Audio dmv HDMI poort videokaart

Pagina: 1
Acties:

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit een beetje vast met een lastig probleem. Heb gister een nieuwe home cinema set ontvangen, het betreft hier de Onkyo LS-V501. Nu laat de tv nog eventjes op zich wachten, maar ik zou toch graag muziek via mijn pc afspelen op de HCS. Wat ik dus heb gedaan, HDMI kabeltje aangesloten op de HDMI in poort van de HCS. Andere kant van de kabel in m'n videokaart (Ati Radeon 5870). Nu heb ik al de HDMI Audio drivers geinstalleerd van Ati, maar er gebeurt nog bar weinig. Audio gaat nog gewoon via de speakers.

Als ik kijk bij Sound in het configscherm dan staat er wel ATI HDMI Output, maar dan staat er bij ''Not plugged in''. Wat zou in vredesnaam het probleem kunnen zijn? Want voor zover ik weet moet het prima mogelijk zijn audio via de videokaart af te laten spelen op m'n HCS.

Bvd,

LV

EDIT:

Heb trouwens op m'n HCS de modus op Video1 staan, dan gaat er een HDMI lampje branden. Maar nog merk ik niets.

Oh, ik heb trouwens een Asus P5Q moederbord, mocht dat helpen.

EDIT²:

Pfffrt, wat een stomkop ben ik ook zeg. Blijkt deze set geen audio door te geven via de HDMI kabel. Nou, daar ben ik mooi klaar mee :'(

[ Voor 16% gewijzigd door London op 04-12-2009 16:39 ]

Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 18:14
Optisch dan?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Heb inderdaad een SPDIF poortje over het hoofd gezien, domme domme ik :(. Tis gefixed nu :).

Bnet: Gold#21419 - Victoria - Defias Brotherhood

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:52

FeaR

In GoT we trust

Ook al is het gefixed had het beter in Videokaarten & Beeldschermen gepast.

Dus alsnog move die kant op :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Euhm, bedoel je nou dat je HCS geen HDMI audio pakt, of die 5870?

Want, tenzij je een verkeerde DVI-HDMI converter gebruik, hoort die HD5870 gewoon geluid te versturen over HDMI. Sterker nog, hij gooit maximaal 8 Kanaals, 24-bit/192Khz, lossless geluid over de kabel.

Pentaxiaan

Verwijderd

het is me opgevallen dat er veel problemen zijn met hdmi geluid via de pc naar een anderen bron .
Op een of anderen reden zit het in de software die niet echt goed wilt werken .

Zelf heb ik de zelfde probleem met diverse kaarten die weigeren om ook maar een audio door de hdmi poort te douwen .

Ati 2600pro hdmi met orginelen ati verloop die audio dan mee geeft no go
nvidia 120 met hdmi aansluiting waar je via losse kabeltje aan moet sluiten op je geluidskaart no go.
ati 780g met hdmi no go

Terwijl als ik de xbox 360 op de zelfde hdmi kabel gebruik wel alles gelijk werkt.
Waar het nu in zit geen idee .

Waar je wel mee moet opletten is dat je onder geluidsbeheer van windows wel de digitalen geluidsbron moet selecteren .
Mijn vermoeden is dat bij dat niet gedaan is omdat er nog geluid via je analoog wel werkt.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, het gaat erom dat je de juiste audio drivers selecteert en het juiste audio apparaat activeert. Het werkt prima, maar de meesten hebben het probleem dat hun onboard audio van het mobo nog actief is.
Pagina: 1