Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329920

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een fotografie cursus die ik ergens kan volgen. Nu kan dat wel bij de fotozaak in het dorp waar ik woon maar dit zijn maar 2 lessen van een paar uur en kost 80 euro. Ik verwacht hier nietzoveel van. Ook hebben we in K&O in Katwijk maar daar moet je lid van zijn en dan zit je er een tijd aanvast en daarboven op komt nog de cursus kosten. Weet iemand in de omgeving van Leiden een goede fotografiecursus die ik kan volgen? Ik ben een beginner en wil graag leren fotograferen. :) Het is een hobby het word later niet m'n beroep. Kan iemand mij advies geven?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-07 19:01
Misschien iemand in de omgeving zoeken? Vaak zijn er via zoom wel fotowandelingen te vinden en mensen die je gerust iets uit willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 20:38

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Kijk eens op www.uitzendinggemist.nl naar VrijeTijdsTV over digitale fotografie... is misschien best leerzaam! De basics worden netjes met voorbeelden uitgelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Bel die lokale fotograaf op en vraag wat er behandeld wordt. Waarschijnlijk de standaard zaken die iedere cursus behandelt. Hierdoor leer je in een paar uurtjes de echte basis van de fotografie. Een ander idee is om een basisboek fotografie te kopen bij een witte boekhandel. Door te lezen leer je erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Informeer ook eens bij lokale fotoclubs. Daar wordt vaak ook wel wat gedaan tegen schappelijke prijzen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:39
Heb je al gedacht aan zo'n cursus van bijvoorbeeld LOI? Ik ken iemand die dit doet en het ziet er goed uit. Ingestuurd huiswerk wordt goed en kritisch beoordeeld, je krijgt nuttige feedback. Het is zeker niet zomaar 'een cursusje', je bent er best lang mee bezig en het is behoorlijk uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toevallig vorige week bij de pilot workshop van een vriend van mij geweest, gewoon de basics zoals Diafragma, Sluitertijd, lensen etc. Het meeste wist ik al hoe het werkte, maar wel nuttig om de verbanden tussen al deze variabelen uitgelegd te krijgen.

Ik geloof dat hij in Januari weer een curcus heeft. Als het in de buurt is misschien handig?

http://www.evertdoorn.nl/workshop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:32:
Bel die lokale fotograaf op en vraag wat er behandeld wordt. Waarschijnlijk de standaard zaken die iedere cursus behandelt. Hierdoor leer je in een paar uurtjes de echte basis van de fotografie. Een ander idee is om een basisboek fotografie te kopen bij een witte boekhandel. Door te lezen leer je erg veel!
Dit zijn de cursussen die hij geeft. De basiscursus is 1e les alle knoppen leer je en heel veel theorie de 2e zijn oefenfoto's maken en dan krijg je een beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Een fotografe die ik ken geeft ook workshops in de jordaan, 1 dagje en je krijgt de basis er goed van in.

http://www.petravanvliet....id=6238&itemid=0&comid=98

heel veel luitjes die net beginnen en ook nog opkijken tegen wat er allemaal in een handleiding staat hebben hier heel veel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:56
Een goed boek kan je ook helpen de basis van camera's onder de knie te krijgen. Zodra je die basis hebt kan je verder zelf leren (dat is wat ik heb gedaan). Eerst aan je camera wennen, volautomatisch, daarna de switch naar Program maken, daarna Aperture/shutter priority, en uiteindelijk de heilige graal, manual :p

Mocht je de exposure triangle onder de knie hebben (ISO, shutter en aperture), verwijs ik je graag door naar deze site, met een paar workshops die gaan om foto's maken, en minder om techniek: http://www.dslrtips.com/w...hops_tutorials_tips.shtml

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor alle adviezen. :) Ik heb zowieso een boek besteld: Bewuster & beter fotograferen met de Nikon D3000. Ik hoop dat dit me ook meer inzicht geeft in de camera. Aangezien ik nog maar een beginneling op het gebied van spiegelreflex camera's. ;) Ik hoop dat dit boek me ook veel duidelijk maakt. :) En zelf heb ik van een vriend ook wat Zoom dvd's mogen lenen. :) Geven erg goede tips. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik vind persoonlijk de zoom DVD's (en het magazine over het algemeen) niet zo goed, omdat het zich heel erg richt op beginners, maar dat is voor jou natuurlijk precies waarnaar je op zoek bent.

Ik heb gelaas wel een paar echt grove fouten gezien in het magazine, dus neem niet alles als absolute waarheid. :)

Ook is er een site die heel veel goede informatie geeft, maar met een hele lading zout moet worden genomen. De site is Kenrockwell.com
Er staat een schat aan goede informatie, maar ook een heleboel gezeur van een hypocriete fotograaf. Op het ene moment zegt hij bijvoorbeeld dat beeldkwaliteit niet echt uit maakt, om in zijn volgende posting alle lenzen van Sigma af te kraken omdat ze "net iets minder scherp dan nikon lenzen zijn".

Goede informatie, maar houd het in context ;)

Ook is er nog Digital-photography-school.com met een hoop handige artikelen voor fotografen. Niet zo browse-baar om alles in 1 x te leren, maar zeker leuk om bijvoorbeeld elke week (maand?) even door te bladeren. Goede informatie, helder uitgelegd en leuke ideeen.

Mocht je ook nog een forum zoeken waar je terecht kunt met specifiekere vragen (alleen als tweakers niet toereikend is uiteraard :) ), kijk dan eens op cameralabs.com/forum het is by far het vriendelijkste fotografie forum wat ik ooit ben tegengekomen. :)

Topicstarter
citruspers schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:30:
Ik vind persoonlijk de zoom DVD's (en het magazine over het algemeen) niet zo goed, omdat het zich heel erg richt op beginners, maar dat is voor jou natuurlijk precies waarnaar je op zoek bent.

Ik heb gelaas wel een paar echt grove fouten gezien in het magazine, dus neem niet alles als absolute waarheid. :)

Ook is er een site die heel veel goede informatie geeft, maar met een hele lading zout moet worden genomen. De site is Kenrockwell.com
Er staat een schat aan goede informatie, maar ook een heleboel gezeur van een hypocriete fotograaf. Op het ene moment zegt hij bijvoorbeeld dat beeldkwaliteit niet echt uit maakt, om in zijn volgende posting alle lenzen van Sigma af te kraken omdat ze "net iets minder scherp dan nikon lenzen zijn".

Goede informatie, maar houd het in context ;)

Ook is er nog Digital-photography-school.com met een hoop handige artikelen voor fotografen. Niet zo browse-baar om alles in 1 x te leren, maar zeker leuk om bijvoorbeeld elke week (maand?) even door te bladeren. Goede informatie, helder uitgelegd en leuke ideeen.

Mocht je ook nog een forum zoeken waar je terecht kunt met specifiekere vragen (alleen als tweakers niet toereikend is uiteraard :) ), kijk dan eens op cameralabs.com/forum het is by far het vriendelijkste fotografie forum wat ik ooit ben tegengekomen. :)
Dankje voor de tips. :D Hier heb ik zeker wat aan. :) Ik ga als ik vanavond thuis kom even kijken op de websites. :) Ook bedankt voor de tip van het forum. ;)

• citruspers
Graag gedaan :)

Pagina: 1