Toon posts:

'Out of Range'-melding bij Thin Client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het wijzigen van de schermresolutie, deze stond op 1024/800 geloof ik en ook de resolutie te hebben veranderd naar 85 Hz, krijg ik bij het opstarten van de Thin Client de melding 'Out of Range'. De oorspronkelijke beeldinstellingen kan ik dus niet meer instellen. Ik heb er ondertussen ook al een ander beeldscherm op aangesloten maar ook dan krijg ik helaas de melding.

Ik zie wel beeld als de thin client aan het opstarten is (system initializing..) maar ik kan vervolgens de screeninstellingen niet wijzigen omdat ik deze niet kan zien en in beeld komt te staan 'Out of Range'.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen weer kan wijzigen zodat er wel weer gewoon beeld is na het opstarten?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:07

_Apache_

For life.

Kan je in veilige modus opstarten? Dan kan je hem terugzetten op een wel werkende resolutie.

Daarnaast zou je - in de 15 seconden na de wijziging - op ESC moeten drukken, dan zou het terug moeten schieten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
Beetje summiere post, graag wat meer gegevens zoals Merk ThinClient & OS

Verwijderd

Topicstarter
De thin client is van het merk NEXterminal. Zo ziet deze er uit: http://www.nexterminal.com/images/35/39-257.jpg

Sorry, ik heb hier niet heel veel verstand van maar hoop natuurlijk wel dat jullie mij kunnen helpen.
De thin client is aangesloten op een terminal server. En is overigens aangesloten op een ASUS-beeldscherm, maar dat maakt dus geen verschil.

In veilige modus opstarten lukt niet. Althans, ik zie niet de mogelijkheid om hiervoor te kiezen. Kun je dat zelf activeren?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vögel schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:40:
In veilige modus opstarten lukt niet. Althans, ik zie niet de mogelijkheid om hiervoor te kiezen. Kun je dat zelf activeren?
Ligt compleet aan het OS wat geinstalleerd staat. Dat kan een Windows variant zijn (CE, XP Embedded of WES) of een Linux variant.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
Question Mark schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:43:
[...]
Ligt compleet aan het OS wat geinstalleerd staat. Dat kan een Windows variant zijn (CE, XP Embedded of WES) of een Linux variant.
En bij alleen een Windows variant kan Veilige modus ingeschakeld worden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

the-edge schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:44:
[...]
En bij alleen een Windows variant kan Veilige modus ingeschakeld worden.
I Know ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:12

StarWing

Huh ?!?

bij een wyse is het indrukken van de V toets bij het opstarten voldoende om de beeldschermninstellingen te resetten.
Misschien bestaat er ook zoiets voor jouw type van TC ?

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om een Windows variant. XP 2003.
En het is een Intel(R) Xeon (R) CPU. (voor zover dit nuttige info is :))

edit: bij het opstarten zie ik eLux NG staan.
En linksonderin beeld: uniconsoftware GmbH

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 13:53 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Vögel schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:49:
En het is een Intel(R) Xeon (R) CPU. (voor zover dit nuttige info in :))
Het kan aan mij liggen, maar XP 2003 bestaat niet? Het zal XP of 2003 zijn lijkt mij.

Welke het ook is, beide kan je in veilige modus starten door direct na de bootlogo's op F8 te drukken.
Maar of dat op een thin client ook zo werkt, geen idee.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 04-12-2009 13:54 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de versie dan de; 'Standard edition' van Windows is?
Die F8 ga ik eens proberen. Bedankt!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Uit de manual:

5.3 Factory Reset
Factory reset returns the Thin Client to the factory-delivered configuration state. User settings (Setup
tab) and defined applications (Configuration tab) are deleted. Firmware is not deleted.

-> Procedure for Factory Reset via Keyboard
1. Switch off the Thin Client.
2. Restart the Thin Client.
3. During the boot procedure press the TAB key within three seconds.
4. At the prompt “Please enter admin password” enter the terminal password (“elux” by
default).
• If an invalid password is entered three times, the terminal restarts.
5. At the prompt “factory reset (y/n)?” type y. Previous settings information and defined
applications are deleted.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 22:18
En anders niet de makkelijkste (lichtste :P ) manier maar even kijken of je een crt schrem ergens hebt staan en die er even op aansluiten en instellingen goed zetten :+

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vögel schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:49:
En het is een Intel(R) Xeon (R) CPU. (voor zover dit nuttige info is :))

edit: bij het opstarten zie ik eLux NG staan.
En linksonderin beeld: uniconsoftware GmbH
Paar keer bij opstarten op F8 rammen, en dan op VGA modus. Klaar is henk.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Knuckless schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:03:
En anders niet de makkelijkste (lichtste :P ) manier maar even kijken of je een crt schrem ergens hebt staan en die er even op aansluiten en instellingen goed zetten :+
Een gemiddeld CRT scherm doet het niet bij 85Hz... :+ Of je moet gewoon geluk hebben dat je er eentje hebt staan die het wel kan.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 04-12-2009 14:06 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
F8'en werkt helaas ook niet.
Een CRT-scherm heb ik hier even niet voor handen helaas dus dat zal de oplossing niet zijn.

@Mijzelf
Het schermpje waar je via User-settings naar het tabje Set-up kan gaan, kan ik al niet zien dus dat gaat dan niet. Via het toetsenbord zou ik het wel kunnen proberen. Maar dan vraag ik me af of het niet wat te rigoreus is om de fabrieksinstellingen weer van kracht te laten gaan?
Raken daarbij geen bestanden verloren en/of andere instellingen die op de server staan verloren? De fabrieksinstellingen gaan dan alleen van kracht op de betreffende thin client en niet op de anderen die ook met de Terminal server verbonden zijn?

Bedankt weer!
Pagina: 1