Fujitsu Amilo PI 3560
Tijdens mijn zoektocht naar een desktop vervanger voor mijn vriendin, stuitte ik op deze laptop van Fujitsu. De specs zijn indrukwekkend, als ook de prijs. Op moment van topic start gaat deze laptop voor ongeveer € 610,00 over de toonbank. Ik verwacht dat de prijs wat zal gaan zakken in de komende maanden. De laptop is nog maar net op de markt, dus is er weinig te vinden over dit model van Fujitsu. Daarom een topic gestart om jullie kennis te laten maken met deze laptop en om ervaringen en vragen een plekje te geven.
klik plaatje voor groter plaatje
Technische specificaties
Kort overzicht specificaties Fujitsu Amilo PI 3560 (15,6" variant)
CPU-type | Intel Pentium processor T4300 (2.1 GHz, 1 MB, 800 MHz) |
Geheugentype | SO DIMM (DDR2, 800 MHz) |
Geheugengrootte | 3GB |
Schermdiagonaal | 15,6" |
Videochip | GeForce GT240M, 1 GB (DDR3 VRAM, 800 MHz) |
Videoverbinding | D-Sub (VGA), HDMI |
Beeldverhouding | 16:9 |
Reactietijd | 10 ms |
Backlight | LED |
Harde schijf | 5400 rpm, SATA, 2.5-inch |
Hardeschijfgrootte | 350GB |
Kort overzicht specificaties Fujitsu Amilo PI 3560 (16" variant)
CPU-type | Intel Pentium processor T6600 (2.2 GHz, 2 MB, 800 MHz) |
Geheugentype | SO DIMM (DDR2, 800 MHz) |
Geheugengrootte | 4GB |
Schermdiagonaal | 16" |
Videochip | GeForce GT240M, 1 GB (DDR3 VRAM, 800 MHz) |
Videoverbinding | D-Sub (VGA), HDMI |
Beeldverhouding | 16:9 |
Reactietijd | 8 ms |
Backlight | LED |
Harde schijf | 5400 rpm, SATA, 2.5-inch |
Hardeschijfgrootte | 500GB |
Overige specificaties
Verbinding (USB/FW/e-SATA) | eSATA, 2x USB 2.0 |
Verbinding (WLAN) | 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n |
Verbinding (Ethernet) | Gigabit Ethernet (10/100/1000 Mbit/s) |
Verbinding (Bluetooth) | Bluetooth 2.1 |
Card Interface (laptop) | SD, MS, MS PRO, MMC, XD kaart met SDHC support |
Webcam | 1.3 megapixel |
Audio | Realtek ALC272 |
Gewicht | 2,75 kg |
Operating System | Windows 7 Home Premium x64 (Let op, x64 is een vermoeden, er zijn alleen x64 drivers te downloaden voor Windows 7.) |
Garantie | 2 jaar, pick en return. |
Prijsverloop
Hieronder het prijsverloop van Fujitsu Amilo PI 3560 15,6" versie
Hieronder het prijsverloop van Fujitsu Amilo PI 3560 16" versie
Reviews
- Een uitgebreide, Engelstalige review op: notebookcheck.net <--- Aanrader
- Een wat kortere, Engelstalige review op: twisted-reviews.com
- Een Servische review op: bozzabench.com (in google translate vertaald naar engels. Redelijk leesbaar.)
Nuttige links
- Specificatie lijst op de Fujitsu website (pdf).
- Promotiepraatje op de website van Fujitsu.
- Drivers en support (geen rechtstreekse link mogelijk)
- Rechtstreeks linkje naar pricewatch (15,6' versie)
- Rechtstreeks linkje naar pricewatch (16' versie)
- Zoeken in google NL op Fujitsu Amilo PI 3560
- Benchmark lijst GPU processors voor laptops op notebookcheck.net.
- Benchmark lijst CPU processors voor laptops op notebookcheck.net.
- Prettige review website voor net- en laptops, http://www.notebookreview.com/.
Wat meer info over mijn eigen zoektocht
Zoals gezegd kwam ik deze laptop tegen tijdens mijn zoektocht voor een desktop vervanger voor mijn vriendin.
Zij speelt graag de Sims en wil nu in de huiskamer Sims3 kunnen spelen. Voor de rest heeft zij weinig eisen, behalve dan natuurlijk de standaard zaken zoals internetten, muziek luisteren en zo nu dan youtuben en filmpjes kijken. Wellicht dat jullie geïnteresseerd zijn in hoe ik tot de volgende notebooks ben gekomen.
Als eerste een prijsstelling genomen van max € 625,- en min € 400.
Vervolgens via veel, heel veel lezen en googlen gekeken welke fabrikanten betrouwbaar zijn, en welke een goede service aanbieden. Ook telt mee wat de mede-tweaker vindt van zijn eigen laptop en zijn bevindingen. Via notebookcheck.net gekeken welke GPU processor overweg kan met Sims3. Beeld formaat groter dan 14' en kleiner dan 18' (moet wel leuk blijven). En dan blijven er maar weinig over. Op moment van schrijven zijn de zoekresultaten uitgedund tot vier kanshebbers. Het wachten is op een scherpe actie en dan sla ik toe.
Let op, mocht je mijn zoekresultaten overnemen, bedenk goed voordat je de Asus K70AB koop. Lees eerst de reviews van newegg over dit type en oordeel zelf.
De Fujitsu Amilo PI 3560 springt eruit vanwege de goede videokaart, bluetooth, e-SATA aansluiting, 2 jaar garantie. Wat de keuze betreft, de Fujitsu Amilo PI 3560 concurreert nu voor ons met de Asus K70IO laptop. Wat de services van beiden fabrikanten is, ben ik nog aan het onderzoeken. Dit soort informatie ligt verspreid over het internet en het is lastig er een conclusie uit te trekken. Bij welke winkel of webshop ik de laptop koop zal er ook mee te maken hebben. Vooralsnog wordt het de Fujitsu. Als ik hem heb, volgt wellicht een korte review.
Vraag en antwoord
Wanneer er vragen komen (deze laptop gerelateerd) zal ik deze hier plaatsen zodat je niet een topic van 30 pagina's hoeft door te bladeren. (in het geval wij tot 30 pagain's komen...
Updates
Bij wijzigingen TS vermeld ik hier wat en wanneer.
[ Voor 5% gewijzigd door rogierius op 05-12-2009 09:42 . Reden: Typo's, incorrecte spelling of updates ]