Toon posts:

Trage performance proftpd en glftpd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Gister is mijn Ziggo verbinding geupgrade naar 50mbit en dat is goed gegaan.

Ik heb een server in een dc in Amsterdam draaien waar ik Apache op heb geinstalleerd.
Een speedtest via http kom ik op meer als 5MB/sec. (poort 80)

Al ga ik echter testen via proftpd (poort 21) of glftpd (poort 119) krijg ik vaak niet meer als 2100KB/sec.
SSL is niet in gebruik.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? De lijn/route lijkt dus okee omdat via http het vlot is.. via FTP echter een stuk trager...

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er al achter ben.

Ik gebruik normaal Flashfxp maar probeerde nu eens Filezilla om met meerdere threads proberen te download.. nu lijkt Filezilla met 1 thread al 5MB+ te halen :)

RIP Flashfxp for me :P

Verwijderd

Kun je niet beter via SFTP verbinden? FTP is nu niet echt van deze tijd. Dan hoef je ook alleen maar een SSH daemon te laten draaien, scheelt weer een daemon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe er iets meer mee dan alleen maar bestandjes uploaden en downloaden dus dat gaat niet lukken.

SFTP heb ik tijdens het testen ook uitgezet omdat het de boel kan vertragen.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12 00:12
Wat kan SFTP dan niet wat FTP wel kan?

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:51:
Ik doe er iets meer mee dan alleen maar bestandjes uploaden en downloaden dus dat gaat niet lukken.

SFTP heb ik tijdens het testen ook uitgezet omdat het de boel kan vertragen.
Dat doe je dan niet zo heel lang meer vermoed ik.

Het is echt een goed advies om van die FTP af te stappen en SFTP te gaan gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door d1ng op 03-12-2009 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
sftp gebruik ik al sinds... wacht eens.. heb ik ooit wel eens ftp gebruikt dan..

Like i said.. het versleutelen vertraagt de boel aanzienlijk en daarom niet handig om met een test aan te zetten he...

Welk gedeelte van "SFTP heb ik tijdens het testen ook uitgezet" snapte je niet? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:46 ]

Pagina: 1