Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-04 17:20

Fujitsu Amilo PI 3560

Tijdens mijn zoektocht naar een desktop vervanger voor mijn vriendin, stuitte ik op deze laptop van Fujitsu. De specs zijn indrukwekkend, als ook de prijs. Op moment van topic start gaat deze laptop voor ongeveer € 610,00 over de toonbank. Ik verwacht dat de prijs wat zal gaan zakken in de komende maanden. De laptop is nog maar net op de markt, dus is er weinig te vinden over dit model van Fujitsu. Daarom een topic gestart om jullie kennis te laten maken met deze laptop en om ervaringen en vragen een plekje te geven.

Afbeeldingslocatie: http://ts.fujitsu.com/Resources/157/2114938987.jpg
klik plaatje voor groter plaatje

Technische specificaties

Kort overzicht specificaties Fujitsu Amilo PI 3560 (15,6" variant)
CPU-typeIntel Pentium processor T4300 (2.1 GHz, 1 MB, 800 MHz)
GeheugentypeSO DIMM (DDR2, 800 MHz)
Geheugengrootte3GB
Schermdiagonaal15,6"
VideochipGeForce GT240M, 1 GB (DDR3 VRAM, 800 MHz)
VideoverbindingD-Sub (VGA), HDMI
Beeldverhouding16:9
Reactietijd10 ms
BacklightLED
Harde schijf5400 rpm, SATA, 2.5-inch
Hardeschijfgrootte350GB

Kort overzicht specificaties Fujitsu Amilo PI 3560 (16" variant)
CPU-typeIntel Pentium processor T6600 (2.2 GHz, 2 MB, 800 MHz)
GeheugentypeSO DIMM (DDR2, 800 MHz)
Geheugengrootte4GB
Schermdiagonaal16"
VideochipGeForce GT240M, 1 GB (DDR3 VRAM, 800 MHz)
VideoverbindingD-Sub (VGA), HDMI
Beeldverhouding16:9
Reactietijd8 ms
BacklightLED
Harde schijf5400 rpm, SATA, 2.5-inch
Hardeschijfgrootte500GB

Overige specificaties

Verbinding (USB/FW/e-SATA)eSATA, 2x USB 2.0
Verbinding (WLAN)802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet)Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbit/s)
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.1
Card Interface (laptop)SD, MS, MS PRO, MMC, XD kaart met SDHC
support
Webcam1.3 megapixel
AudioRealtek ALC272
Gewicht2,75 kg
Operating SystemWindows 7 Home Premium x64
(Let op, x64 is een vermoeden, er zijn alleen x64 drivers te downloaden voor Windows 7.)
Garantie2 jaar, pick en return.

Prijsverloop

Hieronder het prijsverloop van Fujitsu Amilo PI 3560 15,6" versie
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=248316
Hieronder het prijsverloop van Fujitsu Amilo PI 3560 16" versie
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=248313

Reviews

Nuttige links

Onderstaande links wil ik jullie ook niet onthouden:

Wat meer info over mijn eigen zoektocht

Zoals gezegd kwam ik deze laptop tegen tijdens mijn zoektocht voor een desktop vervanger voor mijn vriendin.
Zij speelt graag de Sims en wil nu in de huiskamer Sims3 kunnen spelen. Voor de rest heeft zij weinig eisen, behalve dan natuurlijk de standaard zaken zoals internetten, muziek luisteren en zo nu dan youtuben en filmpjes kijken. Wellicht dat jullie geïnteresseerd zijn in hoe ik tot de volgende notebooks ben gekomen.
Als eerste een prijsstelling genomen van max € 625,- en min € 400.
Vervolgens via veel, heel veel lezen en googlen gekeken welke fabrikanten betrouwbaar zijn, en welke een goede service aanbieden. Ook telt mee wat de mede-tweaker vindt van zijn eigen laptop en zijn bevindingen. Via notebookcheck.net gekeken welke GPU processor overweg kan met Sims3. Beeld formaat groter dan 14' en kleiner dan 18' (moet wel leuk blijven). En dan blijven er maar weinig over. Op moment van schrijven zijn de zoekresultaten uitgedund tot vier kanshebbers. Het wachten is op een scherpe actie en dan sla ik toe.
Let op, mocht je mijn zoekresultaten overnemen, bedenk goed voordat je de Asus K70AB koop. Lees eerst de reviews van newegg over dit type en oordeel zelf.

De Fujitsu Amilo PI 3560 springt eruit vanwege de goede videokaart, bluetooth, e-SATA aansluiting, 2 jaar garantie. Wat de keuze betreft, de Fujitsu Amilo PI 3560 concurreert nu voor ons met de Asus K70IO laptop. Wat de services van beiden fabrikanten is, ben ik nog aan het onderzoeken. Dit soort informatie ligt verspreid over het internet en het is lastig er een conclusie uit te trekken. Bij welke winkel of webshop ik de laptop koop zal er ook mee te maken hebben. Vooralsnog wordt het de Fujitsu. Als ik hem heb, volgt wellicht een korte review.

Vraag en antwoord

Wanneer er vragen komen (deze laptop gerelateerd) zal ik deze hier plaatsen zodat je niet een topic van 30 pagina's hoeft door te bladeren. (in het geval wij tot 30 pagain's komen... :) )

Updates

Bij wijzigingen TS vermeld ik hier wat en wanneer.

[ Voor 5% gewijzigd door rogierius op 05-12-2009 09:42 . Reden: Typo's, incorrecte spelling of updates ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Leuk topic, deze laptop viel mij ook al op.

Ik heb ervaring met Asus en de service daarvan, en daar ben ik echt zeer over te spreken. Bij defect kwamen ze mijn laptop halen en ongeveer 9 a 10 dagen later had ik hem terug. 2 jaar is fijn, dat is voor mij belangrijk als ik een laptop koop.

Fujitsu overtuigt mij nooit zo als ik ze in real life zie. Dat wil zeggen, ik kan nooit echt punten vinden waarop ze uitblinken. (Bouwkwaliteit, scherm, looks, etc) Niet meteen heel slecht op die punten ofzo, maar op ieder punt kan je iets mooiers vinden.

Deze laptop biedt echter goede specificaties voor een zeer goede prijs en daarbij ook 2 jaar garantie. Vooral de videokaart springt eruit natuurlijk :) Want 3gb ram is wel karig op een nieuwe laptop natuurlijk. Dat maakt hem mijns inziens wel het overwegen waard, waarbij de videokaart - prijs - garantie de pluspunten zijn.

Jammer trouwens dat de Asus n61 iets duurder geworden is, die was vorige week nog 619 euro en dat zou dan mijn keuze zijn in jouw geval. Maar ben zeer benieuwd naar je review van de Fs!

[ Voor 18% gewijzigd door bear87 op 06-12-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
Het is lastig iets te vinden op internet over de service van Fujitsu.

En ik heb inderdaad vaker hier en daar gelezen dat Asus een goede service biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierius
Nu Fujitsu de naam Siemens heeft uitgekocht, blijkt de klantenservice enorm tegen te vallen. Dit volgens een medewerker van Paradigit. Na de overname en horrorverhalen met betrekking tot Fujitsu klantenservice, verkoopt Paradigit tijdelijk geen notebooks van Fujitsu vanwege de ellende met de klantenservice (een maand of langer je notebook kwijt).

Klantenservice van Sony, Asus en Samsung zou aanzienlijk beter zijn. De service van de grote merken zoals Acer, HP, Toshiba, zijn ook niet geweldig. Dat van Acer kan ik bevestigen.

Dus ik zie af van het kopen van deze notebook. Dat heeft verder niets te maken met de specificaties, maar met mijn eigen eis met betrekking tot de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283391

De opmerking over de slechte service kan ik beamen.
Mijn Fujitsu Pi2540(een voorloper van deze 3560) ging na 9 maanden stuk, nouja, stuk, de touchpad deed het niet meer. Op zich geen probleem, gebruik meestal usb muis, maar het moet het gewoon doen.
Ik dus binnen de garantie contact met ze opgenomen. Na het doorlopen van het probleem kwam de medewerker net als ik tot de conclusie dat het een hardware probleem was.

Toen is de ellende begonnen, wat ik moest eerst maar zelf even naar een externe firma bellen, en de medewerker van Fujitsu wees mij erop dat ze waarschijnlijk me niet wilde helpen direct.
Dus ik die gasten gebeld, maar mijn laptop was niet onderdeel van een studenten project dus moest ik maar naar het verkooppunt.

Ik weer Fujitsu bellen en nu werd mijn service aanvraag ge-escaleerd zoals ze dat zo mooi noemen. Toen werd hij een paar dagen later gehaald. Kon op de site hem volgen. Na een dag in het reparatie centrum te staan kreeg hij de vermelding dat de onderdelen waren toegewezen. Mooi zou je zeggen.

Maar toen bleef hij vervolgens 3 weken op die status staan en ben ik maar eens gaan bellen dat ik het wachten een beetje zat was. Hij ging het uitzoeken. Dag later, op mijn verjaardag nog wel belt die gozer me op. Meneer het onderdeel komt pas in week 52(we zaten op 2 december die dag)

Voordat ik kon flippen wilde hij me een voorstel doen, optie 1 is wachten: geen optie natuurlijk.
En optie 2 was, we vernietigen uw oude laptop en krijgt van ons een Pi3560 :)
Dat klinkt goed, ik zeg wat voor specs? Nou toen dreunde die wat specs op die allemaal beter waren dan mij 2540 :P

Ik ging accord, gooi die ouwe maar door de shredder ik wil die nieuwe. Zo gezegd zo gedaan.

Nu zou je denken dat dit een happy end is maar NEE :(
20 minuten nadat mij een nieuwe laptop word aangeboden belt ie terug, sorry meneer, het onderdeel van uw defecte laptop is binnen gekomen, hij word gerepareerd en u ontvangt hem deze week nog retour.

Dus en dik een maand gewacht en nog ff een pracht valse belofte.
Fujitsu kan m'n rug op, zo ga je niet met je klanten om.
Pagina: 1