Toon posts:

Core i5 met xp goede combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Hopelijk hebben jullie een goed advies voor me.
Een paar dagen geleden heb ik een core i5 gekocht (4gb ddr3, 1 tb, win 7 32 bits). Helaas ben ik er achter gekomen dat ik problemen heb met het cleartype lettertype in win 7. Ondanks dat ik dit al uitgeschakeld heb in win 7 en IE komt het nog steeds op heel veel plaatsen in het systeem voor. En daar heb ik (te) veel last van met mijn ogen. Al navraag gedaan bij de leverancier en microsoft fora maar ze hebben geen oplossing voor het cleartype probleem.

Dus.. denk ik er over om win 7 van de nieuwe pc af te gooien en xp dan maar weer erop te zetten. Maar... is mijn nieuwe pc wel een goede combinatie met xp? Dit vooral in verband met de core i5 en de 4 gb ddr3. Wie heeft er zinnig advies hierover. Ik heb al vanalles gelezen. De ene zegt dat xp niet kan omgaan met meerdere cores, de andere juist weer wel.

En dan in het verlengde, als core i5 geen goede optie is, wat is dan de snelste processor die wel geschikt is voor xp?

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 16:15
I5 draait perfect onder xp.

Alleen snap ik al niet waarom je een 32bit versie hebt met 4gb ram

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 15:07

TheBorg

Resistance is futile.

Het systeem is prima geschikt voor XP. Het enige probleem is dat de 32bit versie in de meeste gevallen niet de gehele 4GB kan gebruiken, daar heb je de 64bit versie voor nodig.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12 11:57

CaDje

Framedrops for life

ik gebruik op m'n werk een core i7 950 met 12 GB geheugen en draai windows xp x64, en dat werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het niet zo erg dat de hele 4 gb niet aangesproken kan worden. Met 2 of 3 gb zal ik me ook goed kunnen helpen.

wat ik trouwens nog zag is dat het xp professional is. Ik neem aan dat servicepacks nog gewoon gedownload kunnen worden van de microsoft site?

Verwijderd

Topicstarter
nog even over het 64 bit verhaal. Hoe kan ik er achter komen of de versie xp prof die ik hier heb 32 of 64 bits is? Het is een cd die ik zelf nog niet geinstalleerd heb en op de cd zelf staat het er aan de buitenkant niet op.

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 09:59
Laatste keer dat ik het probeerde stonden die updates er nog op, op het moment gebruikt ~70% van de PC's nog XP, M$ zou zijn eigen graf graven als XP updates niet online staan, ik denk dat je daar voorlopig nog veilig mee bent. Volgens mij krijgt Win2k nog updates en wie weet wat nog meer.

Als je de kans hebt zou ik trouwens gewoon 64 bits nemen (eerst even uitzoeken of de programma's die je wilt gebruiken er geen problemen mee hebben, dit is alleen belangrijk bij professionele programma's en drivers voor de rest hoef je er bijna niet op te letten). Kun je ook je geheugen ook nog eens uitbreiden als je wilt. (als je een videokaart van >1GB koopt houdt je nodig minder ruimte over van je RAM, 2^32 = 4GB en windows snoept daar 700-800MB vanaf voor systeemgeblaat, je videogeheugen valt daar ook onder)
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:52:
nog even over het 64 bit verhaal. Hoe kan ik er achter komen of de versie xp prof die ik hier heb 32 of 64 bits is? Het is een cd die ik zelf nog niet geinstalleerd heb en op de cd zelf staat het er aan de buitenkant niet op.
Staat volgens mij op de CD zelf? Bij legale DVDs althans, op mijn win7 DVDs staat het netjes weergeven. XP is in eerste instantie niet als x64 uitgegeven, als het er niet op staat vermoed ik dat je 32 bits hebt, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 26% gewijzigd door DjDuivert op 03-12-2009 22:57 ]

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:52:
Als het een Nederlandse versie is, is het 32bit. Je kunt ook kijken of de cd een AMD64 map bevat.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 03-12-2009 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me verder nog afvraag is of er geen problemen te verwachten zijn met drivers. Bij de pc zit wel een cd met win 7 32 & 64 en een application & support disk maar geen losse cd's met bijv. de software van de grafische kaart of iets dergelijks.
dit is de pc:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:48

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:21:
wat ik me verder nog afvraag is of er geen problemen te verwachten zijn met drivers. Bij de pc zit wel een cd met win 7 32 & 64 en een application & support disk maar geen losse cd's met bijv. de software van de grafische kaart of iets dergelijks.
dit is de pc:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_49/OFF01.SHTML
download intel chipset drivers
download nvidia drivers.
kijk welke netwerkaart je hebt, download daar drivers voor.
kijk welke geluidskaart je hebt, download daar drivers voor.
etc
klaar.
Pagina: 1