Geen internet op mijn EEEPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Topicstarter
ok, ik heb tiny XP geinstalleerd op mijn Asus EEEPC, 4G. Alle drivers geinstalleerd.
Allemaal geen probleem.

Nu wil ik wireless internet gaan inschakelen.
Ik druk op het wireless icoontje rechts onder, waar uiteraard een rode kruis doorstaat, en ik krijg een lijst van alle draadloze netwerken in de buurt.
Vervolgens klik ik op de mijne, en hij vraagt om een WPAkey.
Ok, die voer ik in.
Wat meteen al vreemd is, eigenlijk, ik moet die key confirmen ?? Wablief? Dat doe je normaal toch alleen als je een code instelt? waarom moet ik die confirmen als ik toegang wil krijgen??
En ja, die code stond al degelijk ingesteld, en hij gaf ook al aan dat hij protected was, voordat ik probeerde verbinding te maken.

Maar ok, code 2 x ingevuld.. ok gedrukt, en dan komt het 2e vreemde.. dan begint hij weer de beschikbare netwerken te zoeken?
Vervolgens zie ik weer het lijstje van alle netwerken, bij mijn netwerking zie ik even staan: aquiring network adres, en vervolgens staat er: automatic.
(verbinding is overigens perfect, helemaal groen).
Internet doet het dan nog steeds niet. En als ik probeer om te repareren, geeft hij als probleem aan dat de IP-nummer niet vernieuwt kan worden.

Ik heb dit bij mij thuis geprobeerd, en op de zaak.
Ik heb dit met 2 verschillende Asus EEEpc's geprobeerd.
Dit om zowel de hardware als internetproblemen uit te sluiten.

Wel heb ik op beiden hetzelfde windows geinstalleerd die ik gedownload heb.

iemand die me een stapje verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:23

allure

Titaan fase 2/3

Je moet altijd 2 keer de WPA-code invoeren en daarna gaat XP inderdaad opnieuw naar netwerken zoeken terwijl dat hij dat doet dan worden je ingevoerde gegevens opgeslagen als een van je favoriete site`s.

Daarom staat er automatic, kun je eens de gegevens posten die een ipconfig /all geeft VOORDAT je gaat repairen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 15:28
kan je nog wat meer informatie geven over je XP installatie en de beveiliging van je draadloos netwerk?

XP SP2 heeft namelijk nog een extra patch nodig om te kunnen verbinden met WPA2 netwerken.
Als je uiteraard al SP3 hebt, ligt het probleem toch nog ergens anders.

Klik voor de patch

[ Voor 15% gewijzigd door The-Hi_End op 04-12-2009 08:01 . Reden: Link naar de patch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52621

Topicstarter
al opgelost.

wachtwoord is case sensitive. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:23

allure