Toon posts:

Sapphire ATI HD3650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag geprobeerd een videokaartje: Sapphire ATI HD3650 in m'n computer te zetten:
P5SD2-FM
Intel Pentium D CPU 2.80GHz
2 x 1GB DIMM DDR2 PC2-6400
PCIe 1.0 16x slot
Ik draai XP

Probleem is echter dat na de installatie van de driver, m'n systeem vastloopt. De eerste keer was dit tijdens het rebooten na het installeren van de meegeleverd drivers. Hij bleef hangen in het scherm van met de blauwe laadbalk. Veilige modus was wel beschikbaar. Na het verwijderen van de drivers startte ie gewoon weer op. Toen de nieuwste drivers gedownload, tijdens de installatie op het moment dat ie je scherm wilt "vernieuwen" weer een vastloper. Deze kaart vereist 300Watt, het vermogen van mijn voeding is 300W. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Dit is de kaart die ik bestel heb: Deze. Echter heb ik een (ATI Radeon HD3650) PCIE Version 2.0 ontvangen met sowieso 1-vga en 1-dvi poort wat ook anders beschreven staat op de site... Dus denk aan retouren, mocht het niet makkelijk op te lossen te zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:43:
Deze kaart vereist 300Watt, het vermogen van mijn voeding is 300W.
300 Watt zegt niks. Een goede voeding van 200 Watt kan wel genoeg zijn, terwijl een flut voeding van 400 Watt wel eens te weinig kan zijn.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Wat voor videokaart had je hiervoor?
Toevallig oude drivers niet helemaal verwijderd?
Al eens een nieuwe Windows install geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:47:
Wat voor videokaart had je hiervoor?
Toevallig oude drivers niet helemaal verwijderd?
Nvidia Geforce 7500LE zat er hiervoor in. Naar mijn idee zijn de oude drivers goed verwijderd.
Nee geen nieuwe windows install gedaan. In principe moet ie gewoon een PCIE 2.0 kaart kunnen hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 21:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:56:
Nee geen nieuwe windows install gedaan.
Dat zou ik zeker nog wel doen, aangezien de kans wel aardig groot is dat de nVidia drivers die nooit helemaal weg willen nu roet in het eten gooien. Je zou trouwens ook eerst nog Driver Sweeper kunnen proberen.
In principe moet ie gewoon een PCIE 2.0 kaart kunnen hebben?
Het mobo bedoel je? Die moet er geen probleem mee hebben. :)

Verwijderd

Topicstarter
Driver Sweep heeft geen effect. Als het mn voeding zou zijn, zou ie het dan nu ook niet moeten doen? Misschien dat ik morgen ff een installatie van Windows ernaast doe..

Verwijderd

Kans is klein dat het de voeding is, het verschil in verbruik tussen beide kaarten is namelijk maar zo'n 20 Watt hooguit.

Grootste kans is dat het een driver probleem is en dat een schone installatie het probleem oplost en anders kan de videokaart natuurlijk ook nog stuk zijn. Maar om hier zeker van te zijn moet je hem eigenlijk in een andere PC testen.

Verwijderd

Zijn probleem kan toch de pci-e slot zijn .
Het is een zeldzaam heid maar toch mogelijk.

Een nvidia 9500pro heeft ook pci-e 2.0 aansluiting.
Deze werkte totaal niet met mijn moederbord terwijl er een 430watt voeding van het merk cooler master .
Kaart getest met een anderen bord die wel pci-e 2.0 was en werkte zonder problemen met de zelfde voeding.

Nu een nvidia 120 er in gezet die ook pci-e 2.0 is en niks aan de hand .

Conclusie je kan soms erg veel pech hebben dat het toch niet werkt.
Soms kan een bios update nog helpen van je moederbord .

Maar geeft even het merk en type nummer op van je voeding .
Als het inderdaad lowwwww budget voeding is dan levert deze een piek van 300watt op .
Tenslotte niet alle voedingen hebben een hoge amper op de 12volt aansluiting terwijl deze het belangrijkste is van de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Getest met Cooler master Extreme 390W, geen succes. Nieuwe windows installatie gedaan op andere schijf, geen succes. Denk maar dat ie teruggaat... Of denkt iemand nog een oplossing te hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 11:09 ]

Pagina: 1