FeaR1986 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:47:
Waar je op moet letten is welke codecs/formaten de tv door kan geven naar de speakerset. Zo zijn er genoeg tv's die het inkomende 5.1 signaal (wat een PS3 verstuurt) downscalen naar 2.0. Dus dan hoor je maar 2.0 geluid over je speakerset terwijl de PS3 wel gewoon 5.1 output. Er zijn wel tv's die Dolby Digital 5.1 door kunnen sturen via de tv naar een speakerset, dus dan gaat bovenstaande niet op. Van Philips tv's weet ik bijvoorbeeld dat die het kunnen. Maar dan is het weer de vraag wat de tv bijvoorbeeld doet met een DTS codec. Want er zijn maar weinig tv's die DTS door kunnen geven.
Dus reden om de PS3 direct op de set aan te sluiten is omdat je dan verzekerd bent van Dolby Digital en DTS 5.1 weergave. En als je het door de tv laat lopen is het maar de vraag welke formaten worden ondersteunt. Het klopt inderdaad dat als je de PS3 alleen aansluit op de speakers je dan geen geluid over de speakers hebt als je tv kijkt. Dan moet je vanaf de tv alsnog een kabel trekken voor de audio.
Bedankt voor je snelle reactie..
ik ben technisch niet heel erg bekend ermee..
bij de specs staat o.a.
# Analoge Terrestrial Tuner,
Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2),
Favoriete kanalen, Auto Labelling, Auto Start-Up/Tuning, Kanaalbereik CATV S1-S20 / HYPER S21-S41 / UHF E21-E69 / VHF E2-E12
# Aansluitingen: 3x HDMI, PC-aansluiting, Componenten ingang, Composite in, USB 2.0, Koptelefoon-aansluiting, PCMCIA-aansluiting, Cinch Audio Out, Antenne-ingang, 2x SCART In (RGB)
# Digitale versterker
# Audio uitgangsvermogen (W): 10 W + 10 W (totaal 20 W)
Zegt jou vast allemaal meer als dat het mij wat zegt..
Kun je hieruit concluderen of mijn tv geschikt if of dat ikd an beter speakers op mijn sp3 kan aansluiten?