Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:26

racoon

mooowwww

Topicstarter
Wie kan mij omtrend het volgende probleem raad geven?

Ik zit bij een detacheerder en deze heeft mij op een opdradht gezet die steeds verlengd word.

Nu na iets meer als een jaar loopt mijn contract af, word ook niet meer verlengd.

Nu moet mijn detacheerder dus een nieuwe opdracht zoeken.

Als ik mijn manager mail met de vraag of hij al iets gevonden heeft hoor ik keer op keer niks, op andere e-mails reageerd hij direct of op korte termijn.

Wie weet wat ik in deze situatie kan doen, ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Heb je al geprobeerd hem te bellen?

Wat gebeurd er trouwens als je contract afgelopen is en je nog geen nieuwe opdracht hebt. Krijg je dan doorbetaald?

[ Voor 62% gewijzigd door urk_forever op 03-12-2009 15:50 ]

Hail to the king baby!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Email?

Wat dacht je van even bellen?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Pak eens een telefoon zou ik zeggen.
Sorry hoor maar is dat nu echt zo moeilijk??

[ Voor 38% gewijzigd door DeeJee op 03-12-2009 15:51 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Hey weet je wat jij zou moeten doen: even proberen te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 15:52 ]

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
misschien wel handig om eens te bellen, maar 17-12-09 spreek ik hem toch weer en dan vraag ik er ook maar is weer na,

• DeeJee

DeeJee

Dus...

racoon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:51:
misschien wel handig om eens te bellen, maar 17-12-09 spreek ik hem toch weer en dan vraag ik er ook maar is weer na,
Waarom dan wel een topic openen??

Verwijderd

Je hebt hem blijkbaar al meerdere malen gemaild. Blijkbaar vindt je het zo belangrijk om een antwoord te krijgen dat je ook hier een topic opent voor advies. Maar als we vervolgens je het advies geven om even te bellen (dat je dat zelf niet bedacht hebt), dan is het opeens geen probleem om 14 dagen te wachten :?

edit:

Dammit al 2x te laat :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 15:55 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met zo'n mentaliteit kom je er wel!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Of gewoon langs gaan. Ik neem dat je wel af en toe bij je werkgever over de vloer komt.
Ook een rondje maken langs de accountmanagers kan er voor zorgen dat je niet op de bank komt te zitten.
Ik zal daar niet op wachten. Een beetje pro-actieve houding wordt over het algemeen wel gewaardeerd. Je hebt zelf ook nog enige verantwoordelijkheden met betrekking tot je volgende klus.

offtopic:
account managers vonden me steeds irritanter worden naar gelang het einde van de klus dichterbij kwam. Maar ik eindigde altijd wel met een (bijna) aansluitende opdracht, terwijl anderen soms wel 3-4 weken op de bank zaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Standeman op 03-12-2009 15:59 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Beetje meer initiatief tonen kan geen kwaad lijkt me, hij zal heus niet bijten (via de telefoon althans, misschien doet ie dat pas de 17e).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Krijg je doorbetaald als je geen opdracht hebt? Zo te horen niet, dan zou ik de telefoon pakken..

(overigens zou ik altijd de telefoon pakken ;-) )

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 16:06

Rexomnium

Vincam aut moriar

Misschien helpt het ook om je berichtjes eerst door de spellingcontrole te halen. Als je mailtjes op de manier zoals bovenstaand bericht zijn getypt, dan wordt je wellicht ook wat minder serieus genomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rexomnium op 04-12-2009 09:28 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Wat is er mis met op de bank zitten? 'k Zit nu 6 jaar in de detachering, heb nog nooit hoeven "bedelen" voor een opdracht. 'k Heb ooit, 6 jaar geleden, 1 dag (m'n allereerste werkdag) op de bank gezeten, voor de rest nooit. Opdrachten varieren van 2 maanden tot ruim anderhalf jaar en soms krijg ik 2 dagen voordat de vorige opdracht afloopt te horen waar ik maandag moet beginnen.

Geen probleem toch?

't Is dus ook afhankelijk van je bedrijfscultuur, en die kan niemand je vertellen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De 17e is over twee weken! Waarom bel je niet?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

En al gebeld?

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter

• DeeJee

DeeJee

Dus...

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32

_Arthur

blub

Kennelijk boeit het de TS toch geen hol achteraf.

Dan ook straks niet huilen als je na de 17e niet meer terug hoeft te komen.

• Freezerator
  • Laatst online: 20:56
wachten en hopen zijn geen dingen die je verder brengen in dit leven. En dat is wat je nu doet. Neem zelf het initiatief om te bellen. Je zal nu rondlopen met vragen, dan is het toch fijner om gewoon het antwoord te weten, zelfs als het misschien iets is wat je niet leuk vind?

Verwijderd

de tijd dat je het in je schoot geworpen kreeg is allang voorbij hoor,
je moet zelf initiatief nemen en niet achterover gaan leunen

gewoon vandaag nog bellen

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Ardana schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:33:
Wat is er mis met op de bank zitten? 'k Zit nu 6 jaar in de detachering, heb nog nooit hoeven "bedelen" voor een opdracht. 'k Heb ooit, 6 jaar geleden, 1 dag (m'n allereerste werkdag) op de bank gezeten, voor de rest nooit. Opdrachten varieren van 2 maanden tot ruim anderhalf jaar en soms krijg ik 2 dagen voordat de vorige opdracht afloopt te horen waar ik maandag moet beginnen.

Geen probleem toch?

't Is dus ook afhankelijk van je bedrijfscultuur, en die kan niemand je vertellen.
Op zich niets natuurlijk. Het kan voorkomen dat je voor langere tijd geen opdracht had, dat is een kwestie van pech. Wat ik wel merkte is dat wanneer mensen niet pro-actief gingen meewerken om een nieuwe opdracht te krijgen langer op de bank zaten dan mensen die dat niet deden.

Op een gegeven moment werd het bij mijn werkgever zo ernstig dat wanneer mensen langer dan 4 weken geen opdracht hadden, ontslagen werden vanwege economische redenen.
Wanneer de bomen een tijdje niet tot in de hemel groeien ga je een pro-actieve houding nodig hebben om aan het werk te blijven.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Denk ook dat het op het moment zo vlak voor de feest dagen, niet echt een ideaal moment is om in een nieuw project te stappen meeste bedrijven zullen dit gaan uitstellen tot 1 januari, of zoals het nu valt rond 4 januari plannen.

Maar goed ik heb ook 2 keer een moment gehad dat ik op de bank zat, eerste periode was tussen het verlaten van me ene baan en beginnen bij me andere baan dit heeft toen een maand of 2 geduurd en ik had ze ongeveer elke 2 dagen aan de telefoon. De 2e keer liet ik het aan hun over tot (inmiddels mijn huidige werkgever belde) en toen ben ik daar met een project begonnen. Al hoewel ik dat zelf nooit meer zou doen een klant aandragen bij een detacherings partij.

Lekker zijn is een gave :)

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:33:

Geen probleem toch?

je eerste zin sluit niet echt aan bij de rest van je verhaal... of ik begrijp je gewoon niet, dat kan ook...

ik sluit me overigens ook aan bij de opmerking over de spelling van de TS... en ik sluit me al helemaal aan bij het meest gelezen advies in dit topic... sjonge jonge, ik kan niet zeggen dat ik zelf altijd even pro-actief ben, maar dit slaat echt alles...

Verwijderd

En dan als topictitel: "Werkgever laat niks van zich horen" |:(

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
stappenplan bij vernemen van einde opdracht (voor de gedetacheerde medewerker):
-meld het bij je unit manager, en de allocatiedesk
-update je CV voor de allocatie/sales
-monitor en reageer op potentiele opdrachten (er zal toch wel een systeem zijn waarop je je nieuwe opdrachten kan zien?)
-bekijk of je je kan aanmelden voor trainingen, workshops, opleidingen, of pak een studieboek.
-bel wekelijks met kantoor (manager/secretariaat/sales/commercie/allocatie)... ZORG DAT JE IN BEELD BLIJFT!

een absolute no-go is 'afwachten want ze zullen mij wel bellen'....
Succes!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
bedankt voor dereacties, ik krijg als ik geen opdracht heb gewoon doorbetaald.

En studie daar ben ik al mee bezig en gaat gewoon door.

[ Voor 27% gewijzigd door racoon op 05-12-2009 13:32 ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat zei je manager toen je hem gisteren belde ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Roenie op 05-12-2009 14:14 ]

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
racoon schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:30:

En studie daar ben ik al mee bezig en gaat gewoon door.
Zelf geef ik leiding binnen een bedrijf. Ik zie vaker mensen zoals je jezelf nu opstelt. Afwachtende houding ,geen initiatief en te bang om een telefoon op te pakken. 1 tip: zo red je het dus nooit in het bedrijfsleven he!

Als je een proactieve houding aanneemt kom je veel verder in je leven, nu ben je zo'n typisch figuur die later zegt: dit had ik echt niet zien aankomen , en die werkgever liet maar niets van zich horen! enz enz

Maw: je krijgt alleen respect als het dat verdiend, en dit is niet de manier.........

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

racoon schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:30:
Dat wellicht wel maar als je de (afwachtende) houding aanneemt zoals je die nu aanneemt kan je werkgever wel eens overwegen om je contract niet te verlengen.

Zoals al gezegd in dit topic: de bomen groeien niet meer tot in de hemel anno 2009

Elect a clown, expect a circus.

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Slasher schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:02:
[...]

Dat wellicht wel maar als je de (afwachtende) houding aanneemt zoals je die nu aanneemt kan je werkgever wel eens overwegen om je contract niet te verlengen.

Zoals al gezegd in dit topic: de bomen groeien niet meer tot in de hemel anno 2009
Een passieve houding is bij ons zeker een reden om je een D te maken. Hetgeen eigenlijk inhoud dat er een afscheidstraject wordt opgestart. Als detachering medewerker van de grotere IT bedrijven zul je moeten beseffen dat je een soort van ZZP-er bent in een grote bijenkorf. Men werkt weliswaar voor een gezamenlijk doel, echter je eigen doel staat zeer zeker centraal en is cruciaal voor het functioneren van je bedrijf.

Ik zou zelf kijken of er geen mogelijkheden liggen voor een nieuw contract. Iets van een spin off bijvoorbeeld.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• xxxMaverick
Ganymedus schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:15:
[...]

Een passieve houding is bij ons zeker een reden om je een D te maken. Hetgeen eigenlijk inhoud dat er een afscheidstraject wordt opgestart. Als detachering medewerker van de grotere IT bedrijven zul je moeten beseffen dat je een soort van ZZP-er bent in een grote bijenkorf. Men werkt weliswaar voor een gezamenlijk doel, echter je eigen doel staat zeer zeker centraal en is cruciaal voor het functioneren van je bedrijf.

Ik zou zelf kijken of er geen mogelijkheden liggen voor een nieuw contract. Iets van een spin off bijvoorbeeld.
Ik denk dat jij hier redeneert als iemand met minimaal HBO niveau. Aan de reacties van racoon kan je denk ik al afleiden dat dit maximaal mbo is. Ik vind het toch opvallend hoe duidelijk dit verschil naar voren komt in pro activiteit en vermogen om hier zelf over na te denken (ik heb het overigens over niveau, opleiding vind ik dan minder relevant)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
xxxMaverick schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:31:
Ik denk dat jij hier redeneert als iemand met minimaal HBO niveau. Aan de reacties van racoon kan je denk ik al afleiden dat dit maximaal mbo is. Ik vind het toch opvallend hoe duidelijk dit verschil naar voren komt in pro activiteit en vermogen om hier zelf over na te denken (ik heb het overigens over niveau, opleiding vind ik dan minder relevant)
Proactief/assertief zijn is volgens mij eerder een persoonskenmerk die onafhankelijk is van intelligentie/opleidingsniveau. Ik zit hier bij een universiteit (dus intelligente mensen + hoog opleidingsniveau) waar proactiviteit/assertiviteit nu niet de kerneigenschappen zijn van het gros van mijn collega's. Aan de andere kant ken ik ook voldoende bouwvakkers die heel proactief zijn en prima hun eigen boontjes kunnen doppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sallin op 07-12-2009 09:40 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Klopt wel redelijk, in het verleden heb ik wel in zijn topics gereageerd binnen WI heb het even opgezocht en dan valt de afwachtende houding al wel heel erg op, TS verwacht dat alles komt aanwaaien maar dat is echt niet zo.

Afwachtende houding is niet erg op zich, maar als anderen (lees werkgevers) verwachten dat je dat niet bent kan het wel een punt zijn om wel of niet met iemand verder te gaan.

MBO informatica en 2-3 jaar ervaring (dat was in 2006)
MBO informatica en 2-3 jaar ervaring
racoon in "ICT werkgevers Zwolle"

Dat is helemaal niet erg, maar als anderen verwachten dat je dat niet bent kan het wel een punt zijn om wel of niet met iemand verder te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 07-12-2009 11:21 ]

• Apache
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

xxxMaverick schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:45:
[...]

Zelf geef ik leiding binnen een bedrijf. Ik zie vaker mensen zoals je jezelf nu opstelt. Afwachtende houding ,geen initiatief en te bang om een telefoon op te pakken. 1 tip: zo red je het dus nooit in het bedrijfsleven he!

Als je een proactieve houding aanneemt kom je veel verder in je leven, nu ben je zo'n typisch figuur die later zegt: dit had ik echt niet zien aankomen , en die werkgever liet maar niets van zich horen! enz enz

Maw: je krijgt alleen respect als het dat verdiend, en dit is niet de manier.........
Ik heb ooit een interview geregeld bij een andere firma, intern gezorgd voor wat referenties en positieve feedback door mensen die ik er al kende. Ik had op zich enkel een "sales-manager" nodig van mijn bedrijf, die er toen ook was. Goed, geslaagd voor interview ... sales ging alles regelen ... ligt hij en de "aankoop" van het andere bedrijf wat ruzie te maken over bereikbaarheid van het consultancy bedrijf (mijn wg) echt kinderachtig en onprofessioneel gedrag (van beide kanten). En dan NADAT alles geregeld was keken ze naar het huidige contract dat ik nog had lopen (waar ik geen details vanaf wist) waarin stond dat er bij voortijdig vertrek 20 dagen niet gefactureerd mocht worden ... sprong de hele deal af.

Wat mij betreft moeten ze dus helemaal NIETS meer verwachten van proactiviteit aangezien ze getoont hebben hoe incompetent ze kunnen zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

Eijkb

Zo.

Net als pleinvrees hebben mensen soms de meest uiteenlopende fobiën voor de telefoon. Ik heb zelf bv. een spraakgebrek en bel ook niet graag. Mailen kan ik als de beste. Dat als punt 1.

De situatie is alsvolgt: Racoon zit bij een detacheringsbedrijf. Dit is een overkoepelende organisatie die als doel heeft zijn werknemers in te zetten bij klanten. De uitvoerende werknemer (gelijk Racoon) zijn mensen die veelal technisch geschoold zijn (van vmbo tot hbo). De rest staat in dienst van de uitvoerende werknemer om deze a) een inzet te bieden, b) te begeleiden opdat de inzet goed voltooid kan worden.

Wie moet wie nu bellen?
[...]

[...]
Dus lekker achterover hangen en je werknemer met de grootste bek (zonder te letten op potentie) heeft het meeste carriëreperspectief? Zo kom je nooit ver als ondernemer. Gedurende dit topic zet je jezelf neer als gesjeesd HEAOértje die vooral aan zichzelf denkt (de standaard "zie mij manager zijn" manager).

[ Voor 17% gewijzigd door Eijkb op 07-12-2009 12:55 ]

.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je een proactieve houding aanneemt
Kunnen ze dat woord niet meteen verbannen in het bedrijfsleven? Het komt nu al m'n strot uit :r

Verder ben ik het met je eens hoor. TS is een verwensing die wel een topic op GoT aanmaakt, maar niet gewoon even de telefoon pakt om z'n baas te bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 07-12-2009 20:48 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:52:
[...]

Kunnen ze dat woord niet meteen verbannen in het bedrijfsleven? Het komt nu al m'n strot uit :r

Verder ben ik het met je eens hoor. TS is een verwensing die wel een topic op GoT aanmaakt, maar niet gewoon even de telefoon pakt om z'n baas te bellen.
Bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 07-12-2009 20:48 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik weet niet of iemand het al had voorgesteld, maar misschien handig om gewoon zelf even te bellen ? ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

DukeBox schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:53:
Ik weet niet of iemand het al had voorgesteld, maar misschien handig om gewoon zelf even te bellen ? ;)
Zie de eerste reactie :)

• Hillie

Hillie

Maar heb je nu al even een belletje gedaan naar je baas?

• Eijkb

Eijkb

Zo.

En als je belt, vertel hem even dat zijn loon uit jouw winst komt...

.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Graag gedaan hoor. Sommige mensen hebben zo'n schop nodig om de telefoon te pakken :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 20:38
Exirion schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:27:
[...]
Graag gedaan hoor. Sommige mensen hebben zo'n schop nodig om de telefoon te pakken :P
Het is de taak van sales om voor TS een nieuwe opdracht te regelen. De manager zou zich zorgen moeten maken over het feit dat TS geen opdracht heeft... Persoonlijk zou ik ook zelf in de telefoon klimmen wanneer ik geen reactie op mijn mail zou krijgen, maar ik denk dat je niet helemaal door hebt waar bepaalde verantwoordelijkheden liggen.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor sales om nu een opdracht te regelen en misschien hoopt men alsnog op een verlenging van de huidige opdracht, maar dat hoort de manager te bespreken met TS, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Abom op 07-12-2009 13:51 ]

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hij test je bereidheid om te willen werken. Hij wacht gewoon af tot je zelf de telefoon ter hand neemt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Abom schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:48:
maar ik denk dat je niet helemaal door hebt waar bepaalde verantwoordelijkheden liggen.
Nou, ik heb ook al een tijdje een baan (binnen een multinational), en als er iets is wat ik in de praktijk heb geleerd dan is het dat het KILLING is als iedereen er vanuit gaat dat anderen hun verantwoordelijkheid kennen en daar naar zullen handelen. Dat is nog gevaarlijker dan er op de snelweg op vertrouwen dat iedereen zich aan de regels houdt en geen fouten maakt :+

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Exirion schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:56:
[...]

Nou, ik heb ook al een tijdje een baan (binnen een multinational), en als er iets is wat ik in de praktijk heb geleerd dan is het dat het KILLING is als iedereen er vanuit gaat dat anderen hun verantwoordelijkheid kennen en daar naar zullen handelen. Dat is nog gevaarlijker dan er op de snelweg op vertrouwen dat iedereen zich aan de regels houdt en geen fouten maakt :+
Helemaal correct, daarom is een manager in doorsnee ook geen knip voor de neus waard. Ze wachten tot werknemers zelf bellen voor een nieuwe inzet en zetten deze in bij een bestaande klant. En maar roepen dat de werknemer proactief moet zijn... En op café maar roepen dat ze "manager" zijn en een grote auto rijden.

* Eijkb is allergisch voor slechte managers en heeft dus nogal vaak jeuk (en problemen)

[ Voor 3% gewijzigd door Eijkb op 07-12-2009 14:46 ]

.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Net te horen gekregen dat de maand januari ook al kwa werk ingevuld is.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Via mail?

.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

racoon schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:13:
Net te horen gekregen dat de maand januari ook al kwa werk ingevuld is.
Dus je gaat in januari gewoon aan het werk bij een nieuwe opdracht?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

• xxxMaverick
Eijkb schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:51:

Dus lekker achterover hangen en je werknemer met de grootste bek (zonder te letten op potentie) heeft het meeste carriëreperspectief? Zo kom je nooit ver als ondernemer. Gedurende dit topic zet je jezelf neer als gesjeesd HEAOértje die vooral aan zichzelf denkt (de standaard "zie mij manager zijn" manager).
Uh nee, dan begrijp jij niet wat een leidinggevende doet. Het verschil tussen een grote bek en een actieve houding is nogal wat. Als jij deze 2 dingen als hetzelfde ziet kan ik me inderdaad voorstellen dat je veel problemen hebt binnen je werk (wat je zelf ook aangeeft in dit topic.)

Een natuurlijke afkeer voor leidinggevende/managers mag, maar laten we wel zijn: laat je niet tegenhouden en ga het zelf eens doen. Je zult zien dat je meteen selectie maakt welke mensen je op kunt bouwen en welke je heel actief moet gaan sturen.

Overigens klopt het HEAO profiel perfect, dank je voor het compliment :) Dat manager zijn maak jij ervan, ik noem het immers ook leidinggevende........Het is natuurlijk beide hetzelfde.......

Ennuh, als ondernemer ben ik al heel ver gekomen, maar dat was een vorig projectje en niet mijn huidige baan ;)

• xxxMaverick
Exirion schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:52:
[...]

haha, daar heb je wel een punt ja :)

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Mijn huidige opdracht word met 1 maand verlengd omdat er nog veel werk is, mijn manager belde net en weet dat ik een uitdagendere functie wil en gaat d aar ook zijn best voor doen zegt hij.

• Apache

Apache

amateur software devver

racoon schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:39:
Mijn huidige opdracht word met 1 maand verlengd omdat er nog veel werk is, mijn manager belde net en weet dat ik een uitdagendere functie wil en gaat d aar ook zijn best voor doen zegt hij.
Zolang je daar billable bent gaat je manager weinig moeite doen om je ergens anders te plaatsen. Dat is tenminste mijn ervaring. Pas als je bereid bent om weg te gaan en een statement geeft als: voor datum x wil ik hier weg, anders ga ik zelf op zoek naar een andere firma, beweegt er redelijk weinig.

Waarom zouden ze ook, je zit ergens, ze horen weinig van je, en er komt geld binnen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Zo eensch met ^.

Ik denk dat "pro-actief" zijn naar mogelijke projecten ook heel erg van je branche en bedrijf afhankelijk is. Maar wat Apache zegt, ben ik overal tegen gekomen (ook bij conculega's).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Apache schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:55:
[...]

Zolang je daar billable bent gaat je manager weinig moeite doen om je ergens anders te plaatsen. Dat is tenminste mijn ervaring. Pas als je bereid bent om weg te gaan en een statement geeft als: voor datum x wil ik hier weg, anders ga ik zelf op zoek naar een andere firma, beweegt er redelijk weinig.
Met dat dreigement moet je ook oppassen, als ze je niet kunnen missen beweegt er wat, maar als dat niet zo is denken ze ook opgeruimd staat netjes. Het is dus niet zonder risico ;)

• Eijkb

Eijkb

Zo.

xxxMaverick schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:33:
[...]
Uh nee, dan begrijp jij niet wat een leidinggevende doet. Het verschil tussen een grote bek en een actieve houding is nogal wat. Als jij deze 2 dingen als hetzelfde ziet kan ik me inderdaad voorstellen dat je veel problemen hebt binnen je werk (wat je zelf ook aangeeft in dit topic.)
Ik begrijp wat een leidinggevende doet en wat hij zou moeten doen. Helaas zit daar soms een verschil tussen.
Een natuurlijke afkeer voor leidinggevende/managers mag, maar laten we wel zijn: laat je niet tegenhouden en ga het zelf eens doen. Je zult zien dat je meteen selectie maakt welke mensen je op kunt bouwen en welke je heel actief moet gaan sturen.
Het is niet aangeboren, maar een eigen conclusie na 7 jaar detachering. Daarnaast is mij tot 2 keer toe aangeboden het zelf te gaan doen, maar ik ben van mening dat ieder moet doen waar hij of zij het beste in is en ik ben geen geschikte leidinggevende. Daarom doe ik dat niet. Natuurlijk, status en groter loonstrookje zijn aantrekkelijk maar in die functie niet voor mij weg gelegd. Zelfkennis, evaluatie van mijn doelen etc... Zouden meer manager moeten doen i.p.v. je werknemers op empowerment sturen omdat ze "onzichtbaar zijn".
Overigens klopt het HEAO profiel perfect, dank je voor het compliment :) Dat manager zijn maak jij ervan, ik noem het immers ook leidinggevende........Het is natuurlijk beide hetzelfde.......

Ennuh, als ondernemer ben ik al heel ver gekomen, maar dat was een vorig projectje en niet mijn huidige baan ;)
Je haalt ze er ook zo tussenuit :+ nofi. Al met al, in die 7 jaar detachering één keer een echt goede manager meegemaakt en... die was begonnen op de werkvloer en na zoveel jaar ervaring doorgegroeid. Die had niet alleen het eigenbelang in 't oog maar ook het belang van zijn ondergeschikten. Daar werkte ik toch stiekem harder voor dan voor de rest van de managers die bij binnenkomst al vertelden dat deze functie voor hen maar een tussenstation was.

Er zijn simpelweg te weinig onzelfzuchtige mensen die de kwaliteit hebben om leidinggevende te zijn.

.

• Apache

Apache

amateur software devver

Slasher schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:20:
[...]

Met dat dreigement moet je ook oppassen, als ze je niet kunnen missen beweegt er wat, maar als dat niet zo is denken ze ook opgeruimd staat netjes. Het is dus niet zonder risico ;)
Natuurlijk, je kan er anders ook niet blijven want dan sta je in een zwakke positie. Maar eens je in die positie zit is het sowieso beter om over te stappen.

Wg's doen vaak veel meer moeite voor nieuwe mensen dan bestaande, en je ancienniteit neem je gewoon mee in je onderhandelingen en neem je gewoon mee en je sleept er meteen weer een opslag uit.

IT kent in mijn ogen sowieso een groot verloop door managers die gewoon wat bodyshopping doen en niet om mensen inhoudelijk geven.

De taak van consultancy kantoren is vaak ook gewoon zoveel mogelijk mensen billable hebben. Niet IT projecten tot een goed einde te brengen. Ik ben dan ook niet verbaast dan mensen hier gelijkaardige ervaringen hebben, het ligt er dikwijls echt zo dik op.

Ook het feit van mensen die het managen van een IT project als tussenstation.
Ik zat op een groot project van de vlaamse overheid, de man met het idee achter het project die het dan ook mocht managen zagen we bijna nooit, als hij er was zat hij gewoon wat te spelen met zijn laptop, wat te fluiten, maar nooit leiding geven, zelfs weinig status opvolging. Meetings met big chiefs was hij dan serieus en maakte hij vele mooie beloftes.

Situatie nu:
het project loopt nog steeds (2 jaar overtijd) en de originele manager zit nu op een hogere positie bij een andere tak van de vlaamse overheid.

Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die nu in onze sector aan het werk zijn VEEEEL betere resultaten zouden afleveren als ze zelf meer beslissingen mochten nemen. Ik ben namelijk nog nooit een developer tegengekomen die een slechte of halfafgewerkte applicatie wilde afleveren. Vaak zien technische mensen het als een erezaak om een mooi resultaat af te leveren maar worden ze afgescheept door managers met: budget, deadlines, etc... Terwijl ik ook al x gevallen ken waarbij de lijdensweg veroorzaakt door de management oplossing uiteindelijk eindigt in het originele voorstel, maar dan met vele euro's leergeld ...

T'is een vuile sector, maar ik positioneer mij gewoon als IT prostituee, I'm in it for the money, ik doe mijn taak professioneel en zonder emotie. En maken ze een foute beslissing betekend dat gewoon dat ik langer geld kan verdienen met de fouten recht te zetten.

PS: in het begin maakte ik me ook de illusie dat het enkel bij de overheid zo zou zijn ... dat is dus ook niet zo :)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:40
racoon schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:39:
Niet lullig bedoeld hoor, maar als je een nieuwe uitdagende functie zoekt ivm je huidige, dan zul je daar toch zelf druk op moeten zetten? Zelf initiatief nemen, zelf op zoek gaan, lijntjes uitleggen en noem alles maar op.

Persoonlijk vind ik het hoogst merkwaardig dat je niet eens bereid bent je manager te bellen en wel hier een speciale topic aanmaakt en vervolgens bereidt bent om nog eens 2 weken te wachten op een gesprek. Niet iedereen hoeft extreem proactief te zijn en je mag idd gerust wat van je manager verwachten. Maar jouw insteek vind ik echt bijzonder merkwaardig....

Sowieso je manager mailen over dit soort zaken is niet handig. Waarschijnlijk zit zijn e-mailbox iedere dag tot de nok toe vol.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
Eijkb schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:52:
Je haalt ze er ook zo tussenuit :+ nofi. Al met al, in die 7 jaar detachering één keer een echt goede manager meegemaakt en... die was begonnen op de werkvloer en na zoveel jaar ervaring doorgegroeid. Die had niet alleen het eigenbelang in 't oog maar ook het belang van zijn ondergeschikten. Daar werkte ik toch stiekem harder voor dan voor de rest van de managers die bij binnenkomst al vertelden dat deze functie voor hen maar een tussenstation was.

Er zijn simpelweg te weinig onzelfzuchtige mensen die de kwaliteit hebben om leidinggevende te zijn.
Ben ik het toch wel mee eens, ik vindt het erg jammer dat er tegenwoordig te weinig naar ervaring wordt gekeken voordat iemand manager wordt. Tegenwoordig is een HBO en een joung talent/professional/executive programma genoeg om binnen 3 jaar een management / leidinggevende functie te krijgen. Een aantal doen het ongetwijveld fantastisch maar veel zitten toch behoorlijk om te klooien. Ervaring en senioriteit is dan toch een heel belangrijke factor, en waar het dan gaat wringen is bij het team waaraan leiding wordt gegeven.

Verder vindt ik het jammer dat er richting de TS toch veel verwijten worden gemaakt in het kader van een passieve houding. Het is inderdaad zo dat passiviteit je niet erg veel verder helpt als je wilt doorstromen, maar een goed bedrijf weet ook een rustig/terughoudend persoon die zijn opdrachten/taken goed uitvoert zeker te waarderen. Blijkbaar is de opdrachtgever nog steeds tevreden en komt er weer een facturabel maandje aan!

Dat er werkgevers zijn die mensen daarom op een "afvloeiingslijst" zetten vindt ik ronduit dom! Je wilt als bedrijf niet alleen maar 1 type mensen hebben, juist in detachering is ook behoefte aan mensen die gewoon goed zijn in hun werk.

Leuk en heeft hier ook een beetje mee te maken: Ik sprak met iemand die cursussen geeft. Hij heeft eens aan een groep managers gevraagd wat assertief precies betekend, er kwamen veel antwoorden maar het juiste zat er niet bij. Als je werkelijk een bedrijf/afdeling met assertieve mensen hebt gaat het zeker niet soepel lopen!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Juancho
Heb je de topic van dezelfde Racoon gelezen over werkgevers in Zwolle? Met alle respect, maar daarvan gaan je haren toch rechtovereind staan? Kort samengevat komt het er op neer dat wij een brief voor hem schrijven, dat wij hem aanbevelen bij een bedrijf, dat wij wellicht zijn sollicitatiegesprek doen en wij zijn uurtjes werk er ook maar bij pakken. Echt 0,0 motivatie, 0,0 wil om snel aan de slag te gaan, 0,0 doorzettingsvermogen. En als ik dan deze topic weer lees zie ik ook vrijwel geen vooruitgang. Klinkt misschien wat hard, maar leg beide verhalen maar eens naast elkaar.

Zoals gezegd, niemand hoeft echt uber pro-actief te zijn en ja, managers zijn soms ook egoistische klootzakken. Maar je mag toch verwachten van je medewerkers dat ze zelf met zaken komen die ze willen bespreken? Een manager heeft een immense overview over zoveel medewerkers en projecten.

Als Racoon vooruit wil, een nieuwe uitdaging zoekt of wil weten hoe de komende tijd voor hem ingevuld gaat worden, wat is er dan zo moeilijk aan om even de telefoon te pakken of even langs kantoor te gaan? Is dat niet gewoon het minste wat je kunt doen? Nee, ipv dat opent hij wel een topic hier, wacht gerust nog 2 weken maar loopt wel te klagen. Sorry, maar daar kan ik met de pet niet bij.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Kan een admin/modje dit topic op mijn verzoek sluiten?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:13

page404

Website says no

racoon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:52:
Kan een admin/modje dit topic op mijn verzoek sluiten?
de weg van de minste weerstand is bij jou flink uitgesleten volgens mij. Je zou jezelf echt een plezier doen als je daar eens probeerde anders mee om te gaan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Juancho
En het jammere is nog dat men hier met goede bedoelingen probeert te helpen maar dat er niets wordt aangenomen. Waarom open je dan een topic en post je hierin?

• Valandil
  • Registratie: November 2002
Ik denk dat alle tips/hints en opmerkingen hier wel de revu zijn gepasseerd.
Aan Racoon om dit ter harte te nemen.

De zon gaat voor niks op, maar daar blijft het bij.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen carriere. Niet je manager; die is slechts een instrument die je hierbij kan helpen, maar het initiatief ligt echt bij jezelf....

wijze woorden

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Juancho schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:51:
Heb je de topic van dezelfde Racoon gelezen over werkgevers in Zwolle?
Nee, en ik zie ook niet in wat dat met dit topic van doen heeft.

En tegen sommige posters zou ik zeggen: hou het behulpzaam en ontopic of zoek een topic op waar je reactie wel zin heeft.

• Hillie

Hillie

ReallyStupidGuy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:42:
Ben ik het toch wel mee eens, ik vindt het erg jammer dat er tegenwoordig te weinig naar ervaring wordt gekeken voordat iemand manager wordt.
Aan de andere kant zie je binnen veel technische organisaties dat mensen zich weg laten promoveren naar management om maar een stapje vooruit te kunnen. Technici die best goed zijn en veel ervaring hebben gaan dan maar iets middlemanagementserigs doen voor wat knaken extra. Vaak slecht. Ik maak gelukkig sprongen zonder mensen onder me en hoop dat zo te houden. M'n manager en zijn manager zijn allebei doorgegroeide engineers en met de laatste had ik laatst een gesprek waarin ik aangaf dat het voor het bedrijf goed zou zijn als er meer/betere puur technische carrierepaden zouden zijn. Goed punt vond ze en dat werd met de VP van HR overlegd. We zullen zien. :)

Qua insteek verschil ik denk ik hemelsbreed met de TS. Het voordeel is dat ik redelijk zichtbaar ben en mensen me kennen. Ik maak nu een stap naar een andere technische tak, maar hoorde al dat mocht ik willen, ik terug zou kunnen. In hoeverre dat echt gaat als puntje bij paaltje komt is natuurlijk een tweede... :)

• Juancho
SmartDoDo schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:39:
[...]
Nee, en ik zie ook niet in wat dat met dit topic van doen heeft.
Omdat je dan wellicht een betere inschatting kan maken hoe de persoon Racoon in elkaar steekt. Dan zie je duidelijk overeenkomsten van 2 jaar geleden en van nu.
En tegen sommige posters zou ik zeggen: hou het behulpzaam en ontopic of zoek een topic op waar je reactie wel zin heeft.
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn er juist behulpzame reacties gepost maar wordt daar niets mee gedaan. Sterker nog, de meest logische en normale reactie was dat hij gewoon ff de telefoon moest pakken en zijn manager moest bellen.

Daar wordt me vervolgens een stuk moeilijk over gedaan en uiteindelijk besloten om maar 2 weken te wachten op een gesprekje. Als er één persoon niet inhoudelijk is, dan is het de eigenaar van deze topic wel....

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:11:
[...]

Omdat je dan wellicht een betere inschatting kan maken hoe de persoon Racoon in elkaar steekt. Dan zie je duidelijk overeenkomsten van 2 jaar geleden en van nu.

[...]

Kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn er juist behulpzame reacties gepost maar wordt daar niets mee gedaan. Sterker nog, de meest logische en normale reactie was dat hij gewoon ff de telefoon moest pakken en zijn manager moest bellen.

Daar wordt me vervolgens een stuk moeilijk over gedaan en uiteindelijk besloten om maar 2 weken te wachten op een gesprekje. Als er één persoon niet inhoudelijk is, dan is het de eigenaar van deze topic wel....
En toevallig zit niet iedere persoon hetzelfde in elkaar, en is dus niet voor ieder persoon hetzelfde advies het beste advies. Als je daarbij nog als een echte techneut je gelijk gaat lopen verkondigen dan help je de TS niet. Gelijk hebben is 1 ding, mensen motiveren om iets op een bepaalde manier aan te pakken is iets anders. Zeggen dat die mensen lamme takken zijn die nooit iets doen met advies is niet heel motiverend.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Juancho
Dat niet iedereen de pro-actieve medewerker/persoon is begrijp ik maar al te goed. Maar je hebt moeite doen en moeite doen. Als ik zo beide topics lees van dhr. Racoon, met alle respect overigens, dan komt hij wel over als een vrij lui persoon die verwacht dat alles komt aanwaaien. Advertenties, brieven, telefoontjes, sollicitaties etc. etc.

Ik heb zeker begrip voor mensen die moeite hebben met solliciteren, met het maken van een brief of niet goed weten hoe ze bepaalde zaken moeten aanpakken. Maar als je hulp zoekt mag je toch wel een beetje inzet van die persoon verwachten? Dat hij of zij er ook echt wat van wil leren? En dat mis ik bij Racoon. That's it.

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Hillie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:03:
[...]
Aan de andere kant zie je binnen veel technische organisaties dat mensen zich weg laten promoveren naar management om maar een stapje vooruit te kunnen. Technici die best goed zijn en veel ervaring hebben gaan dan maar iets middlemanagementserigs doen voor wat knaken extra. Vaak slecht. Ik maak gelukkig sprongen zonder mensen onder me en hoop dat zo te houden. M'n manager en zijn manager zijn allebei doorgegroeide engineers en met de laatste had ik laatst een gesprek waarin ik aangaf dat het voor het bedrijf goed zou zijn als er meer/betere puur technische carrierepaden zouden zijn. Goed punt vond ze en dat werd met de VP van HR overlegd. We zullen zien. :)
110% mee eens. Ik ben bij mijn vorige werkgever weg gegaan na 7 jaar. Bij deze werkgever zeer specialistisch opgeleid in een nichemarkt waar veel werk te vinden was voor weinig ervaren mensen. Soort kip met een gouden ei. Mij werd door een "manager" verteld dat ik óf in dezelfde schaal zou blijven hangen óf naar het middenkader zou doorstromen. Betaal je dus eerst bijna een ton aan opleidingskosten, ga je dezelfde persoon die graag in de technische functie wil blijven zitten wegpromoveren... sick. Ze alles uitgelegd, voor gerekend, etc maar goed: wie niet omhoog wil is managertechnisch niet goed wijs ("Iedereen wil toch meer, meer, méér!!") en dus ongeschikt.

.

• Hillie

Hillie

Eijkb schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:10:
[...]

110% mee eens. Ik ben bij mijn vorige werkgever weg gegaan na 7 jaar. Bij deze werkgever zeer specialistisch opgeleid in een nichemarkt waar veel werk te vinden was voor weinig ervaren mensen. Soort kip met een gouden ei. Mij werd door een "manager" verteld dat ik óf in dezelfde schaal zou blijven hangen óf naar het middenkader zou doorstromen. Betaal je dus eerst bijna een ton aan opleidingskosten, ga je dezelfde persoon die graag in de technische functie wil blijven zitten wegpromoveren... sick. Ze alles uitgelegd, voor gerekend, etc maar goed: wie niet omhoog wil is managertechnisch niet goed wijs ("Iedereen wil toch meer, meer, méér!!") en dus ongeschikt.
Het gaat off-topic, maar goed. :) Ik wil ook meer, maar geen managementrol. Mocht ik in een bedrijf dan klem komen te zitten, dan wordt het tijd over te stappen of voor mezelf door te gaan.

Pagina: 1