verwijderde afbeelding is nog steeds te zien in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Vandaag had mijn pa een vraag ivm de site van zijn school. Maar ik wist ook niet direct een oplossing.
Wanneer je naar de site surft met firefox is alles normaal, maar wanneer je de site bezoekt met IE dan staan er op de pagina 2 pics die reeds verwijdert zouden zijn. Heb reeds de source-code eens bekeken, maar ik zie niet direct iets waaraan het kan liggen. De afbeeldingen zijn een onderdeel van frameset, geen iframe.

Kan het zijn dat doordat de afbeeldingen nog in de filelist staan nog weergegeven worden in IE, maar niet in Firefox.
De filelist is als volgende aangegeven in de source:
code:
1
<link rel="File-List" href="klasrechts_bestanden/filelist.xml">

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cache legen?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Die 'File-list' wordt door Microsoft Office gegenereerd, verwacht ik. Mijn eerste gok zou zijn dat de afbeeldingen gewoon nog in de cache van Internet Explorer staan. Lost simpelweg Ctrl-F5 de boel niet op?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

CTRL+F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee het helpt niets...
Heb ctr+f5 gedaan en alle tijdelijke bestanden gedelete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bekijk de plaatjes eens direct?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus via de werkelijke url bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Als je alle tijdelijke bestanden en dergelijke hebt gedelete zou ik idd eens de directe link naar de plaatjes gebruiken. Dus gewoon met je rechtermuisknop en dan eigenschappen van het plaatje opvragen, en dan het adres in je browser opzoeken. Als hij dan ook wordt vertoond is de afbeelding in ieder geval niet gedelete.

Echter kan ik niet helemaal uit je startpost opmaken of het de bedoeling was om de afbeeldingen te deleten, of om de afbeeldingen alleen niet meer te vertonen. Indien het laatste het geval is raad ik je aan eens op een andere computer met dezelfde versie van IE te kijken of ze er nog steeds staan (dus op een computer waarop deze website nog nooit met deze plaatjes erop is bezocht), als je ze daar dan ook ziet staan dan zul je ons de source code even moeten laten zien ben ik bang, want dan is daar waarschijnlijk toch iets niet goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb het idee dat dit vrij weinig met webdesignen e.d. te maken heeft. Je hebt een probleem met het verwijderen van een plaatje op je server en die blijft om wat voor dubieuze reden toch nog op je server hangen of in je lokale (IE) of network (proxy) cache.

Je probleem zou beter in Client Software Algemeen passen als het om IE gaat of Serversoftware en Windows Servers als het om je webserver gaat :)

Dit topic gaat dicht, omdat we op GoT iets meer zelfinzet verwachten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.