Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus komt terug

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 09:50
Hallo

M'n vriendin heeft last van virussen, en ik vind het raar want ze komen altijd terug..
Virusscanner is Bullguard, up-to-date, OS VistaSP2.

Het virus staat altijd in C:\Windows\temp (Wat is de meestvoorkomende oorsprong/oorzaak van deze virussen?)
Het is malware, maar wat doe ik er aan?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 12:12
Formatteren en Linux installeren. Punt...

Serieus: wat verwacht je nu? Geef even iets meer, namen van virii bijvoorbeeld?

Of koop een mac!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

virussen komen altijd terug! zo zijn ze geprogrammeerd. Gewoon opnieuw installen die zooi

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Probeer eens andere virusscanners of zet hier meer info neer zoals welk virus/malware het gaat zodat we je kunnen helpen maar een herinstallatie is altijd het beste en zorg dat die troep buiten de deur blijft.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dat is inderdaad het idee achter de meeste virussen, schadelijk of onschadelijk, daar zijn ze op gemaakt, misschien moet je eens kijken naar wat voor virus je binnen hebt en hoe je dat aan moet pakken om het weg te halen en weg te laten blijven.

Meestal komt door een proces wat start tijdens het opstarten het virus weer terug, misschien moet je even kijken of je niet nog een proces hebt lopen wat het gewoon weer terugzet, het zou net zo goed kunnen zijn dat het ook in een andere directory nog een keer staat.

edit

Mocht je er echt niet uit komen kan je ook de hele pc opnieuw installeren maar in de meeste gevallen is dat meer werk dan het virus er af gooien.

Je kan zo als Diedx zegt ook linux of een mac os er op zetten, daar zijn inderdaad minder virussen voor maar ik weet niet of je vriendin daar zin in heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door BGB4rn op 03-12-2009 20:31 ]

Signature

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

Scannen met malwarebytes in veilige modus, smitfraudfix en combofix ook nog even draaien, uiteindelijk de rest opruimen met Hijackthis (eventueel logje laten nakijken, als je zelf niet genoeg ervaring hebt), en natuurlijk de prullenbak, temp dirs en herstelpunten opruimen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En gelijk je vriendin aanleren niet alles op het web te vertrouwen en maar raak te klikken en Ja te zeggen om dingen te installeren. Geen idee of dat laatste het geval is en niets negatiefs over je din, maar dat is wat je normaal tegenkomt in dit soort situaties.
Het zit altijd wel ergens bij, een stuk software (malware) van het web, "uw Pc loopt niet optimaal, klik OK voor een gratis scan", downloads van limewire, etc.

Liever dat mijn vriendin of ouders tien keer naar mij komen met de vraag "wat is dit en kan dit kwaad?" dan dat ik daadwerkelijk Ultraman uit moet gaan hangen en hun wereld moet redden van de ondergang door virusjes te vissen, files te redden en te herinstalleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 03-12-2009 20:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 06:15
Voor de hand liggend is natuurlijk, heb je systeemherstel wel uitgeschakeld voordat je ging scannen? Want als je het niet doet, kan je natuurlijk bezig blijven.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Een goede scanner doorzoekt ook de "System Volume Information" map, zodat ook je oude SystemRestore punten opgeschoond worden. Zo spannend is dat dus gelukkig niet.

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 08:02

ObAt

Loading...

Makkelijkste manier wat eigenlijk bijna altijd werkt:

1) Open Msconfig en Taakbeheer.
2) Kijk in msconfig in het tab 'Opstarten' en bij 'Services' ('Alle Microsoft-services verbergen' aan vinken) naar programma's die je niet kent en die in een rare map staan (bijvoorbeeld: TEMP of Mijn Documenten)
3) Voor elk programma dat je niet kent open je Google en zoek je als het een virus is of niet.
4) Voor alle virussen haal je het vinkje weg en sluit je het proces bij Taakbeheer en verwijder je het bestand.
5) Start opnieuw op en herhaal het om te kijken of er nog iets geks is :D

Tot nu toe heb ik geen virusscan nodig gehad :D. Soms haal ik een scan tevoorschijn als 'test' en het resultaat is meestal dat mijn pc virusvrij is (muv. koekjes dan)

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ObAt schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:31:
Makkelijkste manier wat eigenlijk bijna altijd werkt:

1) Open Msconfig en Taakbeheer.
2) Kijk in msconfig in het tab 'Opstarten' en bij 'Services' ('Alle Microsoft-services verbergen' aan vinken) naar programma's die je niet kent en die in een rare map staan (bijvoorbeeld: TEMP of Mijn Documenten)
3) Voor elk programma dat je niet kent open je Google en zoek je als het een virus is of niet.
4) Voor alle virussen haal je het vinkje weg en sluit je het proces bij Taakbeheer en verwijder je het bestand.
5) Start opnieuw op en herhaal het om te kijken of er nog iets geks is :D

Tot nu toe heb ik geen virusscan nodig gehad :D. Soms haal ik een scan tevoorschijn als 'test' en het resultaat is meestal dat mijn pc virusvrij is (muv. koekjes dan)
Een beetje virus zit natuurlijk niet in msconfig gelist :P
Je zou eens met sysinternals autorun moeten kijken hoeveel plekken er in windows te vinden zijn om processen te starten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 19:34
Als de file in de Temp map zit. de computer opstarten onder veilige modus.

naar de Temp folder browsen, en de inhoud ervan Shift+Delete :)
Waarom veilige modus? als het een fatsoenlijk virus is en je probeert deze te verwijderen uit de temp folder onder gewoon windows laat die dat niet toe omdat die in de gebruik is zal die dan zeggen. in veilige modus kan het wel.

anders de standaard virus scan/computer schoonmaak toepassen:

- ccleaner (ruimt ook de temp op zover mogelijk)
- spybot search&destroy (ruimt ook de temp op zover mogelijk)
- hitman pro laatste versie (heeft zichzelf zeer mooi ontwikkeld!)
- hijackthis, logfile plakken op www.hijackthis.de en kijken wat de log zegt. foute files? verwijderen via hijack this.
- maybe nog ad-aware personal

blijft het terug komen? final solution: re-install ....
en wat Ultraman zegt even aanleren aan je vriendin ;)

good luck!

[ Voor 3% gewijzigd door Taurnil op 09-12-2009 16:31 ]

Pagina: 1