Toon posts:

TelefoonCentrale Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik probeer net op mn werk de telefoon centrale genaamd Tiptel 822 XT aan te sluiten.
Vanaf KPN NT1 Kastje naar mn telefoon centrale LUKT AL NIET !!!

Zou iemand mij ten eerste kunnen vertellen welke kabel ik nodig heb om deze goed te linken ??

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Een UTP kabel zou gewoon moeten werken.
Kun je testen of er wel signaal op staat (bijv. door een isdn telefoon aan te sluiten)?

En wat ik mij kan herinneren moet er, als er maar 1 kabel op de nt1 wordt aangesloten, moet in de 2e poort een terminator zitten.

Pvouput live

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 20:26
zie: http://www.telecomwereld.nl/sbusp.htm en dan kabels zelfmaken of kopen

Zelf maken s-bus en bedrading

Hoe maakt u de S-bus en bedrading zelf? U kunt de verbindingskabels tussen een ISDN-toestel en een wandcontactdoos of de kabel tussen een ISDN-toestel en de NT1 kant-en-klaar kopen maar u kunt ze, met een geschikte tang, ook zelf maken. De kabels zijn 1 op 1. Dit betekent dat pinnen 1 t/m 8 van de eerste RJ45 rechtstreeks (zonder kruisingen) naar pinnen 1 t/m 8 van de tweede RJ45 gaan. U moet wel de juiste draden samenpakken voor een correcte werking. De draden zijn per paar getwist.

UTP-bedrading 8-aderig:
UTP-bedrading met 8 aders is per 2 aders getwist. De manier waarop de aders getwist zijn is op de onderstaande tekening te zien. Met P1 t/m P4 worden de paren 1, 2, 3 en 4 bedoeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/170/utp1.gif

Gedraaide kabels in UTP-bedrading

Standaard kabel (norm88)
U kunt in plaats van UTP ook standaard kabels gebruiken die gedraaid (getwist) zijn volgens norm88. De kleuren zijn anders dan bij UTP. Hieronder staat de pennummers en de gebruikte kleuren.

Pen Kleur
3 Oranje
4 Blauw
5 Rood
6 Wit

Aansluiten van de connector
De UTP RJ45-connector biedt plaats voor 8 contacten. Bij ISDN hoeft u alleen de pennen 3, 4, 5 en 6 aan te sluiten (paren 2 en 3). Op de volgende tekening ziet u de aansluitingen van de connector.

Afbeeldingslocatie: http://www.telecomwereld.nl/pic/article/170/utp2.gif

Aansluitingen van de connector

De s-bus met splitsers

In plaats van wandcontactdozen kunt u ook een splitser gebruiken. Zo'n splitser heeft aan de voorzijde een RJ45-ingang en aan de zijkant een aantal aansluitingen (sockets) waar u meerdere RJ45-pluggen in kunt steken. Er zijn splitsers mét en splitsers zonder afsluitweerstand. Voor het afsluiten gelden dezelfde regels als bij de gewone wandcontactdozen. De onderstaande tekening toont een splitser voor 1 naar 4 apparaten. De aansluitkabels worden in verschillende telecomwinkels verkocht voor verschillende afstanden (5, 10, 15, 20 en 25 meter).

Splitser voor 1 naar 4 apparaten

In de splitser staan alle aansluitingen parallel, het is dus geen 'magisch' doosje. Het is wel een snelle en eenvoudige manier om meerdere ISDN-apparaten aan te sluiten. De splitser is ook verkrijgbaar voor 1-2 (1 in en 2 uit) en 1-8 (1 in en 8 uit). Het is raadzaam om de RJ45 {in} te verbinden met de NT1 met behulp van een standaard kabel of een kabel zoals die bij veel ISDN-apparatuur wordt meegeleverd. De andere uitgang van de NT1 kunt u dan beter niet gebruiken.

[ Voor 180% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 03-12-2009 14:37 ]

who put a "stop payment" on my reality check

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je snelle reactie.

De kabels zijn gelukkig dus wel goed.
Alleen ik beschik niet over een isdn toestel.

Alleen maar analoge.
Maar er gaat ook geen lichtje branden op mn telefooncentrale...

Maakt het uit welke van de 2 ingangen ik gebruik ???

Verwijderd

Topicstarter
Oh wacht...

SBUSp dat was het ....

Momentje...

Ben ff die kabel maken hoor...

• DaRk PoIsOn
euhm, op internet kom ik dit tegen:

m de tiptel.com 822 XT volledig aan uw wensen aan te passen zijn er 3 optionele modules leverbaar. Met de 4S0 module en de 8 a/b module kunt u de tiptel.com 822 XT uitbreiden met respectievelijk 4 S0 aansluitingen die u zowel intern als extern kunt gebruiken of 8 extra analoge toestelaansluitingen.

Ik weet niet of je die adapter erbij hebt???

Verwijderd

Topicstarter
Wacht even..
Wat ik nou helemaal niet snap... (misschien een leek vraag..)

maar wat is het verschil tussen een Sbus...
en een Normale CAT5e UTP kabel dan....

• DaRk PoIsOn
ow, naar die s-bus hoef je even niet te kijken, ging alleen om de aansluitingen van de aders, ik had gewoon ff dat hele stukje gecopieërd

voor zover ik trouwens zie, staat een beetje raar beschreven allemaal zit er 8x analoog en 1x isdn external en 2x isdn nog wat op dat ding?

Klopt dat een beetje met wat ik zeg??

[ Voor 40% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 03-12-2009 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
JA klopt helemaal...

Maar ik krijg echt geen enkel toon...
Zou je me misschien kunnen helpen..

Van de NT1 Kastje naar de telefoon centrale....
Nu wil een een analoge telefoon aanluisten..

Op de telefooncentrale zit 8 analoge poorten...
1 poort heeft een ingang voor max 2 kabels...
een analoge telefoon lijn heeft er 4....

Hoe moet ik dat aansluiten ???

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 23:58
voor een analoge telefoon heb je maar twee kleuren nodig. Rood en groen. Deze kun je zo vanuit de centrale naar de telefon leggen. Zie handleiding van de centrale welke kleur op welke aansluiting moet

aan de telefoon kant moet rood links en groen rechts zitten. (wanneer je van voren kijkt met het lipje omhoog.)

Carpe Diem

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:49
kan ook rood/blauw zijn, ,aangezien er vaak norm 88 kabel of utp naar een tel. centrale gaan.waarbij je rood op A moet aansluiten en blauw op B.bij een utp is het blauw wit/blauw.De blauwe komt op de A aansluitingen en de witblauwe op de B aansluiting.Maar een tiptel 822 moet je wel programeren.Daar heb je tiptel software voor nodig en een serieele kabel met een aansluiting voor tiptel telefooncentrales.
En als laatste een klok tussen de voeding plaatsen,die dingen willen nog wel eens vastlopen en met de klok haal je iedere avond de spanning er even af,zodat ie niet vastloopt.
Tiptel 822 staat voor 8 analoge telefoon aansluitingen en 2 inkomende isdn .Vanauit de nt1 moet je naar so1 of so2 gaan met een utp kabel(wel straight).
Daarna programeren met de software en kabel.Stelt niets voor

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 03-12-2009 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
OMG.

VINCEDD

redder in nood.

Maandag zou bijna een monteur langskomen voor 80.- euro per uur.
Ik ga even probeer wat jij zei...

Anders word ik helemaal gek..

By the way. ik heb 2 lijns ISDN....

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik geen software.
In de handleiding staat dat het gewoon via IP te benaderen is.
192.168.34.100.
Admin / admin ... werkt niet...

Deze is namelijk van het vorige bedrijg geweest.
Hoe reset ik deze telefoon centrale ???

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niet uit hoe ik de draden plaats ik krijg geen geluid/toon uit de centrale.
De lijnen van KPN zijn ok.
Ik ben van beide NT1 kastje met UTP naar mn telefooncentrale gegaan naar S02 & S01.
En ik probeerde Rood/Groen erin te zetten maar ook daaruit kwam geen geluid !!!

Weet iemand raad ???

Het benaderen via LAN acceppeerd hij de admin admin niet...
Hoe reset ik deze telefoon centrale dan ???

Alvast bedankt!!!

• vincedd
Nieuw model dus,het volgende heb ik gevonden

Algemene functies
Resetten van de telefooncentrale
Voor het resetten van de tiptel.com 822 XT naar de fabrieksinstellingen toetst u het
volgende in:
*98* PIN hekje(kan het hekje teken niet vinden)
Wacht na het resetten van de telefooncentrale totdat de power LED constant brand,
pas dan zijn alle functionliteiten weer aanwezig.
Als uw telefooncentrale niet meer te vinden is in het netwerk, omdat u bijvoorbeeld
een typ fout gemaakt hebt tijdens het wijzigen van de netwerkgegevens. Kunt u met
de volgende reset code alleen de netwerkinstellingen terug brengen naar
fabrieksinstelling, zo blijven wel de rest van uw programmeringen intact:
*96 hekje
Hier heeft u geen PIN code voor nodig. Wacht na het resetten van de netwerk
instellingen totdat de power LED constant brand, pas dan zijn alle functionliteiten
weer aanwezig.
De fabrieksinstelling van de PIN code is 0000 . De PIN code kan als volgt worden
gewijzigd:
*99 PIN oud * PIN nieuw* PIN nieuw hekje

Dit is gewoon op de site van tiptel te vinden:de installateurshandleiding.Als het hier niet mee lukt,zal je contact op moeten nemen met het vorige bedrijf of ze de code van de telefooncentrale geven

Verwijderd

Topicstarter
En als ik deze mensen niet te vinden zijn ??
Is deze telefooncentrale voor altijd gelockt :|

nee toch ???

• vincedd
dan moet je tiptel in almere bellen en even naar de technisch helpdesk vragen.Die kunnen je misschien verder helpen.Het is voor mij ook al jaren geleden dat ik met die tiphell dingen heb gewerkt.

Offtopic:
Er ligt er 1 hier onder het bureau voor oud vuil,omdat ie niet wil werken met me fritz 7170.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
S0 bussen zijn de connectoren om interne ISDN apparatuur aan te sluiten, bijvoorbeeld een ISDN telefoon of isdn centrale.

T01 is extern, dus naar je NT1. Als je de NT1 hier op aansluit moet het werken. Als de afstand <6 meter is tussen NT1 en T1-bus heb ik laatst ervaren dat het prima werkt zonder afsluitweerstand, met een utp (cat5) kabel. (Check eventueel of de dip switches in je NT1 goed staan (zie kpn.com handleiding)).

Mogelijke oorzaken/oplossingen (o.a.):
  • Check eerst of je kabel goed is.
  • Je probeert mogelijk met een toestel met kiesrestricties naar buiten te bellen
  • Je centrale verwerpt de inkomende oproepen omdat het msn nummer niet geprogrammeerd is
In de handleiding vind je welke connector dat is, er zijn namelijk twee uitvoering (19" en standaard).

De installatiehandleiding: http://www.tiptel.nl/docs...latiehandleiding822xt.pdf

Deze pagina had je natuurlijk ook al gezien: http://www.tiptel.nl/docs...8-4D34-9DBA-B873EADEBDA7}

[ Voor 4% gewijzigd door waterwolf op 08-12-2009 18:09 ]

• vincedd
@ mazzi:hoever staat de status nu,ben je al in de centrale?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt..

Thx voor de hulp boys !!
Pagina: 1