Toon posts:

Laptop DDR2 uitbreiden, videokaart error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben in het bezit van een Asus F3Sc met een T7250 2Ghz processor, 2 x 1DDR, GeForce 8400MG 512MB. Nu was ik deze week wat prulletjes aan het kopen, 24" beeldscherm oa :9~ , ik dacht ik neem er ook nog wat geheugen bij... een pack van 2 x 2GB voor 90 euro erbij gekocht... laptop opgeschroeven... geheugen vervangen... en klaar :*) maar toen herkende m'n laptop m'n videokaart niet meer :? ik vanalles met drivers proberen maar niets hielp... dan maar weer terug naar 2x1gb :| Ik draai op XP en realiseer me dat de max hier 3gb is maar ik was binnenkort toch van plan Windows 7 te installeren dus dan zou ik de 4gb beschikbaar hebben.

Weet iemand waarom m'n videokaart niet herkent wordt? En een eventuele oplossing zou ook leuk zijn :)

Eric

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03
Welkom op GoT :w

Wat bedoel je met herkent niet meer?

Tevens is het handig om alles wat je zelf geprobeerd hebt onder elkaar te zetten zodat het wat makkelijker is om te lezen.
Wat voor geheugen heb je exact gekocht?

Kortom met iets meer informatie maak je het ons en jezelf makkelijker.

Naar Windows 7 overstappen maakt niets uit zolang je een 32 bits versie blijft draaien trouwens. ;)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
herkent niet meer zoals bij uitvoeren>>dxdiag>>beeldscherm>> apparaat: nvt
ik heb zelf geprobeerd om drivers van nvidia en van de asus website te installeren: het nvidia stuurprogramma is niet compatibel met de hardware. Ik heb het ook geprobeerd met 1x1gb en 1x2gb... maar dat ging ook niet.

geheugen: Corsair SO-DIMM DDR2 800 4GB Kit2 CL5

:)

Verwijderd

Ten eerste XP, Vista en Windows 7 kunnen allemaal ongeveer evenveel geheugen gebruiken van de 4GB. Als je alle 4GB geheugen wil gebruiken moet je gewoon een 64 bit versie van Windows XP, Vista of 7 hebben. ;)

Wat betreft de videokaart die kan kapot zijn, want dat is heel normaal bij een 8400M. ;)
Of je hebt een driver probleem, dan is het het makkelijkst om even Windows opnieuw te installeren en het geheugen plaatsen waarmee de laptop wel goed werkte. Kun je dan nog niet de video drivers installeren dan is de videokaart overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:43:
Wat betreft de videokaart die kan kapot zijn, want dat is heel normaal bij een 8400M. ;)
nee, want wanneer ik het oude geheugen, de 2x1gb er weer in stopt, herkent ie hem weer wel zonder enig probleem.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:43:
Of je hebt een driver probleem, dan is het het makkelijkst om even Windows opnieuw te installeren en het geheugen plaatsen waarmee de laptop wel goed werkte. Kun je dan nog niet de video drivers installeren dan is de videokaart overleden.
dus dan gaat dat verhaal van die driver ook niet op want die staat nog steeds op m'n laptop geinstalleerd? Nou ja, ik snap er geen klote van haha 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:32:
[...]

nee, want wanneer ik het oude geheugen, de 2x1gb er weer in stopt, herkent ie hem weer wel zonder enig probleem.
Juist, al eens Memtest86+ gedraaid met het nieuwe geheugen?

• RickyGuy45
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 18:32
ik weet niet of je probleem ondetussen al is opgelost?
maar het installeren van een bios update zou het probleem moeten verhelpen
bios Version 208 bevat een fix voor dit probleem zie: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=yhRU1udVRKTCB5GY
Pagina: 1