Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

spellingscontrole conflict outlook 2002 en outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik ben hier net nieuw dus ik weet niet helemaal of ik het hier in het goede gedeelte post.
Maar ik heb een vraag en ik heb alles al geprobeerd maar ik kom er neit uit, dus hoopten dat jullie mij kunnen helpen :)

Mijn probleem is als volgt ;

Een klant van ons heeft het probleem dat als hij een e-mailtje krijgt van een collega van hem zijn spellingscontrole automatisch overspringt naar de spellingscontrole nederlands, terwijl dit default op engels V.S staat.
Dit heeft hij overigens alleen als hij een e-mail van die specifieke collega krijgt.
De klant waar het probleem optreed heeft office2003 SB en de collega heeft Office2002 (XP)
De klant werkt via een terminal server en diegene die de e-mail verstuurt werkt gewoon lokaal.

de volgende dingen heb ik al geprobeerd ;

- Taalinstellingen nagekeken en zonodig aangepast op de lokale PC van de collega.
- op de terminal server in word de instellingen nagekeken van de spellingscontrole.
- In outlook de instellingen nagekeken en deze staan voor zover ik zie allemaal goed.

Wat ook nog wel intressant is om erbij te vermelden is dat de desbetreffende collega ook naar hem kan e-mailen via de terminal server die de klant ook gebruikt en er dan geen probleem is met de spellingscontrole.

Mijn oordeel over dit probleem is dat het aan de lokale computer van de collega ligt en dat er ergens een instelling verscholen zit in office 2002 die automatisch de taal van de spellingscontrole meestuurt als het ware naar de ontvanger (de klant dus in dit geval) .
Echter kan ik helemaal nergens een dergelijke instellingen vinden daarvoor en ben ik ten einde raad :(.

Heeft iemand dit weleens meegemaakt en hoe he b je dit toen op kunnen lossen?

Mijn dank is groot _/-\o_