Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it
uitkering in
natura vergelijkbaar
toestel
Had je kunnen bedenken, de omnia blijft immers niet voorgoed leverbaar...
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Aoccdrnig to a rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht frist and lsat ltteer is at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses,you can sitll raed it
Beetje weggegooid geld zo'n verzekering.
wat jij zegt klopt echt niet, als je pda op de grond stuitert en uitelkaar licht. krijg je onverzekerd echt geen nieuwe.bas r schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:10:
Je weet dat je sowieso 2 jaar garantie op je mobiel hebt, wettelijk gezien?
Beetje weggegooid geld zo'n verzekering.
En als je wel verzekerd bent, dan krijg je misschien wel een telefoon die al gebruikt is of net zonder die ene functie die je zo veel gebruikt, de verzekeraar kan immers alle kanten op met de term "vergelijkbaar toestel".nvkxtrm schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:23:
[...]
wat jij zegt klopt echt niet, als je pda op de grond stuitert en uitelkaar licht. krijg je onverzekerd echt geen nieuwe.
Die ervaring heb ik niet bij ProAssist, de verzekering van BelCompany. Ik heb ooit mijn N82 laten zwemmen en kreeg toen netjes een nieuwe N82 thuisgestuurd. Mijn moeder heeft dezelfde verzekering en die heeft ooit eens een keer wat gehad met haar samsung, die was nirt meer leverbaar en toen had de verzekering geld overgemaakt naar de Belcompany waarvoor ze toch een leuk,vergelijkbaar toestel kon uitzoekenharibold schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:07:
[...]
En als je wel verzekerd bent, dan krijg je misschien wel een telefoon die al gebruikt is of net zonder die ene functie die je zo veel gebruikt, de verzekeraar kan immers alle kanten op met de term "vergelijkbaar toestel".
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Dat is dan toch netjes geregeld, precies het antwoord dat TS zocht.BastiaanN schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:11:
[...]
Die ervaring heb ik niet bij ProAssist, de verzekering van BelCompany. Ik heb ooit mijn N82 laten zwemmen en kreeg toen netjes een nieuwe N82 thuisgestuurd. Mijn moeder heeft dezelfde verzekering en die heeft ooit eens een keer wat gehad met haar samsung, die was nirt meer leverbaar en toen had de verzekering geld overgemaakt naar de Belcompany waarvoor ze toch een leuk,vergelijkbaar toestel kon uitzoeken
Volgens mij leveren de meeste toestelverzekeringen dan een RU (Refurbished Unit), mits dat toestel nog leverbaar is natuurlijk.haribold schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:07:
[...]
En als je wel verzekerd bent, dan krijg je misschien wel een telefoon die al gebruikt is of net zonder die ene functie die je zo veel gebruikt, de verzekeraar kan immers alle kanten op met de term "vergelijkbaar toestel".
Zo'n verzekering is zeker in het geval van vocht- en stootschade best zinvol.
Niet helemaal, in de TS staat of hij dan de keuze krijgt tussen hetzelfde toestel of een ander toestel.haribold schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:35:
[...]
Dat is dan toch netjes geregeld, precies het antwoord dat TS zocht.
Daarop het volgende antwoord:
Indien het toestel te repareren is, repareren ze jou toestel
Indien het toestel niet meer te repareren is krijg je exact hetzelde toestel nieuw (dus geen gebruikte o.i.d.)
Indien het toestel niet meer leverbaar is kan je een toestel uitzoeken van ongeveer dezelfde (aankoop)waarde.
Dus je krijgt niet de keuze, zij bepalen het;)
Kijk ook hoe het zit met diefstal. Kameraad zijn gsm werd gestolen toen hij 1 seconde er niet op lette, en verzekeraar wilde niet uitkeren omdat hij de gsm onbeheerd had achtergelaten.jelle. schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:00:
[...]Zo'n verzekering is zeker in het geval van vocht- en stootschade best zinvol.
Op de opmerking dat indien de telefoon uit zijn handen gejat zou zijn dit geen diefstal zou zijn, maar beroving, wilde de verzekeraar niet ingaan.
Volgens mij is zijn rechtsbijstand nog bezig.
Ik zelf ben geen voorstander van dit soort verzekeringen. Ten 1e ben ik voorzichtig op mijn spullen, ten tweede, ik heb een gsm sinds 1998, zeg maar 10 jaar voor het gemak.
Indien ik iedere maand de premie van 10 euro op een spaar rekening had gezet, had ik ondertussen ongeveer 1398 euro (rente 3% genomen) 'gespaard'. Ruim genoeg voor diverse toestellen.
Ik zit liever op mijn eigen geld, dan dat ik dat door een verzekeraar laat doen.
If you choose to criticise you choose your enemies
Daar had ik het niet over, en dat is inderdaad iets waar ik zelf nooit voor zou kiezen.Emmeau schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:11:
Kijk ook hoe het zit met diefstal.
Ik heb ooit in een Vodafone winkel een contract afgesloten met verzekering.jelle. schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:00:
[...]
Volgens mij leveren de meeste toestelverzekeringen dan een RU (Refurbished Unit), mits dat toestel nog leverbaar is natuurlijk.
Zo'n verzekering is zeker in het geval van vocht- en stootschade best zinvol.
Toestel was gevallen, barst in display, je kent 't wel.
Zij werken met de firma Marsh, en die stuurde netjes een cheque welke de waarde van het toestel vertegenwoordigde. (nieuwwaarde op dag van aanschaf, dus prijs zakt niet)
Ik kon daarvoor een nieuw toestel uitkiezen, een hele nieuwe.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Tja het verbaast me ook niet echt moet ik zeggen. Ik ken dan ook erg weinig verzekeringen die inbraak dekken zonder sporen. Dat is een beetje hetzelfde. Anders kan je wel erg makkelijk weer een nieuwe telefoon claimen terwijl je hem ondertussen verkoopt oid.Emmeau schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:11:
[...]
Kijk ook hoe het zit met diefstal. Kameraad zijn gsm werd gestolen toen hij 1 seconde er niet op lette, en verzekeraar wilde niet uitkeren omdat hij de gsm onbeheerd had achtergelaten.
Op de opmerking dat indien de telefoon uit zijn handen gejat zou zijn dit geen diefstal zou zijn, maar beroving, wilde de verzekeraar niet ingaan.
Volgens mij is zijn rechtsbijstand nog bezig.
Ik zelf ben geen voorstander van dit soort verzekeringen. Ten 1e ben ik voorzichtig op mijn spullen, ten tweede, ik heb een gsm sinds 1998, zeg maar 10 jaar voor het gemak.
Indien ik iedere maand de premie van 10 euro op een spaar rekening had gezet, had ik ondertussen ongeveer 1398 euro (rente 3% genomen) 'gespaard'. Ruim genoeg voor diverse toestellen.
Ik zit liever op mijn eigen geld, dan dat ik dat door een verzekeraar laat doen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Heb 2x wat gehad met mijn telefoon, eerste keer was hij gevallen en de tweede keer had de hond hem gepakt. Beide keren werden zonder problemen gerepareerd en na een week weer teruggezonden.
Nu viel laatst mijn telefoon van tafel nadat ik er tegenaan viel (ik liep toen op krukken). Telefoon was niet speciaal verzekerd, maar werd vergoed door de inboedelverzekering. Aangezien de schaden in huis gebeurden vind ik de zo'n verzekering niet echt nodig aangezien je inboedel verzekering het ook dekt (Unive).