[Windows7] Beveiligingswaarschuwing {Bijlagebeheer}

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorei
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo

Ik heb een beveiligingsprobleem, wanneer ik namelijk een snelkoppeling in mijn taakbalk openen '.lnk' krijg ik een beveiligingswaarschuwing.
Vrij irritant en ik wil het weggewerkt hebben, over het internet staan verscheidene oplossingen voor XP.
Echter heb ik Windows7 en daar kan ik niets voor vinden.

Voorbeelden oplossing XP:
[winxppro] open bestand - beveiligingswaarschuwing
Voorbeelden oplossing XP:
Beschrijving van de werking van Bijlagebeheer in Windows XP Service Pack 2

Iemand een oplossing voor me?
Zeer bedankt!

Jorie

edit:
Hier wordt een oplossing gegeven, echter staat er in de map Policies niks meer bij mij.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Associations

De volgende 3 sleutels:
HighRiskFileTypes
ModRiskFileTypes
LowRiskFileTypes

[ Voor 16% gewijzigd door Jorei op 03-12-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

En die snelkoppeling (.lnk) verwijst naar? Wat voor beveiligingswaarschuwing krijg je dan?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorei
Het is gewoon een snelkoppeling op mijn taakbalk naar Firefox.

Wilt u dit bestand openen?
Naam: blabla
Uitgever: Onbekende uitgever
Type: Snelkoppeling
Van: C:\User\Jorie\Favorites\Koppelingen\Firefox.lnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

En hij vraagt dan niet met of hij het elke keer moet vragen met een vinkje wat je aan/uit kan zetten?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorei
Nee, enkel de opties Openen/Annuleren.
Heb dit probleem sinds ik IE heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorei
*bump* Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macroyster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 15:12
He, ik heb er ook 'last' van en om eerlijk te zijn is het heel irritant. Alles wat niet-Microsoft is begint Windows over te zeuren met "Bestand openen - beveiligingswaarschuwing", terwijl alle office applicaties wel gewoon start.

Afijn, ik kan de bewuste beveiligingsinstelling / registry instelling niet terugvinden.... wie-o-wie?!

Verder lijstje van irritante bijkomstigheden van Windows 7:
- Taakbalk nu beperkt tot 1 monitor (en niet zoals in XP over twee); dit euvel schijnt al in Vista te zitten
- Mozilla: document "kopieren naar" kent opeens mijn mail programma niet meer
- waar is de oude vertrouwde "classic" configuratie scherm knop?

*snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

macroyster schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:07:
He, ik heb er ook 'last' van en om eerlijk te zijn is het heel irritant. Alles wat niet-Microsoft is begint Windows over te zeuren met "Bestand openen - beveiligingswaarschuwing", terwijl alle office applicaties wel gewoon start.

Afijn, ik kan de bewuste beveiligingsinstelling / registry instelling niet terugvinden.... wie-o-wie?!
Dan zet je je settings voor Standaard Toepassingen toch een keer anders dan de MS defaults? :)
Verder lijstje van irritante bijkomstigheden van Windows 7:
- Taakbalk nu beperkt tot 1 monitor (en niet zoals in XP over twee); dit euvel schijnt al in Vista te zitten
Nee hoor. Dat kon daar ook al niet standaard, daar had je toen ook al óf een vendor-specifieke driver voor nodig of dingen als UltraMon.
Is niet veranderd, maar dat ben je waarschijnlijk in de loop van de tijd 'vergeten'.
- Mozilla: document "kopieren naar" kent opeens mijn mail programma niet meer
Wederom: Applicatie defaults aanpassen naar wens.
- waar is de oude vertrouwde "classic" configuratie scherm knop?
Geen idee wat je bedoelt. Je kan gewoon je klassieke weergave (met het overzicht van alle .cpls) aanzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macroyster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 15:12
He alt-92
alt-92 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:52:
[...]

Dan zet je je settings voor Standaard Toepassingen toch een keer anders dan de MS defaults? :)
Ehh.. ik volg je niet, maar ik vrees dat het aan mij ligt, want ik snap Windows7 gewoon niet. Bij "Standaard Toepassingen" kan ik alleen associaties leggen naar bijv. html of .htm en dat niet wat ik zoek.....
Nee hoor. Dat kon daar ook al niet standaard, daar had je toen ook al óf een vendor-specifieke driver voor nodig of dingen als UltraMon.
Is niet veranderd, maar dat ben je waarschijnlijk in de loop van de tijd 'vergeten'.
ehm.... inderdaad, dat kon met NVIDIA drivers. :-) Ik heb nu DisplayFusion - is Ultramon beter?
Wederom: Applicatie defaults aanpassen naar wens.
ehmm.. help me even: wat bedoel je nu precies met Applicatie Defaults? Er bestaat een optie "Uw standaardprogramma's instellen", maar dat is 't niet. En rechtermuisknop-achtige properties dienen zich ook niet bepaald aan :)
Geen idee wat je bedoelt. Je kan gewoon je klassieke weergave (met het overzicht van alle .cpls) aanzetten.
ehm... hang met muis boven START knop en kies dan properties en dan had je de mogelijkheid om Classic weergave te kiezen. Vanuit de menus, geldt hetzelfde, daar kon je ook kiezen uit Classic of Modern. Maar goed, ik zal maar weer met mijn tijd meegaan en 'buigen'..... :-z
Pagina: 1