Auto negotiation probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een nieuw moederbord gekocht (MSI P55-CD53). Dit bordje heeft een on-board lan (realtek PCIe) welke ik heb aangeloten op mijn Zyxel prestige 2601HW-61 modem/router. Ik blijf echter melding houden dat "network cable is unplugged" . Heb wel een manier gevonden om hierom heen te komen: als ik in de configuratie van de netwerkkaart de speed op 10mbps full duplex of 10mbps half duplex zet dan komt de connectie wél tot stand. Ik heb echter begrepen dat het beter is om de instelling op autonegotiation te zetten (daar stond ie ook op) .

Kwam er ook achter dat mij laptop hetzelfde probleem vertoont terwijl deze vroeger wél gewoon een verbinding tot stand kon brengen met autonegotiation.

Weet iemand een manier om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer met een andere netwerkkabel getest ?
Drivers laatste versie ?
Firmware Zyxel up-to-date ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb met een Acer Laptop (net nieuw) ook problemen gehad met de auto stand en een 100MB FD verbinding.

Zoek de nieuwste netwerkdriver op en installeer die.
Heb je Liveupdate al uitgevoerd? Dan haal je de nieuwste drivers binnen via msi.

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 04-12-2009 10:05 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:02:
Heb je al een keer met een andere netwerkkabel getest ?
Drivers laatste versie ?
Firmware Zyxel up-to-date ?
Andere kabel: ja
Meest recente drivers: ja

Firmware zyxel: geen idee, mogelijk niet . Heb hem ruim 4 jaar geleden ontvangen toen ik ADSL van 12move (nu Telfort) bestelde daarna nooit een update gedaan. Begrijp echter dat de firmware vaak geleverd wordt door de internetprovider 'zelf dus ben een beetje huiverig om zomaar firmware van het net te plukken en te installeren. Op de site van Telfort kan ik niets over firmware terugvinden voor deze specifieke modem/router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm misschien toch firmware gevonden op de site

http://klantenservice.int...t-modem.aspx#openfaq10781