Hallo mede-tweakers,
Ik heb net met mijn vader mijn pc in elkaar gezet, en nu staat hij dus alweer aan met Windows 7. (Wat ik overigens heel erg vind tegenvallen; ik heb dubbel zoveel RAM als eerst, maar alles lijkt 4x langer te duren)
Maargoed, het geluid dat de fan produceert is ENORM.
Echt waar, ik kan heel wat hebben, maar na 30 minuten achter de pc te hebben gezeten heb ik enorme hoofdpijn.
Er zit gewoon een stock koeling op mijn processor.
In de bios heb je zo'n 'smart silent fan' option o.i.d. maar dat helpt dus niet.
Mijn temperatuur van mijn CPU idle is al 40 graden, en als ik dat inschakel loopt dat heel hard op.
Wat we al hebben geprobeerd:
- Stukjes rubber onder de pc geplakt, zodat alle trillingen etc, die de pc onderging niet zouden doorlopen in de plank waar hij opstaat, hielp een beetje.
- 'Silent fan' optie in de bios inschakelen, geluid werd minder maar de temperatuur werd te hoog.
- Gezocht voor drivers voor de CPU (als er al drivers zijn voor processors, geen idee eigenlijk) maar we vonden alleen drivers voor Windows XP.
- AMD Cool 'n Quiet in de bios op 'enabled' gezet
Mijn specs:
AMD Phenom II x4 955 @ 3,2 GHz
Sapphire Radeon 4830HD
2x 2 GB OCZ DDR2 800MHz SDRAM
Asrock K10N78M
530W voeding
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het vinden van eventuele oplossingen (behalve het aanschaffen van een andere fan, geld besteeld ik aan iets anders op het moment)
EDIT
Wat er tot nu toe is opgelost:
1. Fan maakt geen extreem hard geluid als de pc idle is.
2. Dmv bios-update werkt IES weer. (En mijn games ook
)
3. CPU raakt tijdens het gamen niet hoger dan 55 graden.
Wat ik nog kan doen:
1. Betere koeling kopen, maar dat komt later wel. Veel later.
Ik heb net met mijn vader mijn pc in elkaar gezet, en nu staat hij dus alweer aan met Windows 7. (Wat ik overigens heel erg vind tegenvallen; ik heb dubbel zoveel RAM als eerst, maar alles lijkt 4x langer te duren)
Maargoed, het geluid dat de fan produceert is ENORM.
Echt waar, ik kan heel wat hebben, maar na 30 minuten achter de pc te hebben gezeten heb ik enorme hoofdpijn.
Er zit gewoon een stock koeling op mijn processor.
In de bios heb je zo'n 'smart silent fan' option o.i.d. maar dat helpt dus niet.
Mijn temperatuur van mijn CPU idle is al 40 graden, en als ik dat inschakel loopt dat heel hard op.
Wat we al hebben geprobeerd:
- Stukjes rubber onder de pc geplakt, zodat alle trillingen etc, die de pc onderging niet zouden doorlopen in de plank waar hij opstaat, hielp een beetje.
- 'Silent fan' optie in de bios inschakelen, geluid werd minder maar de temperatuur werd te hoog.
- Gezocht voor drivers voor de CPU (als er al drivers zijn voor processors, geen idee eigenlijk) maar we vonden alleen drivers voor Windows XP.
- AMD Cool 'n Quiet in de bios op 'enabled' gezet
Mijn specs:
AMD Phenom II x4 955 @ 3,2 GHz
Sapphire Radeon 4830HD
2x 2 GB OCZ DDR2 800MHz SDRAM
Asrock K10N78M
530W voeding
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het vinden van eventuele oplossingen (behalve het aanschaffen van een andere fan, geld besteeld ik aan iets anders op het moment)
EDIT
Wat er tot nu toe is opgelost:
1. Fan maakt geen extreem hard geluid als de pc idle is.
2. Dmv bios-update werkt IES weer. (En mijn games ook
3. CPU raakt tijdens het gamen niet hoger dan 55 graden.
Wat ik nog kan doen:
1. Betere koeling kopen, maar dat komt later wel. Veel later.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 00:04 ]