Hoi mede-tweakers,
Ik zit met een idee maar weet niet hoe en of het uberhaubt uit te voeren is.
Heb al verschillende malen ge-googled maar kan niets vinden wat me ook maar iets verder helpt.
Gaat namelijk om het volgende:
Heb een mediacenter pc met W7 erop welke tevens als (backup)server dient. Zitten 2x320GB schijven
in RAID1 in via de onboard controller welke zorgen voor een backup van documenten van de client pc's in
mijn thuisnetwerkje. Daarnaast kan ik via Tomato firmware de pc altijd en overal aanzetten, werkt perfect.
Maar nu komt het dus: zag laatst bij de Freenas meuktracker dit bericht van Anavatos(onderaan):
Gaat al met al puur om stroombesparing(al zit er een zuinige 5050e in).
Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd of iemand een oplossing heeft
edit: overstap naar Freenas zie ik niet echt als optie, aangezien ik erg tevreden ben met de MediaCenter functie van W7. Overstap naar ander OS(FreeBSD?) daarintegen zie ik wel als optie als dat het gevraagde mogelijk maakt.
Ik zit met een idee maar weet niet hoe en of het uberhaubt uit te voeren is.
Heb al verschillende malen ge-googled maar kan niets vinden wat me ook maar iets verder helpt.
Gaat namelijk om het volgende:
Heb een mediacenter pc met W7 erop welke tevens als (backup)server dient. Zitten 2x320GB schijven
in RAID1 in via de onboard controller welke zorgen voor een backup van documenten van de client pc's in
mijn thuisnetwerkje. Daarnaast kan ik via Tomato firmware de pc altijd en overal aanzetten, werkt perfect.
Maar nu komt het dus: zag laatst bij de Freenas meuktracker dit bericht van Anavatos(onderaan):
Zou dus willen weten of dit ook mogelijk is met Windows. Dus client pc/laptop start op, magic packet wordt gestuurd naar server zodat de netwerkschijf benaderbaar is. Een of ander progje wat op de server staat, pingt dan constant naar vaste ip's om te kijken of er een beschikbaar is, als geen van deze beschikbaar is, kan de server uit(shutdown -a command o.d.).Wanneer ik een van mijn xbox mediacenters aan zet wordt Freenas via Wake up on Lan automatisch opgestart. Een cron job op de nas start een executable script en pingt om de 5 minuten naar beide boxen en pc. Wanneer de server geen van de systemen kan pingen sluit Freenas automatisch af. Via internet een WOL pakketje sturen naar de NAS werkt ook zodat je op afstand de server kan opstarten en via ftp kunt benaderen.
Gaat al met al puur om stroombesparing(al zit er een zuinige 5050e in).
Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd of iemand een oplossing heeft
edit: overstap naar Freenas zie ik niet echt als optie, aangezien ik erg tevreden ben met de MediaCenter functie van W7. Overstap naar ander OS(FreeBSD?) daarintegen zie ik wel als optie als dat het gevraagde mogelijk maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door injectx op 04-12-2009 11:28 ]