Met welke audiotrack komt een set (2.1) goed tot zijn recht?

Pagina: 1
Acties:

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:40
Zoals de titel het al aangeeft ben ik op zoek naar een set audiotracks waarmee ik niet alleen mijn eigen oren kan verwennen maar ook mijn mede luisteraars kan laten genieten van een goede audio- en speakerset. Ik ken zelf slechts enkele nummers die erg mooi klinken maar die zou ik graag aanvullen.

Deze komen er naar mijn idee goed uit:
Jennifer Warnes - Famous Blue Raincoat
Roxette - Anyone
Supertramp - School (vooral door de opbouw)
Bulgarian Symphony Orchestra & Hans Vroomans
Pearl Jam - Black

Wie kent nog een track die je zeker eens gehoord moet hebben?

Ik luister zelf op een JVC receiver (niets bijzonders) met B&W M1 frontspeakers en een JVC Subwoofer

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
Zijn die speakertjes wel geschikt om leuk muziek mee te luisteren?
Lijken me eerder geschikt als fronts voor een home-cinema system, niet specifiek voor muziek.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:06
Om de bas (en hoog) te testen gebruik ik Nine Inch Nails - Down in it. Het intro daarvan heeft een dreunende bas en het hoog is ook erg aanwezig.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Mijn persoonlijke favorieten om nieuwe speakers/koptelefoons/etc te beluisteren:
- Norah Jones - Sunrise
- Queen - Bohemian Rhapsody

Met name omdat ik deze nummers al zo vaak gehoord heb vallen verschillen me eerder op. :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is dit niet gegigantisch smaakafhankelijk?
Bij een goede set zou elk (goed gemasterd) nummer goed tot zijn recht moeten komen..

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Kanye West - Love Lockdown is een goed nummer om het laag te testen.

Verwijderd

bas r schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:26:
Zijn die speakertjes wel geschikt om leuk muziek mee te luisteren?
Lijken me eerder geschikt als fronts voor een home-cinema system, niet specifiek voor muziek.
Ik zou mij meer druk maken over de sub ;).

Maar er is ergens in /9 wel een topic over goede albums. Weet alleen de topic titel niet meer :)

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:11
Mijn favoriet soundcheck nummertje: Jeff Buckley - Everybody here wants you :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:49:
[...]
Maar er is ergens in /9 wel een topic over goede albums. Weet alleen de topic titel niet meer :)
Denk dat je doelt op:

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 04-12-2009 15:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Dooddoener, maar goed daar komt ie dan,

Ballad of John Hubbard van de CD Amused to death - Roger Waters

Strakke bas test:

Dare - Gorillaz

http://www.youtube.com/watch?v=KCy928QJCDE

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:32

AJK

...

Ik gebruik meestal Toto - Africa om P.A. sets te testen, maar dat zijn meestal 2.2 systemen.

Als je iets met veel dynamiek en bereik wil hebben zou je kunnen zoeken naar een akoestische versie van Eagles-Hotel california. Klinkt vrijwel altijd goed op bijna ieder systeem.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:49:
[...]

Ik zou mij meer druk maken over de sub ;).
Ik ken dat "type" niet, JVC subwoofer, dus daar kan ik geen oordeel over geven ;)

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 16:26
Je vraagt hier muziek om zo anderen te laten horen dat je audio installatie goed klinkt?

Het gaat erom wat voor muziek je mooi vind en dat ga je luisteren, op een goede audio installatie zal dit vanzelfsprekend beter klinken dan op een home cinema set.
Klassieke muziek klinkt geweldig op mijn audio installatie maar ik hou er niet van dus luister ik er niet naar.

Over het algemeen kun je dus concluderen dat muziek met een grote dynamische range het best tot zijn recht komt op een audio installatie met 3 weg vloer staanders en een versterker die deze luidsprekers goed de baas is.

Vet klinkende muziek door over de top mastering en gecomprimeerde dynamische range zou een audio set met kleine speakers/sub combo en een versterker met gering vermogen beter doen klinken.

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:40
Bedankt zover voor de aangedragen muzieknummers. Smaak is inderdaad nogal persoonsgebonden zoals al meerdere keren is genoemd. Echter ben ik wel van mening dat muziek met een diversiteit aan tonen (hoog, laag, midden) die ook nog eens mooi verdeeld zijn (niet continu gelijktijdig) verschil kan maken in de luisterervaring.

Bij een rustig nummer zul je sneller geneigd zijn meer te letten op detail dan bij een snel nummer. Maar goed, ook dat kan persoonlijke smaak zijn. Het gaat er nogmaals niet perse om dat het op mijn audiosysteem goed klinkt maar meer in het algemeen.
Pagina: 1