Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na jarenlang succesvol XP gebruik en ook nog even - maar wat minder succesvol - Vista gebruik, besloot ik 2 weken geleden over te stappen op Windows 7. Hoe fijn ik de nieuwste versie van Windows ook vond werken, het was erg instabiel op mijn PC. Een al weer verouderde Pentium 4, 3 Ghz met 2 GB geheugen.

Kortom, ik besloot om weer terug te gaan naar het oude vertrouwde en stabiele XP. Helaas echter, blijkt ook XP ineens niet meer stabiel te zijn? Ik draai in totaal 4 schermen op een Geforce 6800 GT en Geforce 6200.

Soms loopt 1 scherm helemaal vast (beeld bevriesd), en soms slaat het hele systeem muurvast. Af en toe flikkert het beeld en dan doet ie het weer. Met name dit laatste symptoom wijst mijns inziens op een graphic-driver probleem. Toch?

Alhoewel de problemen in Windows 7 zich uitsluitend beperkten tot de echt complete vastlopers, zie ik wel een link. Kan het zijn dat de drivers van Nvidia helemaal screwed zijn?

Ik heb inmiddels de meest recente WHQL en de één na nieuwste WHQL drivers geprobeerd. Zonder succes.

Zit ik op de goede weg en moet ik gewoon driverversies uit blijven proberen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:55
Ligt natuurlijk voor de hand:

Maar heb je gewoon al een keer met 1 videokaart proberen te draaien om de kijken of een van deze misschien stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Aangezien je je systeem opnieuw geïnstalleerd hebt, waarschijnlijk meteen met de nieuwste drivers, lijkt het mij waarschijnlijk dat je het op kunt lossen door oudere drivers te proberen. Heb je misschien nog cds liggen die je bij de kaarten hebt gehad?

Sowieso is met 1 losse kaart testen ook een goed idee, omdat je dan eventuele driver conflicten vermijdt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
misschien is er inderdaad iets mis met een van je kaarten, het lijkt me sterk dat nieuwe nvidia drivers nog dingen veranderen voor jouw nu ook al weer oude kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gents!

Zojuist had ik 1 van de 4 schermen gevuld met strepen en beelden van vensters die blijven "plakken", ook nadat het scherm gesloten was. Ik denk, laat ik eens proberen met Prt Scr een screenshot te maken. Wat blijkt; die strepen e.d. bleken ook in de screenshot te zitten :|

Als het aan de drivers OF de hardware zou liggen, zou dit toch in principe niet moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:11
Paulusbrand schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:00:
Ligt natuurlijk voor de hand:

Maar heb je gewoon al een keer met 1 videokaart proberen te draaien om de kijken of een van deze misschien stuk is.
Al eens geprobeerd?

En post je die screenshot eens? Dan hebben we een iets duidelijker beeld.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik denk net als velen hier dat 1 van je kaarten op z'n retour is. Het scherm met de strepen, check eens aan welke kaart deze verbonden is en haal de andere kaart er dan eens uit. Ga eens wat 3D testen doen met de kaart waarop de strepen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vorige screenshot had ik niet opgeslagen, dus het was even wachten tot zich weer een semi-vastloper voordeed. Klik op de afbeelding voor het originele formaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.hi-media.nl/GoT/screen_small.gif
Leech_NL schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:06:
Ik denk net als velen hier dat 1 van je kaarten op z'n retour is. Het scherm met de strepen, check eens aan welke kaart deze verbonden is en haal de andere kaart er dan eens uit. Ga eens wat 3D testen doen met de kaart waarop de strepen voorkomen.
Ok zal ik doen. Welke (gratis!) 3D bench zal ik hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Furmark oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:11
3D Mark 06, Vantage,..