[Ubuntu] Gmail blokkeerT e-mails

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een tijdje maak ik gebruik van een eigen geconfigureerde webserver. Deze draait op Ununtu Server 9.04. Om te kunnen mailen m.b.v. PHP heb ik Postfix Mail Server geìnstalleerd. Als ik een mail aan mezelf probeer te verzenden, dan wordt deze geblokkeerd. In de Mail Queue krijg ik de volgende melding:
host alt1.gmail-smtp-in.l.google.com[209.85.220.19] said: 421-4.7.0 [212.182.176.58] Our system has detected an unusual amount of 421-4.7.0 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our 421-4.7.0 users from spam, mail sent from your IP address has been temporarily 421-4.7.0 blocked. Please visit http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html 421 4.7.0 to review our Bulk Email Senders Guidelines. 27si5540030fxm.28 (in reply to end of DATA command)
Ik ben echt een leek met Linux en hoop dat jullie me hier een beetje doorheen kunnen helpen. Als jullie meer willen weten hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
Je kan je mail beter door de relay van je provider laten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

AlterMann schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:25:
Je kan je mail beter door de relay van je provider laten gaan :)
hint:

http://freelock.com/kb/Postfix_relayhost

De andere optie is:
* Use a consistent IP address to send bulk mail.
* Keep valid reverse DNS records for the IP address(es) from which you send mail, pointing to your domain.
* Use the same address in the 'From:' header on every bulk mail you send.

We also recommend publishing an SPF record, and signing with DKIM or DomainKeys.

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 04-12-2009 15:19 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
@TS: In de link die je zelf post uit de foutmelding van Googles' mailserver staan toch een hoop tips? Houd je je aan alle richtlijnen? Als je niet weet waar ze het over hebben in de Nederlandstalige tekst daar zou ik me gaan afvragen of jij je bezig moet houden met het versturen van mail vanaf servers, want het is toch erg goed uitgelegd.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.