nieuws: Vrijschrift en isp's waarschuwen tegen Acta-verdragVorige maand stuurde auteursrechtenorganisatie Brein een brief naar staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken, om te pleiten voor de opname van een verbod (...) op het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal
Shit. Als dit klopt kan heel Nederland straks vanwege die verbod op het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal:
- niet meer de werken van Frans Bauer via iTunes kopen en downloaden
- geen video's meer op site van MTV kijken
- niet meer kijken naar uitzendinggemist
want in al die gevallen is er sprake van het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Waarom lees ik over deze gigantische consequenties niets? We mogen dus straks alleen nog maar vrije werken downloaden op Internet; geen enkel auteursrechtelijk beschermd materiaal mag nog gedownload worden, ook niet met toestemming. Zelfs Tweakers.net houdt op te bestaan!! Want als ik een pagina opvraag download ik ook automatisch auteursrechtelijk werk (de nieuwsposts, de images, de reacties van users). Het verbod op het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal heeft dus gigantische consequenties!! waarom wordt daar niet meer op ingegaan? Klopt dit echt 100% of is het napraten van Brein?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 11:17 ]