Age of Empires II + videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Ik heb sinds kort een "nieuwe" videokaart, een Asus AH3650. Als ik nu Age of Empires opstart en ik stel de resolutie van het spel in op 1280x1024 dan laat hij in het spel niet de volledige zoom zien, maar hij gebruikt iets van pan-zoom ofzo. Als ik de muis naar de randen beweeg pant hij het scherm mee. Bij mijn vorige videokaart (Asus V9200) had ik dit probleem niet. Ik heb de nieuwste drivers en heb het spel ook opnieuw geïnstalleerd. Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 23:41
Wat is nou precies het probleem? Ik vat het in ieder geval niet helemaal, zou je misschien een screenshot kunnen maken? En verder moet je misschien even in de drivers kijken en bij het beeld instellen op 'keep aspect ratio'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
AlexV schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:13:
Wat is nou precies het probleem? Ik vat het in ieder geval niet helemaal, zou je misschien een screenshot kunnen maken? En verder moet je misschien even in de drivers kijken en bij het beeld instellen op 'keep aspect ratio'.
als je dit al niet snapt, reageer dan gewoon niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 19:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je dit ook in andere spellen die je in 1280x1024 speelt? En wat voor monitor gebruik je precies?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Phas0r schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:36:
Heb je dit ook in andere spellen die je in 1280x1024 speelt? En wat voor monitor gebruik je precies?
Ik heb even gekeken en bij Unreal Tournament en GTA VC gaat het ook niet helemaal goed. Hier wordt het beeldscherm niet gepanned maar is het voor een deel ingezoomd zodat er een stuk wegvalt.

UT op 1440x900 (zoals het hoort):
Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/tournament.jpg

UT op 1280x1024:
Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/tournament2.jpg

GTA VC op 1280x1024
Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/GTA-1.jpg

De printscreens waren overigens wel goed, ik heb ze in paint gecropped zoals ze er daadwerkelijk uitzien op het scherm.

Ik heb een Philips 190CW monitor. Ik heb het idee dat het met het breedbeeld-formaat te maken heeft. Echter kan ik AOE II niet instellen op een breedbeeldresolutie... Weet iemand een oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door almightyarjen op 04-12-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
volgens mij is het je beeldscherm, kun je die instellen?

maar dan moet je het overal hebben, nieuwste drivers enzo ook geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Jouw beelscherm is breedbeeld, dus is de maximum resolutie 1440x900, en als je deze dan instelt op 1280x1024 dan werkt dat inderdaad niet als je niets hebt ingesteld in de drivers, aangezien je dan grote kans hebt dat het beelscherm er een stuk afhakt, aangezien ze dus wel goed in het geheugen van je videokaart zitten. Hoe heb je de monitor aangesloten? VGA of DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
AlexV schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 09:39:
Jouw beelscherm is breedbeeld, dus is de maximum resolutie 1440x900, en als je deze dan instelt op 1280x1024 dan werkt dat inderdaad niet als je niets hebt ingesteld in de drivers, aangezien je dan grote kans hebt dat het beelscherm er een stuk afhakt, aangezien ze dus wel goed in het geheugen van je videokaart zitten. Hoe heb je de monitor aangesloten? VGA of DVI?
Ik snap wat je bedoelt maar waarom ging het dan wel goed bij mijn vorige videokaart? Daar hing hetzelfde beeldscherm aan. Waar zou ik dat kunnen instellen bij de drivers, kan zo niets vinden...

Beeldscherm is aangesloten via VGA (zit geen DVI connector op het beeldscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Vanwege de switch tussen nVidia en ATi, die drivers die werken anders ;). Dus kijk even bij de instellingen, en stel ergens de instelling 'keep aspect ratio' in, en dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
AlexV schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:59:
Vanwege de switch tussen nVidia en ATi, die drivers die werken anders ;). Dus kijk even bij de instellingen, en stel ergens de instelling 'keep aspect ratio' in, en dan zou het goed moeten zijn.
Ik had hiervoor ook ATI... Ik kan die optie 'keep aspect ratio' nergens vinden in de drivers.. Weet iemand zo waar je dat kan instellen bij de catalyst drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb een ander klein vraagje. Ik heb een resolutie van 1920x1200. Is het mogelijk om aoe3 in die resolutie te spelen? Ik weet dat het bij SimCity 4 kan door een bepaald iets te veranderen ergens, maar dat werkte niet bij dit spel..
Pagina: 1