Technics?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19604

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw setje te kopen.
Is dit een beetje van kwaliteit?

http://www.technics.nl/produkten/technics/minisystemen.html#IMPACT 560

En dan de onderste van het stel, want mijn beurs he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
wat is je budget? als je goed zoekt kun je met losse componenten van bijv. Yamaha goedkoper of ietsje duurder uit zijn maar dan heb je wel veel betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer 1000,- tot 1500,-
Ik wil de flat er niet mee omblazen ofzo hoor, maar gewoon mp3'tjes op afspelen, cd'tjes een beetje radio luisteren, maar het moet wel een tijdje meekunnen en een beetje kabaal kunnen maken op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Dan lijkt me dat setje wel voldoende. Technics is zeker geen slecht merk. Het ligt er inderdaad aan wat je wil he. De goedkoopste yamaha cdspeler kost 400 piek en een goede maar niet al te dure receiver van yamaha rond de 800 en dan heb je meteen dolby digital en de hele shit erop. hoef je voorlopig niks nieuws te halen. Het nadeel daarvan is dan wel echter dat je er ook hele goede speakers op moet aansluiten en die zijn over het algemeen wel duur dus dan haal je het niet met dat budget. Dan denk ik dat je idd beter voor zo'n set kunt gaan. Maar laat je niet te snel verleiden door allerlei toeters en bellen die je in de praktijk toch niet nodig hebt want dat kost allemaal onnodig veel geld en de totale kwaliteit gaat er door achter uit. Gewoon een zo kaal mogelijke set voor hetzelfde geld levert de beste geluidskwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voor wat voor toeters en bellen moet ik dan zoal voor oppassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
nou op die technics zit zo te zien niet echt al te veel overbodige rommel, hoewel ik sterk vraagtekens zet bij dat "surround" met slechts twee speakers :)
Veel van die poespas rommel als knipperende lampjes, equalizers, bassboosts e.d. geven alleen maar aan dat het rommel is. Een echt goede versterker heeft geen equalizer nodig en al helemaal geen kunstmatige bassboost, maar heeft al genoeg aan de normale bass en treble knoppies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo te zien heeft deze alleen maar van die presets (hall, etc) dus geen aparte instelling voor bass en treble, hierom laten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 05 maart 2001 18:33 schreef Dimwit het volgende:
zo te zien heeft deze alleen maar van die presets (hall, etc) dus geen aparte instelling voor bass en treble, hierom laten of niet?
Waar haal je die info vandaan? kan dat niet vinden op die site? lijkt me stug dat die knoppies er niet op zitten. Als dat wel het geval is zou ik hem al niet willen. Maar als ze er wel op zitten zou ik geen reden zien om er van af te zien. Kijk ik kan niet voor je beslissen maar op zich denk ik dat je voor 1500 gulden toch nog wat beters kunt krijgen. Het ligt eraan wat je nodig hebt. Heb je surround nodig, heb je een casettedeck nodig? zijn allemaal dingen die je mee betaald en die dus ervoor zorgen dat de rest van mindere kwaliteit is omdat de prijs laag moet blijven. Van sony worden voor dat geld vaak betere componenten in aanbiedingen verkocht. Misschien dat je je eerst nog wat beter moet oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Dhu , tuurlijk kun je bass&treble instellen|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nog eens rondkijken...
Cassette-deck is inderdaad niet nodig, surround ook niet echt.
Receiver en cd-speler zou al genoeg zijn, daar moeten natuurlijk ook nog een stel boxen bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op maandag 05 maart 2001 18:42 schreef kibiru het volgende:
Dhu , tuurlijk kun je bass&treble instellen|:(
Dit is dus duke vette bull!

Op die standaard plastic in elkaar vouw setjes kan je meestal niet de bass en treble instellen. Dan zitten er dus alleen van die preset knoppies op.

edit:
Typo

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat stel jij dan voor fox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Ik stel voor op naar twee dingen te kijken.

1. Je geld

2. wat wil je

Als je voor weinig geld iets moois wilt hebben moet je gewoon heel goed kijken en vergelijken. Je kunt nu vast setjes of losse onderdelen (mijn voorkeur) uitzoeken en daarna gaan kijken waar ie het goedkoopst is. Als er dan een aanbieding komt, vergelijk je die met de sets die je op het oog had. Zitten daar dan minder functies op maar je gebruikt ze niet en hij kost een stuk minder, dan heb je voor jou het ideale setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Dan kom je dus op hetgeen ik in mijn eerste post zette :)

Ik weet niet waar je woont maar Stassen Hifi in Venlo is goedkoop. Zie www.stassen.nl Daar kost een Yamaha Rx396 receiver maar 447,- en die heeft dolby digital zover ik weet! En de goedkoopste bijbehorende cd speler kost iets van 330,- dus dan hou je nog 700 piek over voor luidsprekers. Bij o.a. mediamarkt in Aken krijg je daar hele leuke speakers voor maar ook in andere zaken krijg je voor dat geld boxen die wel redelijk erbij passen. Nooit 100% maar dat kan ook niet voor dat geld. Die receiver heeft nl. een vermogen van 5x95 watt continu :9
Zie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/first_html/receiver_top_index.html
Als je geen dolby wil ben je nog goedkoper uit lijkt me zo, maar met dit setje heb je wel wat.
Ik weet ff niet meer of die prijzen incl. btw zijn maar ik kan me zoiets herinneren van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10304

ik zou een Krell kopen. uhm, kopen, ik heb er al 1 en hij bevalt goed.
www.krellonline.com/homepage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
met jou kan ik praten FOX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Leuk ding!

Hebben ze hem ook in het zwart, goud is niet echt mijn smaak.

Vind ik een hele goede keuze. En voor die 700,- heb je toch echt wel een paar leuke speakertjes. Hier krijg je in ieder geval betere en meer herrie uit als dat technics setje! (Hiermee kraak ik technics niet af hoor) Die losse digital versterkers mogen er ook aardig wezen maar die zijn weer wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Trouwens timotheebastin,

Hoe doen die bose speakers van jou het eigenlijk? Ik ben zelf namelijk niet echt weg van bose speakers maar die zuilen heb ik nog nooit naar geluistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik neem aan dat je het over die Yamaha hebt Fox? Die is standaard zwart. Het is geen goud...maar titanium. Heb ik zelf ook en is echt veel mooier dan ordinair zwart :) maar sommige zaken vragen zich meer voor titanium.

Voor 700 piek krijg je redelijke speakers. Ik heb zelf Bose zuilspeakers van 800 piek per stuk en zelfs die dingen blaas ik op met mijn RX496 :)
Maar je hebt gelijk, het is veel betere kwaliteit dan dat technics setje ooit kan bereiken.

Krell?? Nooit van gehoord. Ziet er wel kewl uit maar lijkt me niet iets voor zijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier kan ik wel wat mee, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 05 maart 2001 18:53 schreef Fox-Web het volgende:

[..]

Dit is dus duke vette bull!

Op die standaard plastic in elkaar vouw setjes kan je meestal niet de bass en treble instellen. Dan zitten er dus alleen van die preset knoppies op.

edit:
Typo
Als jij dat zegt zal dat wel dan.
Ik heb er alleen nog nooit een gezien(iig kan het me niet herinneren).Als je voor 250,- een torentje bij de aldi of makro of zo koopt, zit er zelfs bass&treble instellingen op.
Zelfs op een draagbare of soms zelfs op een walkman.
Dus ik denk dat ik er vanuit mag gaan dat als je een technics toren van 1000,- 1500,- koopt dit er wel op zit , of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 05 maart 2001 19:09 schreef Fox-Web het volgende:
Trouwens timotheebastin,

Hoe doen die bose speakers van jou het eigenlijk? Ik ben zelf namelijk niet echt weg van bose speakers maar die zuilen heb ik nog nooit naar geluistert.
Zeg maar gewoon Timothée hoor :)

Nou, die dingen zijn echt goed hoor! Helaas maakt bose ze niet meer dus als je ze wilt hebben moet je goed zoeken. Ik had geluk dat Vogelzang er nog 1 setje van had. Bose gaat zich nu dus echt richten op die kleine prulletjes maar daar hou ik dus ook niet zo van.
Het ligt eraan wat voor muziek je draait. Het zijn bijvoorbeeld hele andere speakers dan Magnats. Die knallen veel meer dan die Bose speakers maar die bose dingen zijn meer voor all-round en echte huiskamer speakers. Hoewel.....een vriend van me heeft van die knallende magnats en eigenlijk is de bass van mijn bose speakers veel mooier. Veel voller. En vooral i.c.m. die dolby digital set is het geweldig. Die bose speakers produceren meer een lage diepe dreun bass zoals in de bios :)
Maar speakers moet je echt horen, smaken verschillen echt. De ene muziek klinkt beter op magnats en de andere op bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 05 maart 2001 19:11 schreef Dimwit het volgende:
Hier kan ik wel wat mee, thanx!
Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Geloof me,

Als het torentje te goedkoop is, zit er alleen een bass en treble op. Als het torentje in de midelmatige prijsklassen komt, zitten er vaak alleen van de preset knoppies op.

edit:
was voor kibiru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op maandag 05 maart 2001 19:12 schreef kibiru het volgende:

[..]

Als jij dat zegt zal dat wel dan.
Ik heb er alleen nog nooit een gezien(iig kan het me niet herinneren).Als je voor 250,- een torentje bij de aldi of makro of zo koopt, zit er zelfs bass&treble instellingen op.
Zelfs op een draagbare of soms zelfs op een walkman.
Dus ik denk dat ik er vanuit mag gaan dat als je een technics toren van 1000,- 1500,- koopt dit er wel op zit , of niet dan?
Geen flauw idee, maar lijkt me idd ook stug dat het er niet op zit, hoewel ik toch wel de nodige plastic troep ken die het niet erop heeft en als je iets niet wilt is het afhankelijk zijn van zo'n presets :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
Timothée,

Wat vind jij trouwens van JBL speakers. Ik heb al erg uiteenlopende menigen gehoord. Als ik ze in de wilkels vergelijk met andere speakers die er dan vaak naast staan, dan vind ik ze echt zo slecht nog niet. Zeg maar eerder aardig goed.

BTW Wat een gekloot steeds met die databees van GOT. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Op maandag 05 maart 2001 19:00 schreef timotheebastin het volgende:
Dan kom je dus op hetgeen ik in mijn eerste post zette :)

Ik weet niet waar je woont maar Stassen Hifi in Venlo is goedkoop. Zie www.stassen.nl Daar kost een Yamaha Rx396 receiver maar 447,- en die heeft dolby digital zover ik weet! En de goedkoopste bijbehorende cd speler kost iets van 330,- dus dan hou je nog 700 piek over voor luidsprekers. Bij o.a. mediamarkt in Aken krijg je daar hele leuke speakers voor maar ook in andere zaken krijg je voor dat geld boxen die wel redelijk erbij passen. Nooit 100% maar dat kan ook niet voor dat geld. Die receiver heeft nl. een vermogen van 5x95 watt continu :9
Zie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/products/first_html/receiver_top_index.html
Als je geen dolby wil ben je nog goedkoper uit lijkt me zo, maar met dit setje heb je wel wat.
Ik weet ff niet meer of die prijzen incl. btw zijn maar ik kan me zoiets herinneren van wel.
De RX396 heeft geen Dolby digital, de RX-[u][b]V[/u][/b]396 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17169

Op maandag 05 maart 2001 19:21 schreef Fox-Web het volgende:
Timothée,

Wat vind jij trouwens van JBL speakers. Ik heb al erg uiteenlopende menigen gehoord. Als ik ze in de wilkels vergelijk met andere speakers die er dan vaak naast staan, dan vind ik ze echt zo slecht nog niet. Zeg maar eerder aardig goed.

BTW Wat een gekloot steeds met die databees van GOT. Hebben jullie daar ook last van?
Ik heb zelf die JBL L4-series speakers. Waren bij Raf van F999,- afgeprijst naar F499,- per stuk. Geven echt een fantastisch geluid. Ik ben met deze speakers begonnen met luisteren en alle anderen met dezelfde muziek aan deze gerefereerd. Er waren geen betere in die kamer van deze prijsklasse. Worden helaas niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik denk dat dit het wordt:
receiver:
http://www.hifi-welt.de/hifi/harman_kardon_receiver_hk_3270_rds_d.htm

boxjes:
http://www.foka.nl/store/index.cfm?cmd=Detail&icp_id=3891&type=kw

Moet wel leuk worden dacht ik zo! :)

wat cd-speler betreft, zal het met een sony of iest dergelijks lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Waarom geen Harman/Kardon. Heb ik zien staan voor 399,- bij Correct in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ook al een harman/kardon gezien:

http://www.berlet.de/Domain/Seitenb/Fungr.html

voor 299 DM (*1,12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik bedoelde uiteraard ook de RX-V396rds maar in de prijslijst van stassen stond ie als rx396 terwijl ze het over de receiver hadden!

JBL heb ik pas 1 keer gehoord toen ik zelf mijn speakers aan het uitzoeken was. Die kosten 500 per stuk maar ik vond ze veel te dof klinken. Die bose kosten 800 en dat verschil hoorde je dus wel duidelijk, maar ik heb er "maar" 600 voor betaald per stuk :)

Harman Kardon is inderdaad ook een heel goed merk Dimwit, dus als je daarvoor kiest denk ik dat je verstandiger doet dan om die technics set te nemen. Zo zie je maar weer dat het toch soms wel goedkoper is om losse componenten te zoeken zodat je ook echt hebt wat je wilt zonder overbodige troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[topic=138438]

heb inmiddels een andere topic over de h/k set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
De DB van GoT zit idd continu te klooien, maar dat is wel vaker zo de laatste tijd. Hoewel ik nu niet zeker ben of het niet toevallig aan die eikels van @home ligt want die schijnen aan de servers te werken momenteel zonder de abonnees daarvan op de hoogte te stellen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 21:57
Ik heb een technics versterker gokocht en ik ben er heel blij mee. Technics os een goed merk voor audio. ( geen Denon of marantz, maar dat is een heel andere prijs klasse
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
zeker is technics niet verkeerd. Het kan zoals je zelf al zegt niet tippen aan Denon en Marantz en Yamaha :) maar je hebt zelf een los component en dat klinkt altijd beter dan zo'n setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 05 maart 2001 19:15 schreef Fox-Web het volgende:
Geloof me,

Als het torentje te goedkoop is, zit er alleen een bass en treble op. Als het torentje in de midelmatige prijsklassen komt, zitten er vaak alleen van de preset knoppies op.

edit:
was voor kibiru
Is begrijpend lezen een beetje moeilijk voor je:?
Dat zeg ik toch , hoe goedkoop dan ook ,Bass&Treble zit erop.

Voor mij wel zie ik|:(
Maar ik kan het me niet echt voorstellen , als je een goedkoop of duur setje/versterker koopt wel en op een middelmatig setje/versterker niet:?
Lijkt me raar , maar raar is er wel meer>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kijk eens op www.bang-olufsen.com

Ik ben er zeer tevreden over in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Bang & Olufsen??? Als er een merk is dat absurde bedragen vraagt voor matig geluid is het b&o....daar betaal je alleen design. Mijn oom heeft een setje aan de muur hangen dat veel duurder is dan mijn set (zie onder) maar er komt echt in verhouding een zielig geluid uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Jag

Oh my GoT, het surround virus heeft weer een paar nieuwe slachtoffers gemaakt. Even een logische redenering:
Budget is 1500,-, twee opties:

- Stereo set, bestaat uit een cd-speler, een tweekanaals voorversterker, een tweekanaals eindversterker en twee speakers
- Dolby Digital set, bestaat uit een cd-speler, DD decoder, vijfkanaals voorversterker, vijkanaals eindversterker en vijf speakers plus sub met weer een eindversterker plus x-over erin.

Welke set heeft dan het meeste geld per onderdeel beschikbaar? De stereo set met ongeveer een factor 3 dus.
Waarvoor gebruik je het surround gedeelte van de DD set? Alleen voor films, en evt voor spellen als je een DD ready receiver koopt. Maar waar kan je beter naar luisteren met films, een stereo set of een DD set (allebei van 1500,-): naar mijn mening een stereo set.

Wat blijven er dan voor voordelen over van een DD set: geen.

En dan nog losse componenten Vs alles-in-één. Ik zou absoluut voor losse componenten gaan, en een zo goedkoop mogelijke cd-speler plus een goedkope versterker kopen. En de rest uitgeven aan speakers. Dan moet je wel zo'n 800,- kunnen overhouden voor speakers, en daar kan je behoorlijk spul voor krijgen. En nog twee adviezen:
- let niet op de vermogens van de onderdelen, is een waist of time.
- lees de FAQ (voor een link zie mijn signature).

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

Mary Wana

keyboard nut

hey das wel een goed setje alleen een paar van die voorgangers waren stukken beter !! hier zit wel 60% meer functies op die je toch neit gebruikt of toch niet eens weeet waar het voor is , je kunt veel beter iets van yamaha kopen of zelfs nog marantz heeft wel een setje in jouwn budget , ga dan naar een dure dealer om te beluisteren ofzoites en dan koop je dat setje bij de mediamarkt ofzoites scheelt meestal wel en stuk of paar guldens *D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23805

Err mijn budget is 1100.- en ik ben niet bereid er meer aan uit te geven...moet ik dan voor dat IMPACT 650 setje gaan of losse compo`s??? Het is eigelijk alleen maar voor PC speaker dus AUB niet aankomen met (het beste merk)ONKYO sets..het liefst allemaal bij 1 winkel..waat moet ik kopen?
[typo]
Pagina: 1