Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google earth: Amsterdam ligt naast Rotterdam?

Pagina: 1
Acties:

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds een tijdje (ik weet niet exact hoe lang, het kan al vanaf het begin van het installeren van Ubuntu 9.10 zijn, maar ik ben Google earth pas enkele dagen gelden weer gaan gebruiken) heb ik een zeer vervelend probleem met google-earth. Het zoeken naar plaatsen werkt niet meer goed.
Als ik bijv. Amsterdam intyp denkt google-earth dat het de Noordzee, ongeveer 1 km van Rotterdam (het echte Rotterdam dus, niet de link die google-earth geeft) afligt. New york ligt ook een km. uit de kust van de VS en Boskoop ligt op dezelfde plaats als Amsterdam (dus naast Rotterdam).

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: de cache wissen, zoekgeschiedenis wissen, opties terugzetten naar de standaard, herinstalleren. Niets helpt. Ik heb inmiddels geen idee meer wat het is, of wat ik er aan kan doen. Iemand die weet wat er aan de hand is?

Ik gebruik Ubuntu 9.10 (32 bits) mocht dit van invloed zijn. Ik weet dus eigenlijk niet of het ooit hierop heeft gewerkt (het werkte in ieder geval zonder problemen op 9.04). Google-maps werkt wel gewoon goed overigens.
Een plaatje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ay0io1.png

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Volgens mij kan je user-generated content ergens uitzetten (linksonder?). Want daar lijkt het hier op. Waarschijnlijk krijg je dan wel de juiste resultaten.

Ook zou je specifieker kunnen zoeken door bijvoorbeeld te zoeken op "Amsterdam, Nederland".

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 20:36

DNB

Ik heb het net ook even geprobeerd in Ubuntu 9.10. Voor mij werkt het perfect. Ik had Google Earth echter nog niet geïnstalleerd staan. Misschien blijft er toch nog ergens iets van bestanden van Google Earth achter.

Probeer anders Google Earth te deinstalleren, en ervoor te zorgen dat de google earth map volledig verwijderd is ( /opt/google-earth ) Als je dat al niet gedaan hebt tenminste.

[ Voor 29% gewijzigd door DNB op 04-12-2009 21:53 ]

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de tips, maar het veranderde helaas niks :(.

Specifieker zoeken leverde nog steeds hetzelfde resultaat. Ook opnieuw uninstallen, vervolgens die map zoeken (die was leeg), en vervolgens toch nog met de "zoek" naar alle google earth bestanden zoeken en deze verwijderen en herinstalleren hielp niets.

Alleen de usergenerated content optie kon ik niet vinden. Maar ik denk dan dus ook niet dat dat invloed heeft, omdat ik het nooit heb gebruikt. Maar als iemand het iets preciezer zou kunnen aangeven kan ik het nog proberen :)
Andere tips zijn uiteraard ook van harte welkom :)

• Orian
  • Niet online
Even een updatetje nog, in de hoop dat iemand het nog kan oplossen.
Ik heb inmiddels Ubuntu 9.10 geherinstalleert in de hoop dat dit het zou oplossen. Dit heeft het gedeeltelijk gedaan. Als ik nu bijv. Amsterdam intyp zoomt hij wel in naar Amsterdam, maar het hokje met "Amsterdam" verschijnt nog steeds naast Rotterdam.
Vast niet iemand die hetzelfde heeft?