Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb een probleem met de android market. Sommige applicaties zijn niet te viden.
Ik noem als voorbeelden:
Layar
Barcode scanner (die van zxing)
Google maps

Allen toch bekende applicaties waarvan toch iedereen weet dat ze er in staan.

Ik heb market enabler gedownload en geïnstalleerd maar welke market ik ook activeer het veranderd niets. Ook het installeren van een nieuwe Rom lost het probleem niet op.
Zijn er meer mensen die deze applicaties niet kunnen vinden? Of ligt het probleem echt bij mij. En wat doe ik er dan aan?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Welk toestel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
HTC Hero. Het vreemde is dat ik op xda lees dat er meer mensen dit probleem hebben, maar niemand weet hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kan volgens mij ook liggen aan de toestelinstellingen qua taal / land waar je bent... dat al veranderd?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Google Maps staat inderdaad niet in de market voor Android 1.5.
Verder zou 'Layar' en 'Barcode scanner' wel resultaten moeten geven inderdaad. Ik heb zelf ook wel eens dat mijn Hero weigert een resultaat te geven. Dat gebeurt als je na het zoeken en installeren van een app weer terug gaat naar het zoekscherm en opnieuw zoekt. Wat je dan ook zoekt, je hebt 0 resultaten. De oplossing is om nog een paar stappen terug te gaan tot je bij het basisscherm van de Market komt en dan te kiezen voor 'Search'.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 13:33
Ik heb precies het zelfde met mijn Hero op Vodafone. Het kan best zijn dat deze programma's een update hebben gehad die met de 1.6 of 2.0 sdk is gebouwd. Dan kunnen wij ze niet meer zien met onze ouderweste android 1.5.
Gelukkig wordt dat binnen kort opgelost als de Hero naar 2.0 of 2.1 gaat.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik heb laatst de 2.1 rom geinstalleerd maar zelfs dan worden de applicaties niet zichtbaar.
@CLB je locale kun je met market enabler veranderen. Al geprobeerd.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 22:48

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb dit probleem ook op mijn Hero, met precies dezelfde applicaties. Ik heb een tijdje geleden ook Twidroid Pro gekocht waarvoor ik nu de updates niet meer kan binnenhalen.

Dit probleem ligt echter aan mijn Google-account. Ik heb namelijk het volgende getest, via WiFi én 3G:
1) Wipe van het toestel, en bij opnieuw configureren mijn normale Google-account ingesteld.
Resultaat: de apps waren niet te vinden.

2) Wipe van het toestel, en bij opnieuw configureren een ander Google-account ingesteld.
Resultaat: de apps verschenen opeens weer!

Het ligt bij mij dus niet aan het netwerk of aan de firmware of wat dan ook. Dit kan ik dubbel bevestigen omdat ik het ook heb geprobeerd met AOSP 2.0 met Market erop, en een gelekte build met Android 2.1.

Via de app MyMarket (die je in de Market kunt vinden) kan ik de ontbrekende apps wél vinden. Ik kan ze echter nog niet installeren omdat je dan toch echt de echte Market-app nodig hebt.

@Maverick: heb jij een link naar xda met het topic waar men ons probleem bevestigt?

Edit: @Maverick: heb jij toevallig Eclair-builds getest, waarna het probleem ontstond toen je terugging naar Cupcake?

[ Voor 28% gewijzigd door gday op 10-12-2009 11:51 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
gday schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:57:
Ik heb dit probleem ook op mijn Hero, met precies dezelfde applicaties. Ik heb een tijdje geleden ook Twidroid Pro gekocht waarvoor ik nu de updates niet meer kan binnenhalen.
Al de FAQ van Twidroid gelezen?
i can’t find/download twidroid PRO on the android market
unfortunately, google has security mechanisms in place that prevent certain combinations of devices, firmware versions, carriers and countries from downloading certain (not all) commercial applications. however, those policies change very often so we can only encourage you to keep trying frequently whether your phone has been enabled to buy twidroid. at this point, the ball is in google’s court to resolve those issues. you might as well connect with other users on the technical android forum.
Oftewel: misschien heeft Google je Google account ingesteld op een bepaald netwerk zodat je die applicatie niet meer ziet...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

gertvdijk schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:44:
[...]

Al de FAQ van Twidroid gelezen?
Jep, en ook contact gehad met de Twidroid-ontwikkelaars hierover.
[...]

Oftewel: misschien heeft Google je Google account ingesteld op een bepaald netwerk zodat je die applicatie niet meer ziet...
Dan zou MarketEnabler nog altijd uitkomst moeten bieden, maar dat maakt geen verschil. Het lijkt er echter op dat de Google-accounts van mensen die Eclair-builds hebben getest 'verminkt' raken door een onbekende id in build.prop bij het testen van die Eclair-builds. Als ze vervolgens teruggaan naar 1.5 missen ze bepaalde apps in de Market.

• Maverick
gday schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:57:
@Maverick: heb jij een link naar xda met het topic waar men ons probleem bevestigt?
In dit draadje over modaco. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=552591 Hier begint het zo'n beetje: http://forum.xda-develope...php?p=5072958#post5072958
Edit: @Maverick: heb jij toevallig Eclair-builds getest, waarna het probleem ontstond toen je terugging naar Cupcake?
Jup dit heb ik inderdaad gedaan. En het zou inderdaad best eens samen gevallen kunnen zijn hiermee.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
gday schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:17:
Het lijkt er echter op dat de Google-accounts van mensen die Eclair-builds hebben getest 'verminkt' raken door een onbekende id in build.prop bij het testen van die Eclair-builds.
Yup, dit kan goed mogelijk zijn als je aangepaste build props draait.

Ook een aantal van de Google navigatie hacks die in omloop waren gebruikte verkeerd aangepaste build properties die dit kunnen veroorzaken.

• Maverick
Maargoed, hoe zouden we dit nu op kunnen lossen?

• djengizz
  • Niet online
Maverick schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:19:
Maargoed, hoe zouden we dit nu op kunnen lossen?
Tja, als het aan de build props ligt is de oplossing device en carrier afhankelijk.

Je zou de juiste build properties kunnen flashen en kijken of dat helpt, maar je moet dan wel weten wat de orginele build properties zijn. Nogmaals dit is device en provider afhankelijk.

Wat Google hier vervolgens mee doet en of deze info aan je account wordt gekoppeld (en wanneer dit weer wordt veranderd) weet ik niet. Wel weet ik dat voor de Nav hacks het reflashen van de orginele props gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hoe doe je dat reflashen dan in dat geval? Ik heb eigenlijk geen idee ... Ik heb die NavLauncher ook gedraaid om te kijken of ik de navigatie aan de praat kon krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door gday op 11-12-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 20:59
je kunt dit probleem oplossen door je permissions te fixen, zowel via adb shell alswel vanuit het recovery programma de EXT koppelingen te fixen

adb shell
fix_permissions

[ Voor 20% gewijzigd door MGSNK op 13-12-2009 11:15 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Los van dat ik dat toevallig al een keer heb geprobeerd snap ik niet hoe dat het probleem op zou moeten lossen ...

De permissions worden ook gebackupt bij een nandroid-backup dus dan zou niks verminkt moeten zijn na het restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 20:59
gday schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:25:
Los van dat ik dat toevallig al een keer heb geprobeerd snap ik niet hoe dat het probleem op zou moeten lossen ...

De permissions worden ook gebackupt bij een nandroid-backup dus dan zou niks verminkt moeten zijn na het restoren.
Ik heb alleen het 'verdwenen app' probleem gehad..
Overigens heb ik niks met restoren gedaan of te maken gehad.

Ik had een oude rom, eerst de nieuwe recovery 1.4 geflasht, toen complete wipe gedaan en toen nieuwe rom geinstalleerd.
Direct na installatie liep ik al tegen het probleem aan dat betaalde apps verdwenen waren...
Uiteindelijk heb ik dit probleem op kunnen lossen met de EXT fix van het recovery programma én de permissions fix.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ok, ik kan alle apps weer vinden na een tip van het forum van MoDaCo!

Ik heb AOSP 2.0.1 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=599015) geinstalleerd en daarin mijn eigen Google-account ingesteld. Daarna heb ik 2.0.1 weer eraf gegooid en ben ik weer teruggegaan naar een schone installatie van MCR. Daarin heb ik toen weer mijn eigen Google-account ingesteld en toen kon ik de apps weer allemaal vinden!

Vervolgens kon ik daar weer een Nandroid-restore overheen gooien (met MCR) en ik kon nog steeds alle apps vinden! *O*

Wat een gedoe zeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
gday schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:06:
Ok, ik kan alle apps weer vinden na een tip van het forum van MoDaCo!

Ik heb AOSP 2.0.1 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=599015) geinstalleerd en daarin mijn eigen Google-account ingesteld. Daarna heb ik 2.0.1 weer eraf gegooid en ben ik weer teruggegaan naar een schone installatie van MCR. Daarin heb ik toen weer mijn eigen Google-account ingesteld en toen kon ik de apps weer allemaal vinden!

Vervolgens kon ik daar weer een Nandroid-restore overheen gooien (met MCR) en ik kon nog steeds alle apps vinden! *O*

Wat een gedoe zeg ...
_/-\o_ Dit heeft gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
als het goed is moet het volgende ook werken: http://htcpedia.com/forum...php?p=31487&postcount=359
Hi guys,

Temp. fix for market issue before next update.

1. download this
2. put the contents of the zip in sdcard
3. enter following commands in adb:

code:
1
2
3
adb shell
su
sh /sdcard/troutswitch.sh

to restore build.prop (obs! only if not working)

code:
1
2
3
adb shell
su
sh /sdcard/troutrestore.sh

hopefully it will fix market issue for now.

regards,
b
Kan het zelf niet testen omdat ik het probleem niet meer heb maar het is iig een stuk minder werk dan de andere oplossing dus wellicht voor sommigen een optie..

[ Voor 0% gewijzigd door Maverick op 13-12-2009 22:50 . Reden: en dat had een edit mogen zijn, mijn excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik vraag me af of het werkt want ik heb zelf ook geprobeerd het probleem te fixen door mijn build.prop aan te passen, de cache van de market te clearen via adb en te rebooten ... maar het probleem bleef bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:22
Allereerst: _/-\o_ het werkte

Gedoe valt mee, want ik deed het zo:
  1. Nandroid backup (altijd doen, maar deze hebben we straks nog nodig)
  2. wipe
  3. AOSP 2.0.1 van jouw link erop
  4. Reboot en aanmelden bij Google en controleren of de apps nu wel in de market zitten. Twidroid is een goede om mee te controleren
  5. Nandroid backup terugzetten
Dat scheelt je een extra installatie van een schone MoDaCo rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 15:30
Ik heb dit probleem nu ook, echter heb ik nog nooit met custom roms gespeeld, mijn Hero draait nog de stock rom (2.73 oid). Wat is dan de beste manier om dit op te lossen?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

_eXistenZ_ schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:55:
Ik heb dit probleem nu ook, echter heb ik nog nooit met custom roms gespeeld, mijn Hero draait nog de stock rom (2.73 oid). Wat is dan de beste manier om dit op te lossen?
Heb je dit probleem nog steeds? Het kan zijn dat je hier tegenaan loopt omdat de Hero nog op Android 1.5 draait en redelijk wat apps minimaal 1.6 vereisen.

Pagina: 1