[Win7 64x] Windows Live Messenger Runtime error

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tot nu toe weinig problemen gehad met Windows 7, de problemen die er waren heb ik ook kunnen oplossen met uitzondering van een vreemd MSN probleem.

Mijn systeem staat eigenlijk 24/7 aan en ik heb ongeveer 2-3x dagelijks een Runtime error bij het gebruik van windows live messenger.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2agokmh.png

Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Ik krijg het in iedere geval niet opgelost.

-Repair in control panel
-Complete reinstall/uninstall
-Reinstall met het verwijderen van diverse reg keys + directories + toolbars etc
-Live today uitgevinkt, tabs uitgevinkt

Het gaat hierbij om een relatief schone win7 installatie die nog maar kort in gebruik is. Heeft iemand een idee wat hier mogelijk de oorzaak van is?

Er hangt overigens geen spannende proxy of popup/reclame blocker tussen, ik heb in het verleden gezien bij klanten dat dit soms wel is verkeerd afloopt.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Aangezien je bijna niet meer zonder msn kunt tegenwoordig is het vervelend dat ik het vanuit een vmware moet draaien :D

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je hem in Compatibility Mode?

Ik weet niet of dat een oplossing bied maar hier draait hij wel in die mode omwille van het tray taskbar icoon. Maar los van jou probleem, misschien lost Compatibility Mode ook wel jou probleem op.

Hier alleszins nog geen problemen gehad op W7 64bit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zelfde probleem hiero! Nog geen oplossing kunnen vinden helaas :(

Vaak ook gewoon midden in chat sessies dat msnmsgr.exe ineens eruit klapt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 09:51
Precies hetzelfde probleem hier, zowel in vista/xp compatability mode als normaal, meerdere keren per dag een crash.

Reinstall, regkeys, alle tweaks/fixes die ik via google heb gevonden lossen niks op :/

Begon met crashen sinds een paar weken terug.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Hier ook hetzelfde probleem op de x64 van Windows 7.
Op mijn x86 machines heb ik dit probleem niet.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Heb dit ook...

Eerst dacht ik dat het kwam door zo'n Now Playing plugin voor Foobar. Na uitschakelen hiervan leek het eerst goed te gaan maar na een tijdje toch weer runtime errors. Irritant.

Heb alle C++ Redists opnieuw geïnstalleerd maar dit had geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Gelukkig ben ik dus niet de enige.. misschien maar is tijd voor een bugmelding bij microsoft want dit is niet echt een werkbare situatie :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb hetzelfde onder Server 2008 x64.

Eventlogging geeft aan een conflict tussen de messenger en flash9.ocx; ik vermoed die rare advertenties onderin. Heb al geprobeerd dit te omzeilen met third-party software maar ook dat werkt niet alhoewel het aantal crashes minder is geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: msnmsgr.exe, version: 14.0.8089.726, time stamp: 0x4a6ce533
Faulting module name: Flash9f.ocx, version: 9.0.124.0, time stamp: 0x47e8643e
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00237ae5
Faulting process id: 0xdb4
Faulting application start time: 0x01ca735fdda5f510
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
Faulting module path: C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\Flash9f.ocx
Report Id: aea8c66c-e037-11de-85c1-005056c00008

Enige werkbare verklaring die ik heb: Flash9 is niet te krijgen in x64-versie en daardoor kan WoW richting de x86-apps niet goed de api-calls voltooien vanwege.... geen idee waarom & wanneer.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2009 18:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
MAX3400 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:29:
Heb hetzelfde onder Server 2008 x64.

Eventlogging geeft aan een conflict tussen de messenger en flash9.ocx; ik vermoed die rare advertenties onderin. Heb al geprobeerd dit te omzeilen met third-party software maar ook dat werkt niet alhoewel het aantal crashes minder is geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Faulting application name: msnmsgr.exe, version: 14.0.8089.726, time stamp: 0x4a6ce533
Faulting module name: Flash9f.ocx, version: 9.0.124.0, time stamp: 0x47e8643e
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x00237ae5
Faulting process id: 0xdb4
Faulting application start time: 0x01ca735fdda5f510
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
Faulting module path: C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\Flash9f.ocx
Report Id: aea8c66c-e037-11de-85c1-005056c00008
misschien Flash10 installeren? Heb ik net gedaan, kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit het gefixed heeft.

Edit: Flash10.ocx staat iig wel in de SysWow64 dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:06
Ik heb hetzelfde onder een virtuele XP machine met SP3. Deze staat ook 24/7 aan met de laatste Windows Live Messenger. Het lijkt wel op een geheugen probleem omdat hij flink wat memory in beslag neemt.

Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik deze runtime errors alleen maar krijg als ik voor lange tijd de hoofdscherm van Messenger open heb. Als ik het window gewoon close, zodat hij vrolijk in het systray verder gaat, heb ik hier geen last meer van.

Je zou dit eens kunnen proberen. Het is in ieder geval een goede workaround :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eeruku schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:31:
[...]

misschien Flash10 installeren? Heb ik net gedaan, kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit het gefixed heeft.

Edit: Flash10.ocx staat iig wel in de SysWow64 dir
Ik heb Flash10. Nee, ik moet het anders zeggen; ik heb de volledige distributable van de laatste Flash10 op mijn machine geinstalleerd en laten integreren met beide browsers (IE en FF) maar toch ergens wordt er dus binnen messenger een call gedaan naar een 9-versie?

En ja, de 10-bestanden staan ook in de directory dus ik snap niet wat messenger met 9 wil; heb de laatste officiele build van messenger.
zmaster schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:34:
Je zou dit eens kunnen proberen. Het is in ieder geval een goede workaround :).
Hier niet; systray staat ook garant voor een crash. Meestal ga ik 's avonds naar mijn nest en kan ik 's ochtends een "Close Program blabla" verwachten.

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2009 18:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Hier wordt flash ook aangedragen als probleem, en staat er ook een complete log gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hier zojuist weer een crash, hoop wel dat er snel een fix komt.. want dit is toch wel erg spijtig :(

Flash update hielp niet overigens.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
Heb Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x64) en flash10 geinstalleerd, het leek goed te gaan (2 nachten zonder crash!) maar dat bleek gewoon te zijn omdat ik idd de contact list in mn taskbar had gezet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 06:00
zelfde problemen hier met win7 professional x64, vind het niet echt storend want mn pc staat toch geen 24/7 aan en ff opnieuw starten van msn maakt mij niets uit.
dacht dat ik de enigste was:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Mijn pc staat ook niet 24/7 aan maar het is wel degelijk heel erg irritant om gewoon midden in een conversation ineens een application error voor je kiezen te krijgen.

Het is ook iets van de laatste paar weken en zeker nog niet zo heel lang aan de hand. Wat nou het probleem is ... kan er mn vinger niet op leggen. Weet wel dat er een link is tussen 64bit en deze WLM versie.

Zojuist op aanraden van een vriend een oude truc toegepast waardoor er geen ads meer geladen worden in WLM:

c:\windows\system32\drivers\etc\host file aanpassen

127.0.0.1 rad.msn.com

erin zetten en WLM kan niet meer bij de ads server.

Ben eens benieuwd wat dit voor resultaat geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 06-12-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 13:33
redfoxert schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:06:
Mijn pc staat ook niet 24/7 aan maar het is wel degelijk heel erg irritant om gewoon midden in een conversation ineens een application error voor je kiezen te krijgen.

Het is ook iets van de laatste paar weken en zeker nog niet zo heel lang aan de hand. Wat nou het probleem is ... kan er mn vinger niet op leggen. Weet wel dat er een link is tussen 64bit en deze WLM versie.

Zojuist op aanraden van een vriend een oude truc toegepast waardoor er geen ads meer geladen worden in WLM:

c:\windows\system32\drivers\etc\host file aanpassen

127.0.0.1 rad.msn.com

erin zetten en WLM kan niet meer bij de ads server.

Ben eens benieuwd wat dit voor resultaat geeft.
En werkt het? Ik ben wel benieuwd. Ik heb dezelfde irritante melding iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier meldt ook iemand met het probleem,

Op Windows 7 Ultimate 64Bits, op mijn Windows 7 Ultimate 32Bits geen problemen.
Het gebeurt totaal random, we wachten op de volgende bugfix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
zkiwi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:14:
[...]

En werkt het? Ik ben wel benieuwd. Ik heb dezelfde irritante melding iedere keer.
Tot op heden nog geen crashes maar ik moet zeggen dat ik ook nog niet echt lang/intensief achter mn eigen pc gezeten heb. Werk en RL claimen deze week meer tijd dan normaal.

De ads zijn WEL weg dus dat scheelt sowieso al een hoop irritatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hier nog steeds problemen helaas :( Ik ga de hostfile aanpassing is proberen.

Mijn V&A

• Eeruku
Ik merk dat ik geen enkele problemen meer heb nu ik mn contactlist standaard in de taskbar heb staan (list dus geclosed) maja, das ook weer meer een workaround dan een fix. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Het uitschakelen van die ads heeft gewerkt blijkbaar.. sinds de tip van redfoxert geen een crash meer gehad! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik heb hier na 2 weken ongeveer ook geen enkele msn crash meer gehad.

Fix/workaround lijkt dus effectief! WLM staat gewoon open, niet minimized in compatibility mode en werkt als een zonnetje.

Pagina: 1