[server 2008] Scheduled task won't run .bat file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een server 2008 draaien die uiteraard een backup moet gaan maken dagelijks naar een NAS.
Deze NAS ondersteund helaas geen Iscsi dus ik heb een netwerk share aangemaakt op de server naar de nas genaamd Backup.
Nu heb ik een Batch file gemaakt, die wanneer ik deze handmatig start netjes een backup weg schrijft naar de NAS. Echter moet hij dit in de toekomst snachts gaan doen aan de hand van een schedelud task, alleen hij vertikt het gewoon om te doen.
Heb al diverse dingen geprobeerd waarond dit forum van MS die precies mijn probleem omschrijft, bij een aantal daar scheen het te helpen bij mij helaas natuurlijk niet.
Gaat om dit topic: http://social.technet.mic...b9-44f0-9a30-7406c86c2fbe

Hoop dat iemand hier ervaring heeft met dit probleem.
Ik ga vanavond service pack 2 installeren voor server 2008 misschien dat dat het een en ander oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals in dat hierboven genoemde topic al beschreven wordt moet je eerst uitzoeken of de batchfile wel draait (een andere kanshebber waarom dit niet werkt is namelijk dat de netwerk drive niet gemapped is onder de account waaronder de scheduled taskdraait), dus heb je dat al uitgezocht en hoe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al getest of hij draait, hij draait wel gewoon de batch file is dus goed.
De netwerk map is gemapped, dit zou dus ook niet het probleem moeten zijn.
Heb het getest door de scheduled task op run tezetten dan gaat hij gewoon aan de gang, maar dan staat ie ingesteld op run only when user is logged on.
Wanneer ik hem zet op run whether user is logged on or not doet hij niet, laat hem gewoon runnen als admin waarmee ik ook ben ingelogd.

Ik zal voor de zekerheid nog even de accounts na kijken of die hetzelfde zijn met dezelfde wachtwoorden

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wanneer je de Task handmatig start krijgt deze dan wel de status Running of wordt de task helemaal niet gestart?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Scheduled tasks maakt een nieuwe usersessie aan waarin de opdracht draait. En in die sessie is de mapping waarschijnlijk niet gemaakt (wat elevator dus ook bedoeld). Zet in die bat een 'Net Use' die de mapping opnieuw aanmaakt.

Gooi ook bij elke regel '> %temp%\backup.log' oid achter zodat je alle output kan loggen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eigenlijk jusit proberen helemaal niet met drive mappings te werken in batchfiles - gebruik gewoon het volledige UNC pad waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Map je de drive in je batchfile, of doe je dit via de GUI ?
Anderzijds, zoals hierboven aangehaald kan je beter het UNC pad gebruiken, dan dien je wel best robocopy oid. gebruiken.

Grtz,
Thanis
Pagina: 1