Beste tweakers,
Aangezien ik er (nog) niet zo heel veel kaas van gegeten heb, vraag ik jullie reactie.
In ons bedrijf gebruiken we (nog steeds) MSSQL 2000. De database heeft enkele zeer grote tabellen waarop indexering word uitgevoerd. De wijze van indexeren roept bij mij echter enkele vraagtekens op.
Een voorbeeld: Tabel X heeft 16 kolommen waarvan 7 een Primairy Key en bevat 1634272 records
K01 PK
K02 PK
K03 PK
K04 PK
K05 PK
K06
K07 PK
K08 PK
K09
K10
K11
K12
K13
K14
K15
K16
Er zijn 3 indexen gedefinieerd als volgt:
Index 1: Op alle PK kolommen (Unique, Non-Clustered)
Index 2: Op alle PK kolommen + K06 (Clustered)
Index 3: Op alle PK kolommen + K06 + K13 (Non-Unique, Non-Clustered)
Ik vraag mij af of dit wel klopt aangezien alle PK kolommen in iedere index opnieuw worden geïndexeerd.
Nogmaals: Ik heb er (nog) weinig kaas van gegeten, maar volgens mij komt dit niet ten goede aan de performance (en dat is nu juist de issue
)
Zie het graag.
Aangezien ik er (nog) niet zo heel veel kaas van gegeten heb, vraag ik jullie reactie.
In ons bedrijf gebruiken we (nog steeds) MSSQL 2000. De database heeft enkele zeer grote tabellen waarop indexering word uitgevoerd. De wijze van indexeren roept bij mij echter enkele vraagtekens op.
Een voorbeeld: Tabel X heeft 16 kolommen waarvan 7 een Primairy Key en bevat 1634272 records
K01 PK
K02 PK
K03 PK
K04 PK
K05 PK
K06
K07 PK
K08 PK
K09
K10
K11
K12
K13
K14
K15
K16
Er zijn 3 indexen gedefinieerd als volgt:
Index 1: Op alle PK kolommen (Unique, Non-Clustered)
Index 2: Op alle PK kolommen + K06 (Clustered)
Index 3: Op alle PK kolommen + K06 + K13 (Non-Unique, Non-Clustered)
Ik vraag mij af of dit wel klopt aangezien alle PK kolommen in iedere index opnieuw worden geïndexeerd.
Nogmaals: Ik heb er (nog) weinig kaas van gegeten, maar volgens mij komt dit niet ten goede aan de performance (en dat is nu juist de issue
Zie het graag.