Probleem: Upgr van E5200 naar Q8300 op een Asus P5E-VM HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Rosalie74
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo allen,

Ik krijg het rare verschijnsel dat mijn pc bij na het opstarten van Windows XP / Windows 7 (beide getest) uit gaat en een reboot doet. (Het installeren van de beide OS werkt trouwens ook niet, ik heb de OS eerst geinstalleert met de E5200. Ubuntu start trouwens wel netjes op als ik die van CD start en blijft ook stabiel draaien.)

Het lijkt alsof het ligt aan de combinatie is van het moederboard en processor.

Ik heb namelijk geen probleem met de E5200 + P5E-VM HDMI.
En ik heb de Q8300 met een Asus P5G41-M LE getest van iemand anders en dat werkt ook prima.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? De Q8300 is wel quad-core ready en zoals ik in verschillende berichten lees zijn er ook anderen met een combi quadcore + P5E-VM HDMI.

Als iemand een oplossing weet... zou dat prettig zijn, anders zit er niets anders op dan een nieuw moederboard.

Alvast bedankt!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ik heb even gespiekt op de CPU support lijst van Asus voor dit bord.

de Q8300 staat erop, met de eerste release PCB versie en volgens mij ook de oudste BIOS. Zou dus "gewoon moeten werken"

Wat nog wel mogelijk is, is dat de voeding het meerverbruik van de 2 extra cores niet trekt.
blijkbaar zit er net iets verschil tussen windows en ubuntu waardoor de livecd wel werkt.

Petrolhead en draadjesnerd

• Rosalie74
Dat is een idee, de voeding van de andere PC is alleen 50Watt meer, maar het kan wel de druppel zijn.

Even testen vanavond. Hoop dat je het goede antwoord hebt!

Dank!

• Rosalie74
_/-\o_ _/-\o_ Hartelijk dank!

Dat was het! Mijn voeding kon het niet aan.