Gbic module

Pagina: 1
Acties:

• zanza006
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-02 15:26
Hallo,

Ik heb paar 19" switchen liggen en zou die willen verbinden met elkaar.
De ene switch bezit mini-Gbic en de andere Gbic poorten.

Nu was mijn vraag of ik eender welk merk van Gbic modules mag steken in mijn switch?

Foto van de switch met Gbic aansluitingen http://i47.tinypic.com/2ekkizl.jpg

Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 22:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat ligt eraan. Over het algemeen kun je zo de GBIC's of SFP's onderling gebruiken. Wat wel belangrijk is is dat je het juiste type gebruikt.
Ik denk voor de afstand die je gebruikt type SX!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-03 21:59
Een stemmetje in mn hoofd zegt me dat Extreme Networks per se GBICs van Extreme zelf of van het merk Finisar wilt hebben, maar ik kan het mis hebben :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GBICs zijn meestal onderling bruikbaar, SFP's (zoals mini-gbic echt heten) vaak niet; daar is 't afhankelijk van de vendor en zelfs dan is 't afhankelijk van 't model switch.

Het beste is echter om gewoon gbics en sfp's van het merk zelf te kopen, anders gaan ze namelijk ook gegarandeerd zeuren mocht je een keer een probleem hebben. ('Voeding is kapot? Dat weet ik zo net nog niet, ik zie daar een picolight sfp en wij ondersteunen alleen finisar!")

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.