javascript werkt niet in html website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
ik ben al een tijdje met een webpagina bezig maar deze staat nog niet online gepubliceert.
ik heb voor deze website een javascript file gemaakt en deze volgend mij correct in mijn html codes gezet.
alleen als ik nu de webpagina ( nog niet online ) open dan geeft hij de javascript niet weer.

iemand enig idee wat ik fout kan hebben gedaan ??
Hieronder weergegeven hoe ik het in mijn html code heb staan.

<TITLE>Carb BOOM! - Sports Nutrition</TITLE>
<META name="description" content="Carb BOOM! – Real Fuit. Real Fast. Real Good.
Welcome to Carb BOOM! The leader in sports nutrition since 2000 provides you with the energy to be great, no matter what the challenge. Carb BOOM! Energy Gel and Carb BOOM! Electrolyte Sports Drink provide optimal fuel before, during and after exercise, training or competition.">
<META name="keywords" content="energy gel, sports drink, recovery drink, electrolytes, endurance, running, cycling, energy chews, gel, chews, drink, sport, sports, sports nutrition, nutrition, supplements, energy, energy gel, boisson sportive, boisson de recuperation, vélo, cycliste, triathlon, gummies, nutrition sportive, supplement alimentaire">
<LINK rel="stylesheet" href="./Carb BOOM! - Sports Nutrition_files/styles.css" type="text/css">
<SCRIPT type="text/javascript" src="./Carb BOOM! - Sports Nutrition_files/fonctions.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="./Carb BOOM! - Sports Nutrition_files/flashfix.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="./Carb BOOM! - Sports Nutrition_files/menu.js"></SCRIPT>
<STYLE type="text/css">

Toch word de Javascript niet weergegeven.

mvg axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:12
Welke browser? IE blokkeert javascripts (soms?) als je ze lokaal opent.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens:
<SCRIPT type="text/javascript" src="Carb%20BOOM!%20-%20Sports%20Nutrition_files
/fonctions.js"></SCRIPT>
/flashfix.js"></SCRIPT>
/menu.js"></SCRIPT>

ipv : ./Carb BOOM! - Sports Nutrition_files

En wat is die . ?
Bedoel je soms ../ om een directory lager uit tekomen?

Doe gewoon makkelijk, voorkomt je ook dit soort simpele probleempjes.

js/menu.js
js/flashfix.js
js/fonctions.js

lekker kort en zo ook geen kans op fouten omdat je nu Hoofdletters, spaties en zelfs ! gebruikt.

[ Voor 81% gewijzigd door Zakkenwasser op 03-12-2009 12:55 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

fonctions.js
is dat een typo misschien?

Verder is dit gewoon een kwestie van debugging; kijk wat je browser ophaalt en wat je daarop terugkrijgt. Als dat een 404 is dan zijn je links gewoon niet goed.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Zo te zien aan de mapnamen is het een website die met Firefox met Bestand->Opslaan (Ctrl-S) is opgeslagen. Alleen Firefox maakt dan mappen die <sitenaam>_bestanden of <sitenaam>_files heten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de javascripts in mapnaam js gezet.
het ziet er nu zo uit . maar hij werkt nogsteeds niet.

<LINK rel="stylesheet" href="js/styles.css" type="text/css">
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/fonctions.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/flashfix.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/menu.js"></SCRIPT>
<STYLE type="text/css">

en het is de website van een engels bedrijf wat zich nu in nederland vestigt en hiervoor moet ik de website overnemen en in het nederlands uitschrijven . maar niet alle bestandjes van de website waren aanwezig dus kon niet alles in 1x dr in zetten.
maar hij werkt dus nogsteeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:56
Ik zou de CSS file niet in de JS directory zetten, maar bijvoorbeeld in /include.

Voorts zijn de padverwijzigingen wellicht nog steeds niet goed :

<LINK rel="stylesheet" href="js/styles.css" type="text/css">
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/fonctions.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/flashfix.js"></SCRIPT>
<SCRIPT type="text/javascript" src="js/menu.js"></SCRIPT>
<STYLE type="text/css">

probeer het eens met :

<link rel="stylesheet" href="../include/styles.css" type="text/css">
<script type="text/javascript" src="../js/fonctions.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../js/flashfix.js"></script>
<script type="text/javascript" src="../js/menu.js"></script>

Overigens worden volgens mij HOOFDLETTERS al enige tijd niet meer gebruikt in (x)HTML code... ziet er ook zo onrustig uit vind ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door brtk op 03-12-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik zou sowieso niet de website opslaan via een webbrowser, maar gewoon de originele sources gebruiken :?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik dat dr in zet vind ie de stylesheet niet meer okal zet ik hem in mapje include vind ie hem niet maar ik weet echt niet wat ik fout doe,
er zitten geen fouten in de javascripts.
zou het dus echt niet meer weten. . . . .

de website die ik gebruikt btw is www.carbboom.com dat is de website die ik na moet maken en die javascript moet dr in .
heb alles precies hetzelfde staan als op die site maar hij laat de scripts niet zien.

IDK !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:56:
de website die ik gebruikt btw is www.carbboom.com dat is de website die ik na moet maken en die javascript moet dr in .
heb alles precies hetzelfde staan als op die site maar hij laat de scripts niet zien.

IDK !!
Een site die je na moet maken? Dus dan doe je gewoon Bestand -> Pagina opslaan als en voila: je hebt hem nagemaakt? 8)7 Dat lijkt me eerlijk gezegd niet echt de bedoeling, of wel?

Een site vertalen kan immers een stuk praktischer/logischer met behulp van de originele code.

Maar toch: Met Firefox en de Firebug addon, zou je beter kunnen debuggen wat er mis is.

[ Voor 7% gewijzigd door Sypher op 03-12-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat op die pagina's in het engels staat moet in het nederlands komen te staan.
zou dat makkelijker kunnen dan ?
mvg axel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat bedoel je nu met 'laat de scripts niet zien'? Er kan namelijk vanalles aan de hand zijn. Worden ze überhaupt niet geladen, werken functies niet, krijg je geen output, etc, etc. Lees ook Debuggen - Hoe doe ik dat? eens door (al richt het zich meer op programmeertalen dan HTML). Gebruik Firefox met bijv. de Firebug add-on, etc, etc.

Zonder dat je zelf debugged en zelf dingen probeert en ons laat weten wat de uitkomst is, gaan we je niet echt verder kunnen helpen waarschijnlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 03-12-2009 14:07 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan makkelijker. Log in op de FTP, trek alle bestanden daar vanaf en wijzig dan de teksten. Vervolgens upload je die weer en je hebt helemaal niets met de code zelf te maken. Dan ga ik er even vanuit dat er geen CMS achterzit waarmee de teksten aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisros
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-08 20:05
Als je op www.carbboom.com website kijkt dan zie je dat js bestanden in de root staan.

Dus zo iets als dit
<script type="text/javascript" src="fonctions.js"></script>
<script type="text/javascript" src="flashfix.js"></script>
<script type="text/javascript" src="menu.js"></script>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de javascript bestanden ook gewoon.
maar als ik in de html codes verwijs naar die scripts dan geeft hij ze niet weer.

en iloggen op de FTP heb ik geen ervaringen mee dus weet niet hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat zouden die javascript bestanden moeten weergeven dan, het kan natuurlijk ook zijn dat ze enkel functionaliteit bieden. Laat eens screenshots zien tussen de originele site en jouw browser bij de door jou gekopieerde website.
En zoals al eerder gezegd, haal gewoon met FTP de bronbestanden op, dat scheelt je waarschijnlijk veel gedoe. Zoek ook uit of er een database in het spel is, dat gaat het allemaal wat lastiger voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan alleen via een url afbeeldingen toevoegen.
dus moet ik printscreen eerst online zetten dnek.
hmm ik heb dus geen ervaring met FTP.
maar in iedergeval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan pak je toch de handleiding van je FTPprog erbij. De meeste zitten heel simpel in elkaar, adres, user/pass intikken en verbinding maken om files over en weer te kopieren. Simpeler kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Gebruik de bronbestanden en pas daar alleen de tekst aan. De makkelijkste manier.
Om FTP te gebruiken moet je een FTP client downloaden en heb je de FTP gegevens nodig.

edit: dit moet je van de eigenaar van die website doen? Zoja, vraag hem anders even om de contact gegevens van de mensen die de website hebben gebouwd, die kunnen je vast snel verder helpen met bestanden.

[ Voor 38% gewijzigd door macciez op 03-12-2009 14:27 ]

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Nuttige tip van Arie- maar zelfs dan wordt het moeilijk want je weet er blijkbaar nog niks vanaf. Als je bijv. niet eens begrijpt wat ./ in die link doet kon dit wel eens een lang topic worden...

Vreemd dat je met deze klus opgezadeld bent. Ik wens je veel succes want dat ga je wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
Voor wie moet je de website namaken en vertalen? Voor de eigenaar van de website? Die kan je dan allicht verder helpen. Gaat het om het kopiëren in opdracht van iemand anders dan de eigenaar dan mag dit niet zomaar. Ga dan alsnog eens met de eigenaar in contact komen en hem vragen of je het überhaupt mag kopiëren.

Indien je het mag kopiëren, dan kan de eigenaar van de website je ook de benodigde bestanden wel aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb ik al geinformeert en heb de opdracht gekregen van de baas zelf dus dat is nietwaar ik dit topic (deze vraag) voor heb gestelt.
maar het is al gelukt.
mvg Axel
Pagina: 1