Natuurlijk, je kan er anders ook niet blijven want dan sta je in een zwakke positie. Maar eens je in die positie zit is het sowieso beter om over te stappen.
Wg's doen vaak veel meer moeite voor nieuwe mensen dan bestaande, en je ancienniteit neem je gewoon mee in je onderhandelingen en neem je gewoon mee en je sleept er meteen weer een opslag uit.
IT kent in mijn ogen sowieso een groot verloop door managers die gewoon wat bodyshopping doen en niet om mensen inhoudelijk geven.
De taak van consultancy kantoren is vaak ook gewoon zoveel mogelijk mensen billable hebben. Niet IT projecten tot een goed einde te brengen. Ik ben dan ook niet verbaast dan mensen hier gelijkaardige ervaringen hebben, het ligt er dikwijls echt zo dik op.
Ook het feit van mensen die het managen van een IT project als tussenstation.
Ik zat op een groot project van de vlaamse overheid, de man met het idee achter het project die het dan ook mocht managen zagen we bijna nooit, als hij er was zat hij gewoon wat te spelen met zijn laptop, wat te fluiten, maar nooit leiding geven, zelfs weinig status opvolging. Meetings met big chiefs was hij dan serieus en maakte hij vele mooie beloftes.
Situatie nu:
het project loopt nog steeds (2 jaar overtijd) en de originele manager zit nu op een hogere positie bij een andere tak van de vlaamse overheid.
Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die nu in onze sector aan het werk zijn VEEEEL betere resultaten zouden afleveren als ze zelf meer beslissingen mochten nemen. Ik ben namelijk nog nooit een developer tegengekomen die een slechte of halfafgewerkte applicatie wilde afleveren. Vaak zien technische mensen het als een erezaak om een mooi resultaat af te leveren maar worden ze afgescheept door managers met: budget, deadlines, etc... Terwijl ik ook al x gevallen ken waarbij de lijdensweg veroorzaakt door de management oplossing uiteindelijk eindigt in het originele voorstel, maar dan met vele euro's leergeld ...
T'is een vuile sector, maar ik positioneer mij gewoon als IT prostituee, I'm in it for the money, ik doe mijn taak professioneel en zonder emotie. En maken ze een foute beslissing betekend dat gewoon dat ik langer geld kan verdienen met de fouten recht te zetten.
PS: in het begin maakte ik me ook de illusie dat het enkel bij de overheid zo zou zijn ... dat is dus ook niet zo