Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zit met een vraag waar ik nergens een duidelijk antwoord op kan vinden. Ik heb een T-mobile abonnement wat over een paar maanden afloopt, daarna is het dus te verlengen waardoor je gratis (of met flinke korting) een nieuw toestel kunt krijgen. Wat ik aanneem is dat op dat nieuwe toestel een simlock zit?

Echter zou ik dit nieuwe toestel graag willen gebruiken i.c.m. met een prepaid kaart van T-mobile. Het betreft oorspronkelijk een Orange SIM kaart die dus overgezet is naar T-mobile.

Mijn vraag is dus of die telefoon die je bij een T-mobile abbonnement krijgt ook te gebruiken is met T-mobile prepaid aangezien dit wel dezelfde provider is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Een groot deel van de telefoons bij T-Mobile is niet meer gesimlocked. Bijv. mijn G1 was simlock vrij en kon gewoon met mijn telfort kaartje ermee werken totdat mijn abo overgezet was naar Tmobile.

Verder kun je in T-Mobile abo gelockte telefoons gewoon T-Mobile prepaid kaartjes stoppen en er mee bellen.
Je kunt zelfs BEN sims erin stoppen en het werkt (is immers ook TMobile)

Zie, mocht de telefoon nog gelocked zijn. eigenlijk helemaal geen problemen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
De simlock van een GSM verwijderen ("unlocken") is legaal. Sterker nog, een provider is verplicht om na één jaar de telefoon simlock-vrij te maken als de klant daarom vraagt. Firmware hacken mag echter niet.

Dus je zal je telefoon sim-lock vrij kunnen laten maken om het zo zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 13:42

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Voor zover ik weet is het altijd mogelijk geweest om een T-Mobile abo simkaart in een prepaid gelockt toestel van T-Mobile te stoppen. T-Mobile was daarmee 1 van de weinige providers waarbij dat standaard kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
scenix_ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:03:
De simlock van een GSM verwijderen ("unlocken") is legaal. Sterker nog, een provider is verplicht om na één jaar de telefoon simlock-vrij te maken als de klant daarom vraagt. Firmware hacken mag echter niet.

Dus je zal je telefoon sim-lock vrij kunnen laten maken om het zo zeker te weten.
Nee oke dat snap ik maar aangezien het een nieuwe telefoon betreft hoeft T-mobile dus wettelijk de telefoon niet gelijk te unlocken.

Maar uit het antwoord van Krypt begrijp ik dus dat een gesimlockte telefoon voor een T-mobile abonnement ook gewoon te gebruiken is met een T-mobile simkaart.

@MaakmeGek: Ja maar ik wil dat dus andersom, een abbo gelockt toestel gebruiken met een prepaid simkaart.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 04-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ik222 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:08:
[...]

Nee oke dat snap ik maar aangezien het een nieuwe telefoon betreft hoeft T-mobile dus wettelijk de telefoon niet gelijk te unlocken.

Maar uit het antwoord van Krypt begrijp ik dus dat een gesimlockte telefoon voor een T-mobile abonnement ook gewoon te gebruiken is met een T-mobile simkaart.
Het lijkt me dat als je het zeker wilt weten, dat de T-Mobile service desk daar wel een passend antwoord op heeft?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 13:42

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

ik222 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:08:
[...]

@MaakmeGek: Ja maar ik wil dat dus andersom, een abbo gelockt toestel gebruiken met een prepaid simkaart.
Dat moet ook geen probleem zijn, veel abo gesimlockte toestellen van T-Mobile verschenen later als prepaid toestellen wanneer ze minder verkocht werden dan ze hadden gehoopt :P

Maar zoals al gezegd is, tegenwoordig leveren ze de telefoons al vaak simlockvrij af i.v.m. mensen die orange hebben gehad en nu samen is gegaan met T-Mobile. Volgens mij is het zelfs zo dat ze zelfs de simlock wel voor je eraf willen halen omdat je in het bezit bent van een orange prepaid kaart i.p.v. T-Mobile.

[ Voor 18% gewijzigd door MaakmeGek op 04-12-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:31
Het kan in ieder geval ook andersom. Ik heb een simpel T-Mobile prepaid toestelletje gekocht als klus-/zuiptelefoon en daar mijn duo-sim in gestopt. Dan sloop ik mijn Xperia niet tijdens het timmeren in het huis, schroeven aan de auto of hijsen in de kroeg.

De lock werkt bij T-Mobile volgens mij op netwerkniveau, dus een prepaidkaart in een (al dan niet) gelockt abo-toestel werkt ook gewoon.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer de betreffende simkaart een ex-Orange sim is (weliswaar overgezet naar T-Mobile), zal hij niet werken in een toestel met T-Mobile simlock. In dat geval zul je dus een nieuwe, origineel T-Mobile simkaart moeten aanvragen, of, zoals hierboven al gepost, in de T-Mobile shop om de unlock-code voor het toestel moeten vragen
Wanneer het toestel simlockvrij is, heb je dat probleem natuurlijk niet. T-Mobile toestellen zijn inderdaad gedurende de afgelopen anderhalf jaar simlockvrij geleverd, juist om overstappende Orange klanten in de gelegenheid te stellen, hun oude Orange simkaart te blijven gebruiken.
Aangezien T-Mobile echter nooit heeft aangekondigd (zoals Vodafone), vanaf een bepaalde datum simlockvrije toestellen te gaan leveren, neem ik aan, dat dit slechts tijdelijk is en dat hun toestellen na deze overgangs-periode weer gewoon een simlock zullen hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Marly op 04-12-2009 19:32 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1