Inloggen op Hotmail en aanmelden Adium werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dagen het probleem dat ik niet kan inloggen op mijn Hotmail, via FF én Safari. Ook lukt het me niet om in te loggen op Adium. Af en toe krijg ik de melding "Fout bij aanmelden. Je hebt op dit moment geen toegang tot je Windows Live Hotmail-account. Probeer het later opnieuw" als ik me wil aanmelden. Soms laad hij ook gewoon helemaal niet, helemaal wit venster.

Via een Windows computer van een huisgenoot en mijn iPhone (via Mail, dus niet via Safari op iPhone) kan ik wel mijn e-mail ophalen (MSN niet geprobeerd, maar dat vind ik ook niet belangrijk).

Ik heb mijn cookies e.d. al verwijdert en reboots gedaan, maar het wil maar niet lukken. Google heeft ook nog geen uitkomst geboden dus vandaar dat ik me tot jullie wend.

Iemand enig idee wat het probleem is?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022

Virax

Lief :)

Vaag, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar wellicht voegt het iets toe:

Ik heb de laatste twee weken dat sommige namen zijn ingesteld als e-mailadres in plaats van hun echte naam. Ik weet dat die mensen toevallig ook adium gebruiken. Bovendien heb ik mezelf toegevoegd en ik zie dat mijn naam ook elke keer wordt veranderd in het e-mailadres. Als ik m'n naam aanpas en vervolgens in en uitlog dan staat m'n e-mailadres er weer.

Vanmiddag was ik de deur uit, toen ik thuis kwam was ik afgemeld en stond er dat ik op een andere locatie was aangemeld. Ik kan me niet voorstellen dat iemand m'n wachtwoord heeft. Ik kom nooit op louche sites, heb een apart wachtwoord voor m'n adium/msn en gebruik het alleen op m'n thuiscomputer en op m'n werk (waar ik een eigen account heb). Ik kan me dus niet voorstellen dat ik inderdaad ben afgemeld omdat ik aangemeld zou zijn op een andere locatie.

Kan het zijn (nu ik bovenstaande post lees) dat Adium (of de servers van Microsoft wat mij betreft) gewoon wat probleempjes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb de laatste twee weken dat sommige namen zijn ingesteld als e-mailadres in plaats van hun echte naam. Ik weet dat die mensen toevallig ook adium gebruiken. Bovendien heb ik mezelf toegevoegd en ik zie dat mijn naam ook elke keer wordt veranderd in het e-mailadres. Als ik m'n naam aanpas en vervolgens in en uitlog dan staat m'n e-mailadres er weer.
Dit komt door een aanpassing van MS aan de msn servers. Hierdoor hebben andere programma's dan de officiëlle van MS problemen met het ophalen van je nickname (die op de server is opgeslagen). Ook emesene heeft hier last van, evenals pidgin (die het inmiddels heeft gefixt).

Voor het probleem van de topicstarter zou ik helaas geen oplossing weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bij mij werkt via IE ook niet. Dan loopt ie na een tijdje vast...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Rik,

ik heb net hetzelfde probleem voor!

Een tweetal weken geleden kon ik plots niet meer inloggen op mijn hotmail account en kreeg ik steeds het bericht 'ongeldig paswoord' maar ik ben er zeker van dat ik mijn juiste paswoord ingeef!
Toen heb ik via de klantendienst mijn paswoord opnieuw gereset en toen werkte alles weer prima tot ik eergisteren opnieuw probeerde in te loggen en opnieuw dezelfde melding kreeg.

Al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, nog steeds niet helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*. Sorry, maar wil dit heel graag opgelost hebben, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wazig, dnsflush, andere dns servers gebruiken? Probeer het eens met een proxy anders (http://www.boratproxy.com/ :'( )

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hotmail laadt niet eens via die site, andere websites wel. :S

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de omschrijving van de fout die ik krijg via Google Chrome:

Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Onbekende fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heb je al eens andere DNS servers geprobeerd? OpenDNS of de DNS van Google zijn een mogelijkheid. Hoe is je DNS nu ingesteld trouwens?

Zijn er ooit aanpassingen gebeurd aan je hosts file?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlock
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-07-2021
ik heb sinds een week ongeveer precies hetzelfde probleem, msn doet het ook niet (zelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:01:
Heb je al eens andere DNS servers geprobeerd? OpenDNS of de DNS van Google zijn een mogelijkheid. Hoe is je DNS nu ingesteld trouwens?

Zijn er ooit aanpassingen gebeurd aan je hosts file?
Ik heb geen andere DNS servers geprobeerd, hoe kan je dat doen?

Ik heb overigens niet veel verstand van DNS servers en hosts file. Weet wat het ongeveer is, maar dat is dan ook alles.

Verder wellicht handig om te weten: vandaag lukte het me wel om Hotmail en Adium te openen op school op mijn eigen MacBook. Het lijkt er dus op dat het ligt aan m'n internet thuis in combinatie met mijn MacBook. Ik kan namelijk wel met mijn MacBook op een andere plek inloggen of met een andere computer op het internet thuis. Ik gebruik overigens ook altijd draadloos internet (via Airport). Verder heeft m'n huisgenoot soms problemen met internet hier (hij heeft draadloos internet op z'n Windows computer).

Nog een toevoeging (weet niet of het er iets mee te maken heeft: Twitter blijft vaak hangen als ik een tweet wil posten:

Afbeeldingslocatie: http://img23.imageshack.us/img23/2641/afbeelding1pu.png

Conclusie: wellicht dat alles met elkaar te maken heeft en er niet klopt aan onze internetinstellingen oid.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 16:03 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem als Rik 88:
sinds vorige week doet hotmail het niet meer, ook kan ik niet alle advertenties op marktplaats zien. ik heb het volgende al gedaan:
flash en java opnieuw geinstalleerd
cookies weggegooid
safari opnieuw ingesteld
'ontwikkel' functie aangezet om van gebruikers agent te wijzigen
firefox gedownload

Dit alles heeft niet geholpen. ik heb een macbook en een router. Mijn vriend (Acer met windows) komt wel op de sites. dus, Mac meegenomen naar pc winkel, daar gaat hij wel naar de betreffende sites...
Vervolgens Router los gemaakt en meegenomen naar pc winkel, ze dachten dat deze mogelijk kapot was, dus, nieuwe router gekocht. geinstalleerd, laptop van vriend en Mac zitten beiden weer op internet, maar opnieuw kan mijn Mac niet op hotmail en sommige marktplaats sites.

Help AUB!

Verwijderd

Hoi,

ik heb hier precies hetzelfde probleem. Heb met firefox, safari en google chrome geprobeerd om mijn hotmail te bereiken, maar zonder resultaat. Ik moet er wel bij zeggen dat het soms weer wel lukt om in te loggen. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer dit gebeurt en waarom. Ook Adium lukt het soms om in te loggen, maar dit is vaak als ik Adium een uur (en soms langer) pogingen laat doen om in te loggen.
Ik kan overigens via mijn iphone wel inloggen bij hotmail, mits ik dit niet over mijn wifi netwerk doe en gewoon via T-mobile internet. Ik weet dus bijna zeker dat het met mijn modem/internet te maken heeft.

Overigens zijn er meer sites waar ik problemen mee heb. Zo kan ik als ik firefox gebruik in yahoo geen zoekopdrachten doen...hij geeft geen resultaten weer. Op de wordpress.com site van een vriend duurt het vaak eeuwen voordat ik een wijziging kan doorvoeren als administrator. En er was nog een site, waarvan ik even niet meer weet welke dat was.

Ik heb een vermoeden dat het te maken heeft met beveiligde verbindingen.

Ik heb UPC gebeld en die zeiden dat er inderdaad meer klachten waren omtrent het inloggen bij hotmail. Ze zouden er achter aangaan, maar dit is inmiddels al weer twee dagen geleden.
Zou het probleem bij UPC liggen?!?! Zitten jullie ook bij UPC?

Graag hulp gewenst ook.

Groet
Itam.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit inderdaad bij UPC.... verdacht dit.. Ik denk echt dat het probleem daar ligt, in beveiliging, die windows dan net wel goed keurt en Apple dan net niet ofzoo...
als iemand wat weet, hoor ik het graag en anders ga ik maandag maar eens even bellen met upc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kunnen wel inloggen op Hotmail maar dan vervolgens de nieuwe e-mailberichten NIET openen. De hele pagina reageert niet. Ook verwijderen van een bericht (door het zetten van een vinkje voor het bericht) lukt niet. Heel vervelend. Dit is nu al een dag of 5 het geval! Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het probleem even plots opgelost als het gekomen is.
Na 2 weken zogezegd een foutief paswoord in te geven is het plots nu weer correct :s

Veel succes nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Virax schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:43:
Vaag, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar wellicht voegt het iets toe:

Live messenger gebruikt nu standaard de naam die je hebt ingevuld in je profiel op de Live website. Heb je geen naam ingevuld, dan krijg je alleen het emailadres te zien. Heb het net even getest, de naam die ik daar invul verschijnt daarna bij het inloggen netjes in Adium.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt opeens weer allemaal hier. Vreemd.

Verwijderd

Nog steeds kan ik mijn e-mailberichten niet openen (en lezen) bij Hotmail. Ik weet niet hoe ik Hotmail kan bereiken. Hebben meer mensen problemen met openen van e-mail?

Verwijderd

yup bij mij doet ie het ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voordat je Macs opnieuw gaat installeren, applicaties gaat trashen, etc, is het misschien nuttig om het volgende even door te nemen: Whieee in "Internet werkt slecht iMac"

Middels het stappenplan in die post kan je achterhalen of het probleem mogelijkerwijs in je netwerkinstellingen ligt, of aan je DNS server, of problemen bij je ISP. Werken alle stappen in het stappenplan wel goed, dan zit het probleem nagenoeg zeker in de bovenste 3 lagen van het OSI-model (application, presentation en session), en mag je het inderdaad op je eigen Mac gaan zoeken ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, t is even raar, bij mij doet ie het sinds een paar dagen ook ineens weer!!!
Pagina: 1