drie suggesties voor pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 16:44
Na weer gewend te zijn aan de vernieuwde pricewatch, wilde ik jullie mijn suggesties niet onthouden.

1. Ik mis in het productenoverzicht het aantal shops dat een product aanbiedt, dit was in de oude pricewatch wel zichtbaar. Ik gebruikte die aantallen vaak om te bepalen of een product courant was of niet en het hielp mij om een product te kiezen en vervolgens een shop te kiezen.

2. Ik zou een functie op prijs stellen zodat ik kan zien wat de afstand is van een door mij opgegeven postcode en de afhaalpunten van producten. Ik haal graag producten af, daarom wil ik nog wel eens kijken waar een winkel is. Ik beleef veel plezier aan deze functie op Marktplaats en filter het productenaanbod vaak op '<10km in de buurt van...'.

3. Voor de winkelwagen kan het mij helpen wanneer ik niet zozeer een specifiek product selecteer, maar de voorwaarden die ik aan dat product stel, zodat ik bij meerdere producten de winkelwagen zelf kan laten uitzoeken bij welke shop ik het voordeligst uit ben, of ik nu wil afhalen of wil laten bezorgen. Bijvoorbeeld, ik ben nu op zoek naar een 500gb harddisk, SataII, 2,5" en naar 2GB SODIMM DDR566. Of het nu WD of Samsung wordt, of Corsair of Kingston, dat maakt mij werkelijk niet uit. Als de combinatieprijs maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Red -> Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

1. Aantal winkels zijn wel te zien hoor.. staat onder de prijs vermeld

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
koln_nl schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:12:
Na weer gewend te zijn aan de vernieuwde pricewatch, wilde ik jullie mijn suggesties niet onthouden.

1. Ik mis in het productenoverzicht het aantal shops dat een product aanbiedt, dit was in de oude pricewatch wel zichtbaar. Ik gebruikte die aantallen vaak om te bepalen of een product courant was of niet en het hielp mij om een product te kiezen en vervolgens een shop te kiezen.
Met CLB, even afhankelijk van de weergave die je hebt gekozen staat het op de pagina vermeld onder de prijs (thumbnail weergave). Als kleine toevoeging daar aan wil ik ook nog even zeggen dat er tegenwoordig bij veel prijzen de datum van de eerste vermelding van het product in de Pricewatch staat, wat ook aangeeft of een product nieuw of oud is. Bijv: pricewatch: Cooler Master HAF 922 Zwart (Eerste prijsvermelding: 15 mei 2009)
2. Ik zou een functie op prijs stellen zodat ik kan zien wat de afstand is van een door mij opgegeven postcode en de afhaalpunten van producten. Ik haal graag producten af, daarom wil ik nog wel eens kijken waar een winkel is. Ik beleef veel plezier aan deze functie op Marktplaats en filter het productenaanbod vaak op '<10km in de buurt van...'.
Iets soortgelijks is al een aantal keer voorbijgekomen in dit forum en LD en staat ook op Devtrack.
3. Voor de winkelwagen kan het mij helpen wanneer ik niet zozeer een specifiek product selecteer, maar de voorwaarden die ik aan dat product stel, zodat ik bij meerdere producten de winkelwagen zelf kan laten uitzoeken bij welke shop ik het voordeligst uit ben, of ik nu wil afhalen of wil laten bezorgen. Bijvoorbeeld, ik ben nu op zoek naar een 500gb harddisk, SataII, 2,5" en naar 2GB SODIMM DDR566. Of het nu WD of Samsung wordt, of Corsair of Kingston, dat maakt mij werkelijk niet uit. Als de combinatieprijs maar goed is.
De winkelwagen staat op de planning om in PW3.1 of 3.2 op de schop te gaan, maar of je daarin een bak met producten kunt gooien en er dan eentje uit iedere categorie kan laten kiezen op basis van afhaalprijs, dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-07 16:44
Beste Megaflix en CLB, dank voor jullie reactie. Prettig om te weten dat jullie mijn suggesties serieus nemen.

ad 1. De thumbnail functie had ik wel gezien, maar nog niet geïnterpreteerd als oplossing voor het zien hoeveel aanbieders er bij een product zijn. Dit overzicht was eerder gemakkelijker, omdat er in de tabel het aantal shops was opgenomen en dit ook sorteerbaar was. Deze functie gebruikte ik veelvuldig.

ad 2 en 3, ik zie de functies graag verschijnen, maar kan ook begrijpen dat jullie andere keuzes kunnen maken. De proximity-check heeft ook nog een beetje een milieu functie, minder transport is minder co2...

Nogmaals, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
koln_nl schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:24:
ad 2 en 3, ik zie de functies graag verschijnen, maar kan ook begrijpen dat jullie andere keuzes kunnen maken. De proximity-check heeft ook nog een beetje een milieu functie, minder transport is minder co2...
Die proximity-check staat ook op mijn verlanglijstje :) Maar ik wil jou ook vast bedanken voor het actief meedenken over hoe we de Pricewatch nog beter kunnen maken.
Pagina: 1