PS3 surround sound / tv geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb even een simpele vraag.

Ik heb een vrij nieuwe sony bravia tv.
en een ps3 slim.

Nu las ik dat je een surround sound setje kunt aansluiten aan je ps3.

Wat is het verschil als ik dat doe vergeleken met een surround sound set direct op je tv aansluiten?
Want als ik me niet vergis,..
Zodra ik een setje aansluit op me ps3... hoor ik het geluid als ik gewoon tv kijk niet via die speakers..

right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:34

FeaR

In GoT we trust

Waar je op moet letten is welke codecs/formaten de tv door kan geven naar de speakerset. Zo zijn er genoeg tv's die het inkomende 5.1 signaal (wat een PS3 verstuurt) downscalen naar 2.0. Dus dan hoor je maar 2.0 geluid over je speakerset terwijl de PS3 wel gewoon 5.1 output. Er zijn wel tv's die Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen via de tv naar een speakerset, dus dan gaat bovenstaande niet op. Van Philips tv's weet ik bijvoorbeeld dat die het kunnen. Maar dan is het weer de vraag wat de tv bijvoorbeeld doet met een DTS codec. Want er zijn maar weinig tv's die DTS door kunnen geven.

Dus reden om de PS3 direct op de set aan te sluiten is omdat je dan verzekerd bent van Dolby Digital en DTS 5.1 weergave. En als je het door de tv laat lopen is het maar de vraag welke formaten worden ondersteunt. Het klopt inderdaad dat als je de PS3 alleen aansluit op de speakers je dan geen geluid over de speakers hebt als je tv kijkt. Dan moet je vanaf de tv alsnog een kabel trekken voor de audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:47:
Waar je op moet letten is welke codecs/formaten de tv door kan geven naar de speakerset. Zo zijn er genoeg tv's die het inkomende 5.1 signaal (wat een PS3 verstuurt) downscalen naar 2.0. Dus dan hoor je maar 2.0 geluid over je speakerset terwijl de PS3 wel gewoon 5.1 output. Er zijn wel tv's die Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen via de tv naar een speakerset, dus dan gaat bovenstaande niet op. Van Philips tv's weet ik bijvoorbeeld dat die het kunnen. Maar dan is het weer de vraag wat de tv bijvoorbeeld doet met een DTS codec. Want er zijn maar weinig tv's die DTS door kunnen geven.

Dus reden om de PS3 direct op de set aan te sluiten is omdat je dan verzekerd bent van Dolby Digital en DTS 5.1 weergave. En als je het door de tv laat lopen is het maar de vraag welke formaten worden ondersteunt. Het klopt inderdaad dat als je de PS3 alleen aansluit op de speakers je dan geen geluid over de speakers hebt als je tv kijkt. Dan moet je vanaf de tv alsnog een kabel trekken voor de audio.
Bedankt voor je snelle reactie..

ik ben technisch niet heel erg bekend ermee..
bij de specs staat o.a.

# Analoge Terrestrial Tuner,
Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2),
Favoriete kanalen, Auto Labelling, Auto Start-Up/Tuning, Kanaalbereik CATV S1-S20 / HYPER S21-S41 / UHF E21-E69 / VHF E2-E12

# Aansluitingen: 3x HDMI, PC-aansluiting, Componenten ingang, Composite in, USB 2.0, Koptelefoon-aansluiting, PCMCIA-aansluiting, Cinch Audio Out, Antenne-ingang, 2x SCART In (RGB)

# Digitale versterker
# Audio uitgangsvermogen (W): 10 W + 10 W (totaal 20 W)

Zegt jou vast allemaal meer als dat het mij wat zegt..
Kun je hieruit concluderen of mijn tv geschikt if of dat ikd an beter speakers op mijn sp3 kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als ik dat zo lees heeft je tv maar één audio uitgang en dat is "Cinch Audio Out". Veelal is dat gewoon twee maal RCA (zo'n rode en witte stekker) en dat is dus analoog en maximaal 2.0 geluid. Als je surroundset beschikt over een optische ingang zou ik de PS3 gewoon op die manier verbinden met de set, want dan kan je gewoon meerkanaals geluid versturen. Wat zo te zien via de tv niet kan.

Maar anders zouden typenummers van je tv, maar vooral de surroundset wel handig zijn. Of is die laatste nog niet in bezit? Want dan weet je nu waar je op moet letten als je die gaat kopen: een optische ingang (om dus de PS3 aan te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 18:54

blitzkrieg

Whoop Whoop!

FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:05:
Maar anders zouden typenummers van je tv, maar vooral de surroundset wel handig zijn. Of is die laatste nog niet in bezit? Want dan weet je nu waar je op moet letten als je die gaat kopen: een optische ingang (om dus de PS3 aan te sluiten).
Of een surroundset met hdmi processing.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

blitzkrieg schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:07:
[...]
Of een surroundset met hdmi processing.
True :)

Weet alleen niet of die er al veel zijn in de kant-en-klare vorm. Enige die ik "ken" is de Sony HT-SS2300. Verder ben ik toch meer van de losse componenten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Ik heb nog geen speakers gekocht..
Ik zit er dus aan te denken om speakers te kopen.

En probeer nu een beetje een beeld te krijgen wat ik het beste kan doen.
Ik hoef geen super deluxe speakers hebben.
maar het geluid wat uit de tv zelf komt is gewoon niet super.

Maar als ik het dus goed begrijp.

Aansluiten op:

PS3 = mooier geluid,. maar alleen wat er uit de ps3 komt, en dus geen normale tv zenders, die gaan nog steeds via de tv speakers. (5.1 geluid)

TV = minder mooi geluid (in mijn geval) ,. maar dan kom wel al het geluid erdoorheen, zowel tv zender als ps3 geluid. (2.0 geluid)

toch?

[ Voor 2% gewijzigd door Anheuer op 03-12-2009 14:14 . Reden: 2.0 en 5.1 toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sondeer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 10:06
Je kan je tv natuurlijk dan ook op je speaker set aansluiten, via die audio out.
blijft het uiteraard wel 2.0.(het geluid van de tv)

ik gebruik al jaren :http://tweakers.net/productreview/5729/creative-inspire-5500-%2851%29.html

Heb ik mijn ps3 ;pc en tv op aangesloten
wellicht is aan vervanging toe, maar elk ps3 spel ondersteund Dolby digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Sondeer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:23:
Je kan je tv natuurlijk dan ook op je speaker set aansluiten, via die audio out.
blijft het uiteraard wel 2.0.(het geluid van de tv)

ik gebruik al jaren :http://tweakers.net/productreview/5729/creative-inspire-5500-%2851%29.html

Heb ik mijn ps3 ;pc en tv op aangesloten
wellicht is aan vervanging toe, maar elk ps3 spel ondersteund Dolby digital.
dus ik kan een set lopen die met optisch kabel word aangesloten op de ps3 waardoor ik de volle 5.1 ervaring krijg.

gelijkertijd kan ik de tv op de speakers aansluiten alleen heb ik dan een 2.0 geluids ervaring..

vraag ik me alleen af of hij niet door de war raakt.
want me ps3 is met hdmi aangesloten op me tv.
hoe weet de speaker of hij het geluid moet gebruiken van de ps3 of van de tv?

of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 18:54

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Anheuer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:28:
[...]

dus ik kan een set lopen die met optisch kabel word aangesloten op de ps3 waardoor ik de volle 5.1 ervaring krijg.

gelijkertijd kan ik de tv op de speakers aansluiten alleen heb ik dan een 2.0 geluids ervaring..

vraag ik me alleen af of hij niet door de war raakt.
want me ps3 is met hdmi aangesloten op me tv.
hoe weet de speaker of hij het geluid moet gebruiken van de ps3 of van de tv?

of zit ik er nu helemaal naast?
Wanneer jij je PS3 optisch op je reciever zal aansluiten, kun je in de instellingen van de PS3 aangeven dat hij het geluid via de optische uitgang moet versturen. Hij zal dan geen geluid via de HDMI naar je tv versturen.

Zelfs al zou dat wel gebeuren, dan maakt het nog niet uit. Wanneer jij je PS3 wilt gebruiken, zal je via de afstandsbediening van de reciever in moeten stellen dat hij de optische ingang pakt. Wil je daarna weer tv kijken, dan moet je de reciever weer naar de tv ingang laten schakelen.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet er op letten dat de speakerset kan schakelen tussen meerdere kanalen met bijvoorbeeld een afstandsbediening. Op die manier kun je aangeven of het geluid van de PS3 of van de tv weergegeven wordt.

Het handigste is dat je je in de Mediamarkt oid laat informeren naar een speaker setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Ok.. ik denk dat ik nu wel een beter beeld heb gekregen.

Bedankt voor alle info mannen!
Pagina: 1