Ik ben op zoek naar een gratis TPX-kleuren plugin voor Illustrator CS3. Normaliter werk ik met de PMS-kleuren van Pantone of met CMYK-kleuren voor drukwerk op papier of textiel. Echter zou ik graag ook willen beschikken over TPX-kleuren in Illustrator, want dan kan ik bepaalde zaken in textiel met garen laten weven in plaats van het erop laten drukken. TPX-kleuren zijn Pantone kleuren welke een extensie vormen op de standaard PMS-kleuren van Pantone. TPX-kleuren worden namelijk als kleurenstandaard voor de garen gebruikt in de textielindustrie.
Ik heb tot nu toe geen gratis pallet of plugin voor Illustrator kunnen vinden. (Wel betaalde)
Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om een TPX-waaier te kopen van Pantone, echter die kost minstens 600 Euro. Ik snap dat het niet goedkoop is om zulke waaiers te laten produceren in verband met de hoeveelheid kleuren die erin verwerkt worden, maar desondanks vind ik de prijs fors.
Ik heb tot nu toe geen gratis pallet of plugin voor Illustrator kunnen vinden. (Wel betaalde)
Er is natuurlijk wel de mogelijkheid om een TPX-waaier te kopen van Pantone, echter die kost minstens 600 Euro. Ik snap dat het niet goedkoop is om zulke waaiers te laten produceren in verband met de hoeveelheid kleuren die erin verwerkt worden, maar desondanks vind ik de prijs fors.