[SBS2008] updates automatisch downloaden en installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

ik zit nu al een hele tijd te zoeken op iets waar ik niet sebiet een antwoord op vind:

bij de updates staat bij "U ontvangt updates: beheerd door de systeembeheerder".
Hoe kan ik dit in godsnaam veranderen zodat er automatisch online gezocht en geïnstalleerd wordt?

Bij de instellingen van de updates kon ik eerst niets wijzigen (alles stond "disabled"), dat ik heb ik adhv group policy-instellingen kunnen veranderen maar ik vind nergens hoe of waar ik automatisch online kan zoeken...

Ondertussen is SP2 van WSUS geïnstalleerd (en kan ik in WSUS, dat stond er eerst niet) en de snap-in "update-instellingen voor software wijzigen" geeft een error als ik het wil openen...

Iemand een idee want ik vind het dus echt niet. Of kan dit gewoon niet zodat je verplicht bent van te werken via WSUS? En hoe kan ik dan toch automatisch installeren?

Thx

Simke

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat voor error geeft hij dan precies bij het openen van de snap-in "update-instellingen voor software wijzigen"? Je kunt toch nog wel naar windowsupdate.microsoft.com om updates te downloaden? WSUS kun je ook gebruiken op je server, maar dan moet je hem zelf gaan beheren (updates approven) of hem zelf alles laten approven?

En waarom gebruik je precies SBS2008?

(En moet dit topic niet in Serversoftware en Windows Servers staan?)

https://powershellisfun.com

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:32:
Wat voor error geeft hij dan precies bij het openen van de snap-in "update-instellingen voor software wijzigen"? Je kunt toch nog wel naar windowsupdate.microsoft.com om updates te downloaden? WSUS kun je ook gebruiken op je server, maar dan moet je hem zelf gaan beheren (updates approven) of hem zelf alles laten approven?

En waarom gebruik je precies SBS2008?

(En moet dit topic niet in Serversoftware en Windows Servers staan?)
Foutmelding: "Windows SBS 2008 Console werkt niet meer" => herstarten levert niets op, sluiten ook niet.
Deze melding krijg ik wel op een ongeactiveerde testserver hier.
Ik was aan het zoeken om die instelling te wijzigen

Dat is het hem net, ik wil geen WSUS gebruiken, ik wil gewoon dat als er updates zijn deze gedownload en geïnstalleerd worden maar ik vind niet waar ik dat kan veranderen :/
Ik moet telkens de optie veranderen bij windows update van "beheerd door de systeembeheerder" naar "online zoeken naar updates" en aangezien de server unmanaged zal draaien wil ik deze wel up-to-date houden...

En als je naar windowsupdate.microsoft.com gaat kom je gewoon in de windows update van SBS2008 terecht waar ik hetzelfde voorheb.

Waarom SBS?: kleine onderneming (5 posten) + nood aan exchange... beste oplossing lijkt me zeker?

En idd, dit zal in het verkeerde forum staan, mijn excuses, dit mag veranderd worden.

***OPGELOST***

Ik heb ondertussen gevonden hoe ik deze instelling kan wijzigen en wil het meegeven voor als iemand er iets mee is:

ik weet begot zelf niet meer hoe ik op volgende link geraakt ben maar dat is bijzaak :Y)

http://www.experts-exchange.com/OS/Microsoft_Operating_Systems/Server/SBS_Small_Business_Server/Q_24277961.html

Samenvatting:

GPO => update services common settings policy => computerconfiguratie => beleidsregels => beheersjablonen => windows-onderdelen => windows update => locatie van microsoft-updateservice in intranet veranderen naar "niet geconfigureerd".

Ik heb dan verder nog wat instellingen errond gewijzigd en nu staat er mooit dat hij de updates rechtstreeks van internet haalt d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door Simke op 07-12-2009 15:31 ]

Simke