Heeft iemand ervaring met deze Fancontroller?

Pagina: 1
Acties:

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo,

Ik was op zoek naar een fancontroller voor een leuk prijsje met minimaal 4 kanalen, toen kwam ik deze fancontroller tegen en nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met deze fancontroller. Er staat namelijk bijna niets over op internet.

Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/Images/Products/1077803-a.jpg

Ik hoop dat jullie hier wat van weten/over kunnen vertellen.
alvast bedankt.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 14:17
Hij is ook nog geen maand uit, daarom vind je er maar bitter weinig over denk ik..
http://www.aerocool.com.tw/peripheral/f4xt.htm
Hier al eens gekeken, voorts ken ik hem niet :X

[ Voor 30% gewijzigd door Spaiker op 04-12-2009 17:25 ]

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
geen ervaring mee maar lijkt miij niet echt zo fijn te gebruiken, al sik ooit 1 ga kopen ga ik waarschijnlijk voor een scythe kaze server 5.25 of een kaze master

[ Voor 6% gewijzigd door [Remmes] op 04-12-2009 17:50 ]

ja, daag.

• hardware.tom
op de site die Spaiker aangaf za ik ook een F6XT staan en die ziet er ook wel leuk uit.
dit is de f6xt:
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/Images/Products/1105680-a.jpg

@Remmes_NT: de scythe kaze server vind ik wel een heel mooi ding alleen de prijs is toch echt te hoog. De kaze server is ook heel mooi, daar heb ik ook nog naar gekeken alleen is de prijs bijna hetzelfde als de kaze master en dus ook net iets te veel.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware.tom op 06-12-2009 14:29 ]

• [Remmes]
mwah, 30 euro, valt nog best mee vind ik,dan heb je ook wat en heb je tenminste een idee van hoe hard je fans nou draaien en hoe warm het is,en kan je stappen van 30 rpm nemen inplaats van aleen low,mid en high te hebben

ja, daag.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb zelf een Aerogate 2 van Aerocool gehad, en niet echt onder de indruk van de kwaliteit.
De temperatuur sensoren leverden alle 4 verschillende meetwaarden.
De kwaliteit van het gebruikte materiaal is bedroevend slecht, het paste allemaal net wel/net niet (use the force Emm) en na 3-4 keer de fan controller in een andere pc gezet te hebben ontstonden er al allerlei scheurtjes in de behuizing.
Vanwege deze ervaringen zou ik niemand Aerogate/Aerocool producten aanraden.

Maar goed, misschien dat die dingen nu een betere kwaliteit zijn.

If you choose to criticise you choose your enemies

• hardware.tom
Ik heb een Antec 300 en daar heb ik nog 3 van die fans van antec (de andere 2 zijn coolermasters met 3 pins) in zitten en daar zit alleen een molex aansluiting aan nu heb ik er al een 3 pins connector aangesoldeerd alleen als ik dat dus aan bijvoorbeeld een scythe kaze master aansluit dan krijg ik dus bij een aantal fans te zien dat hij op 0000Rpm draait en dat vind ik dus niet het geld waard. En de aerocool kan ik gewoon afhalen in groningen
En wat me ook wel aanspreekt is dat je de fans ook helemaal uit kunt zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware.tom op 04-12-2009 19:43 ]

• hardware.tom
ik heb toch besloten om voor de scythe kaze master 5.25 inch te gaan en 2 nieuwe (stillere) Fans te kopen.
En nog even een vraagje over de prijs/kwaliteit verhouding, is die een beetje goed. Oftewel is het het geld waard?

• [Remmes]
scythe is goede kwaliteit, welke fans heb je in gedachten?

ja, daag.

• hardware.tom
Ik dacht aan de Nexus Real Silent Case Fan 120mm PWM. Ze zijn goedkoop en presteren goed zonder veel lawaai te maken. hier een link naar de buren met een test met casefans, de andere fans (met een award) die daar staan zijn meestal boven de 10 euro en daar komen nog verzendkosten overheen. (deze kan ik in groningen afhalen)

• [Remmes]
nexus is inderdaad behoorlijk stil yup

ja, daag.

Pagina: 1