Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is het mogelijk je systeemgeluid te 'overclocken'?

Pagina: 1
Acties:

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb van wat onderdelen die ik nog het liggen een computer in elkaar gezet.
Gewoon voor standaard werk altijd handig. Had ook nog een set boxjes over.

Deze heb ik aangesloten op de onboard geluidskaart (moederbord ECS K7S5A) maar het geluid is gewoon op maximum nog te zacht (lees onhoorbaar) met alle instellingen in windows op maximum.
Het geluid is op de boxen niet te regelen, en de boxen beschikken ook niet over een aparte voeding.

Is er een tool of mogelijkheid om het systeem geluid te 'overklokken' zodat ik wel geluid uit die boxjes kan krijgen?

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nee dat is niet mogelijk, je kan wel naar een versterker kijken.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Heb je ze al aangesloten op een andere pc?

En nee, je kunt ze niet zelf versterken etc.. Daar heb je versterkers voor nodig.

[ Voor 68% gewijzigd door painkill op 03-12-2009 21:18 ]

Mijn SNES verzameling!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
je probeert dus luidsprekers zonder ingebouwde versterker op een signaal aansluiting te laten spelen?

ik vind het knap dat er überhaupt iets van geluid uit komt.....

je moet de PC aansluiting aan de ingang van een versterker verbinden. De uitgang van de versterker, staat ook bekend als speaker aansluiting. en daar moeten de speakers dus op.

edit: typo

Petrolhead en draadjesnerd

• Noob6
antiekeradio schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:15:
je probeert dus luidsprekers zonder ingebouwde versterker op een signaal aansluiting te laten spelen?

ik vind het knap dat er überhaupt iets van geluid uit komt.....
Deze boxjes deden het op een andere computer zonder problemen overigens.
Het gaat om de boxjes die jaren terug bij een HP Pavilion zaten van Polk Audio.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Noob6 schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:17:
[...]

Deze boxjes deden het op een andere computer zonder problemen overigens.
Het gaat om de boxjes die jaren terug bij een HP Pavilion zaten van Polk Audio.
Dat model ken ik, op het moederbord zitten twee uitgangen, 1 line-out en 1 versterkt uit, de 'versterker' was zeg maar ingebouwd in de pc (net zoals je vroegâh in veel deskpro's zag).

Voor twee tientjes heb je een leuk logitech desktop setje, heb hier @ work de S-0264B staan welke prima werken voor een simpel muziekje.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

brilsmurfffje schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:16:
nee dat is niet mogelijk, je kan wel naar een versterker kijken.
Is wel mogelijk :) Mijn Linux heeft standaard wel een overdrive. Zo hard dat de boxjes kraken en clippen! Veel harder dan in win 7 mogelijk is.

Of het goed is of aan te raden is: NEE! Het klinkt nergens naar en het afstellen is gewoon ruk. Maar het kan wel!

Beter kun je een kleine versterker ergens bij de kringloop fixen en het geluid daar doorheenlussen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Noob6
LiquidSmoke schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:04:
[...]

Dat model ken ik, op het moederbord zitten twee uitgangen, 1 line-out en 1 versterkt uit, de 'versterker' was zeg maar ingebouwd in de pc (net zoals je vroegâh in veel deskpro's zag).

Voor twee tientjes heb je een leuk logitech desktop setje, heb hier @ work de S-0264B staan welke prima werken voor een simpel muziekje.
Oké bedankt :)
Die Pavilion zelf ligt inmiddels op het kerkhof dus ik kon dat niet meer checken, maar ik vermoedde al zoiets.
Bedankt voor je informatie 8)

@ Touchdomex
Heb inmiddels al ergens 2 goedkope boxjes gehaald, probleem opgelost en weer wat geleerd 8)7

Pagina: 1