[Flash / AS3] Sprite blend / intersect alpha probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reggino
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11-2023

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Hoi,

Ik loop al uren te prutsen en het wil me niet lukken. :/ Het probleem is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://reggino.kingsquare.nl/tmp/actionscriptProblem.jpg

Ik heb 2 sprites die ik waar ze elkaar overlappen transparant wil laten zijn. Ik heb gekeken naar filters en blendModes maar deze lijken niet te doen wat ik hier wil. Ik heb ook geprobeerd extra layers toe te voegen met nogmaals de achtergrond-afbeelding en de tekst (met een mask), maar dit wordt een rommeltje, en is lastig te onderhouden (de sprites zijn ook draggable namelijk...)

Heeft iemand een idee hoe dit netjes is op te lossen?

Het ouwe moet eerst op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reggino

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Ik ben er uit :D Ik heb een functie geschreven die de 2 sprites inleest, ze omzet naar bitmapdata en per pixel het alpha-level bekijkt. Op die manier wordt een nieuwe bitmap gegenereert met het gewenste resultaat....

Zie http://kingsquare.nl/blog...ng-Class-NandAlphaBlender

Het ouwe moet eerst op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisros
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 20:05
Ziet er goed uit reggino, eigenlijk een soort van collision detector. Is het ook mogelijk om de pixeldata die nu wegvalt op te vangen en in een nieuwe bitmap te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reggino

Reggino

Je weet toch

Topicstarter
Dank je :)

Intern genereert het script intern eerst een nieuw 'mask' wat kan worden gebruikt. Daarna maakt het een bitmap met daarop beide sprites en gebruikt het dat mask.

De klasse zou ook via een andere functie alleen het gegenereerde mask kunnen returnen, zodat je deze (al dan niet 'omgedraaid') zou kunnen gebruiken.

Het ouwe moet eerst op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Hmm, een uitbreiding hierop had ik kunnen gebruiken voor een recent project. Zonde dat ik dit twee maanden geleden niet tegenkwam.