• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 12:46
Mijn vriendin heeft mij vorige week deze mediaspeler gekocht. Best een leuke speler met functies zoals video, audio, opnemen, ebook, apps.

Nu vroeg ik mij af of iemand weet of je hier zelf applicaties op kunt zetten. Ik heb al naar hun gemaild maar krijg geen response ....
Verder vond ik ook geen software op hun site of op google.
Mijn bedoeling is om een pdf reader erop te installeren zodat ik buiten txt bestanden ook pdf bestanden kan openen met de speler wat mijn bedoeling eigenlijk was.

Voor de rest is het een fijn toestel.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 12:46
Ik heb een reactie gehad, echter zou het niet mogelijk zijn om er applicaties op te zetten. Nu vind ik het dan wel vreemd dat ze een folder applicaties maken op dit toesten met enkel een browser en een chronometer.
Iemand een idee om toch iets te modden :p

Verwijderd

Ik heb net deze portable mediaplayer ontvangen van mijn moeder cadeau gekregen. en bijgevolg ook benieuwd. Is de menu heel responsief?
(al ben ik niet zeker of ik hem ga houden, want de benaming "MP5-speler" verontrust mij énorm, en mijn ma zei dat ik hem nog gerust kan inwisselen als ik dat wil, nu hij nog in de originele verpakking zit - gezien ze gewoon kocht wat de verkoper in de Mediamarkt had aangeraden. Ik weet trouwens niet of zo'n touchscreen wel lang mee zou gaan in mijn handen.)
Dus als iemand ook in bezit is van dit toestel of een mening heeft over deze mediaspeler. Laat je stem horen! (voor ik mss onterecht deze speler terug binnen breng)
specs en handleiding vind je op deze link: http://www.lenco.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=3508%3Axemio-950&catid=12%3Amp3spelers&Itemid=43&lang=nl

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02

BLACKfm

O_o

Op doebie.nl in de aanbieding vandaag.

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Deze speler is deze week (12jan - ) is de aanbieding bij de Makro. Als ik me niet vergis draaien veel van die media players onder een open BSD of vergelijkbaar systeem. Dan is het misschien te achterhalen wat voor apps er op te draaien zijn. Ik ben ook zeer benieuwd naar gebruikerservaringen? Is de batterij-tijd echt (maar) 6-7 uur? Moet de koptelefoon aangesloten zijn voor radio-ontvangst, of kun je de mediaspeler ook op een speakerset aansluiten en zo radio luisteren?

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Ik heb het dingetje uiteindelijk toch maar gekocht. Voor degenen die het interesseert hierbij mijn bevindingen.

Groot voordeel is het micro-SD slot, waardoor je het interne geheugen van 4 GB gemakkelijk uitbreidt en bestanden uitwisselt met bijvoorbeeld je telefoon of netbook. Ook de compatibiliteit met flac is erg prettig voor mensen die hun muziek graag compact maar lossless willen bewaren. Het spelen van films gaat goed, en het ondertitelen vanuit (bijv) een srt bestand is prima. Ook plezierig is de functionaliteit om een film al dan niet met balken te tonen wanneer de verhoudingen van de film niet overeenstemmen met de verhoudingen van het scherm. Passend maken gaat middels een 'zoom' algoritme, het beeld vervormt dus niet, je raakt aan de randen gewoon wat kwijt. Radio is ook goed, ook goede ontvangst met een andere koptelefoon (dient tevens als antenne). Je hebt verschillende modi, in het ene geval ga je met het pijltje omhoog naar het volgende (preset) station, in de andere modus zoek je de zender door de frequenties te scannen. In tegenstelling tot eerdere berichten is er wel degelijk een mogelijkheid om een koordje aan de speler te bevestigen. Het gevalletje weegt slecht 68.6 gram.

Nadelen zijn er ook. Zo is de kleurdiepte niet echt fantastisch, subtiele gradienten in foto's en films worden gauw blokkerig. Ook moet je goed opletten welke codec gebruikt is bij het maken van avi bestanden, niet alles wordt afgespeeld. Verwacht ook geen iPod-achtige, soepel geanimeerde touch screen bediening, het touch screen is sober maar functioneel en gelukkig gemakkelijk te locken. Bijzonder irritant vind ik het trage spoelen in films. Als je na een uur kijken per ongeluk iets naast het kleine pauze knopje drukt, begint de film weer van voren af aan. Je bent dan gemakkelijk minutenlang (!) aan het vooruitspoelen om weer op de juiste plek te komen. Keerzijde van het geringe gewicht is de beperkte batterij levensduur.

Voor sommigen kan het ook een nadeel zijn dat deze mediaspeler zich aan de nieuwe wettelijke geluidsbegrenzing houdt. In een rumoerige omgeving (ik gebruikte hem bijvoorbeeld in een vliegtuig) is dat volume te beperkt. Van de andere kant ben je niet goed wijs als je je gehoor minder belangrijk vindt dan het geluid bij een film. Koop dan liever een "over ear" koptelefoon.

Al met al een plezierig machientje, zonder echt aanspraak te kunnen maken op aankoop van de eeuw
Pagina: 1