[iframe] Verticale scrollbar verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb een website in Joomla, ik heb hierin iframes geactiveerd om een iframe te maken in een artikel.

Nou heb ik een mooie pagina met weer maar nu moet scrolling uit staan, en enkel de horizontale (onderaan het frame dus) scrollbar blijven.

Dit is tot nu toe de code, in FF werkt deze perfect, scrolling en verticale scrollbar zijn weg. Enkel in IE is dit niet het geval:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
{iframe style="
overflow: auto; 
overflow-x: auto; 
overflow-y: hidden; 
height: 260; 
width: 600
"}
http://igoogle.wunderground.com/cgi-bin/findweather
/getForecast?query=36.719645,-4.420018&unit=SI&hl=nl
{/iframe}

Ik gebruik accolades { en } omdat dit nou eenmaal in Joomla gebruik wordt. Overflow: auto; weghalen werkte ook weinig. Heb deze code via google gevonden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier al gekeken welke attributen een iframe nog meer heeft? http://www.handleidinghtml.nl/html/elementen/iframe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik ben ervan op de hoogte. Enkel het probleem dat IE dit weer eens niet doet en FF wel. Ik ben gewoon wat dat betreft het einde zoek. En dan een linkje posten en zeggen van: 'dit zijn alle attributen' schiet dan niet echt op. Waarschijnlijk zit er ergens weer een of ander flauw stukje code ofzo waardoor het weer niet werkt. Deze handleiding heb ik al een keer doorgenomen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NoxiuZ schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:30:
[...]

Ik ben ervan op de hoogte. Enkel het probleem dat IE dit weer eens niet doet en FF wel. Ik ben gewoon wat dat betreft het einde zoek. En dan een linkje posten en zeggen van: 'dit zijn alle attributen' schiet dan niet echt op. Waarschijnlijk zit er ergens weer een of ander flauw stukje code ofzo waardoor het weer niet werkt. Deze handleiding heb ik al een keer doorgenomen.
Je laat ook alleen je aparte Joomla code zien, post dan eens hoe het als html gerendert wordt want met deze rare syntax kan ik ook niets.

Ik had daarnaast ook verkeerd gelezen en dacht dat je helemaal geen scrollbar wilde, want dan kun je scrolling="no" meegeven en dan ben je er, vandaar mijn verwijzing richting de attributes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt als het toevoegen van een padding-bottom voor IE.

iframe {
padding-bottom:30px /* zo hoog als je scrollbar zou ook zomaar 20px kunnen zijn... */
overflow-y: hidden;
}

(en dat wel in een IE specifieke css graag :))
Pagina: 1