Toon posts:

Conceptronic CH3SNAS, Paradigit en Snow Leopard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met fabrikant Conceptronic en leverancier Paradigit.

Ongeveer 6 maanden geleden heb ik een Network Attached Storage systeem gekocht bij Paradigit in Amsterdam. De CH3SNAS van Conceptronic.

Een maand of 2 nadat ik het systeem had, kwam er een nieuw besturingssysteem uit voor mijn iMAC.
Snow Leopard.
Na deze update werkte de server niet meer.

Ik heb direct gebeld naar Conceptronic en zij vertelde mij dat ze op de hoogte waren van dit probleem.
Er zou gewerkt worden aan een firmware zodat het systeem binnen een maand weer zou functioneren.

Na een maand was er nog steeds geen update.
Ik heb toen gemaild en gebeld met de fabrikant.

Hun reactie was: "wij gaan geen nieuwe update meer voor uw huidige systeem maken aangezien wij nu een nieuw systeem hebben gemaakt dat wèl werkt met het nieuwe besturingssysteem."
Hun conclusie was dus: koop maar ons nieuwe systeem!
Dit zou dus betekenen dat ik mijn huidige systeem van slechts 5 maanden oud weg kan gooien. :?

Ik vond dit belachelijk en heb dit ook gezegd tegen Conceptronics.
Zij adviseerde mij terug te gaan naar Paradigit waar ik het systeem had gekocht. Wellicht dat zij daar uit coulance wat konden regelen.

Echter, de reactie van Paradigit was: het is al 5 maanden geleden dat het systeem gekocht. Wij kunnen daar niets meer aan doen.
Zij vertelde mij: "het systeem werkt wel... alleen niet met het nieuwe besturingssysteem van Apple." :|
En dit terwijl de doos toch echt vermeldt dat het werkt met MAC OS (geen versie aangegeven).

Graag wil ik weten of ik hier nu nog iets aan kan doen...

Er is mij door Conceptronic nog gezegd dat ik ook de 'funplug' kan installeren en dat het dan zou moeten werken. Echter, dan geeft Conceptronic geen garantie meer... ;(

Of moet ik deze kwestie gewoon voor lief nemen en er maar mee leven dat het systeem nu niet meer werkt en dat zowel de fabrikant als de leverancier hier niets aan willen doen?...

Echter spijt dat ik heb gekozen voor Conceptronic.
Wij mij betreft NOOIT MEER! :(

Hoor graag jullie reacties / oplossingen...

Groet,
Peter.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kijk in het CH3SNAS topic: Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3

Daar is dit issue ook voorbij gekomen. Funpluggen kan gewoon; zodra je de funplug van de schijf verwijderd dan is de funplug weg en is er niets meer van te zien en kan je 'm evt. als RMA aanbieden.
Je kan, door gebruik van funplug, veel meer met je NASje en kan je het dus ook vernaggelen. Aangezien je zelf software kan installeren op dat ding is het natuurlijk logisch dat Conceptronic geen functioneel support meer kan leveren.

Wat mij betreft: Conceptronic; hurray. Veel firmwares en veel mogelijkheden als tweaker. Ook bij de CFULLHDMAi die ik heb.

edit:
Hier trouwens een workaround voor het Snow leopard probleempje.
dartheide in "Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 3"
Wel funplug voor nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 04-12-2009 14:11 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Oke... en waar download ik deze 'Funplug' en hoe installeer ik deze?...

Verwijderd

Topicstarter
Oke...

Ik heb mijn CH3SNAS'je moeten 'funpluggen'.
Ben niet zo thuis in deze materie, maar met volledige concentratie en aandacht is het dan toch gelukt.

Inmiddels kan ik met onze Macs weer verbinding maken met de netwerkschijf.

Het enige dat ik nog vreemd vind, is dat er nu een extra user en group bij staan in het config menu van de server. Maargoed...

Toch wil ik nog even zeggen dat ik het echt een vreselijke slechte service van Conceptronic vind.
(Lees verhaal hierboven...)

Een leek op dit gebied had zijn servertje van bijna € 200,- gewoon weg kunnen flikkeren!
En bovendien vind ik het sleutelen in een apparaat van bijna 3 maanden oud geen goede oplossing. Helemaal niet als het ook nog eens door Conceptronics geadviseerd wordt, maar ze vervolgens daarna geen garantie meer geven.

Mijn advies; koop bij het aanschaffen op het gebied van netwerken / schijven / fileservers iets van Linksys. Een Cisco product waarvan je weet dat ze een perfecte service bieden.

Zoals ik al zei; nooit meer een C-merk als Conceptronic voor mij!

=)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Fijn dat je terugkoppeling geeft en jammer dat je er zo over denkt.
Je kan de "schuld" ook aan Apple geven dat ze met "Snow Leopard" anders connecten dan met de vorige versie; maarja dat is natuurlijk een twistpunt.
lees dit maar eens. En Buffalo en QNAP zijn niet de minste NAS apparaatjes.

Lees het CH3SNAS topic maar eens door om te lezen wat er allemaal met die NAS kan.

Pvouput live

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

iPeterNL, beetje kortzichtig vindt je niet om Conceptronics hier zo zwart af te schilderen? Je had er ook voor kunnen kiezen je MAC's niet van een nieuwe versie van het OS te voorzien. Je hebt nu eenmaal hardware staan die niet geschikt is voor dit OS. Je had ook wat beter vooronderzoek kunnen plegen voodat je het OS ging upgraden. Als de NAS nog maar 3 maanden oud is, dan had je ook kunnen nagaan of er een update beschikbaar zou komen. In dit geval heeft Conceptronics een nieuw produkt op de markt gebracht welke met het de nieuw versie van het OS werkt. Dit zie je zoveel gebeuren in de IT wereld ook ij Windows systemen.

Wees blij dat er nog een oplossing geboden wordt in een andere vorm, overigens wanneer deze oplossing aangeraden wordt door Conceptronics zelf, dan kunnen zij eventuele garantie claims niet weigeren.

P.s. Het is natuurlijk we lzuur dat Conceptronics in eerste instantie een nieuwe firmware belooft en uiteindelijk deze niet uitbrengt.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 08-12-2009 09:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1