[PHP / IIS] Blijf inloggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Hallo tweakers,

Heb mooi IIS met PHP draaien en daar draait een php CMDB tool op via mysql.

Dit werkte super, tot gisteren!

Sinds gisteren als ik bijvoorbeeld naar phpmyadmin wil gaan en ik login kom ik weer terug op de loginpage.

Als ik op de php-cmdb site kom, dan log ik in, doe ik een zoek opdracht en komt deze weer terug met
de login pagina. Als ik dan weer inlog wordt de zoek opdracht uitgevoerd en als ik op iets klik moet ik opnieuw inloggen. Oftewel, hij onthoudt niet dat ik ingelogd ben.

Nu heb ik het idee dat dit door IIS komt, maar heb geen idee waar ik dit terug moet vinden.

Heeft iemand een idee? Ik heb gegoogled en hier gezocht, maar kan geen gelijkend probleem vinden.

Grz Jarcol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Accepteer je wel cookies?
Session directory vol?

offtopic:
grappig dat je IIS draait met Tux als icon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Cartman! schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:08:
Accepteer je wel cookies?
Session directory vol?

offtopic:
grappig dat je IIS draait met Tux als icon ;)
Het maakt niet uit vanaf welke pc ik het doe...

Cookies zijn accepted. Ook alle tijdelijke bestanden verwijderd, dus dat is em niet!

offtopic:
Ja, dat is luiheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
In het kader van, wat heb je al gedaan:
  • Services herstart vanuit services.msc
  • Services herstart vanuit IIS
  • Tijdelijke bestanden verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tijdelijke bestanden serverside bedoel ik he, de map waar je webserver de sessiondata opslaat. Als die vol is kun je geen nieuwe sessies meer wegschrijven bijv.

Kicken binnen 24 uur is overigens not-done hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het klinkt alsof je session telkens wordt gereset. Controleer je IIS worker process is, wordt deze niet herstart? Wordt de application pool niet leeggegooid oid?

Het doet me denken aan een site die ik op een shared hosting heb staan. Daar werd ook elke keer de pool leeggegooid en was oa mijn sessie dus weg. De oplossing was toen om een de sessies op te slaan in een dbms, ipv in-proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:30
Ehm misschien eerst het probleem localiseren (ipv gokken wat het kan zijn):
PHP:
1
2
3
4
<?php
session_start();
echo $_SESSION['hallo']." | sessie";
$_SESSION['hallo'] = "mooie";

Als test.php, en refresh deze pagina 2x. Als er komt te staan mooie | sessie, dan werken je sessies wel, anders zou je toch moeten kijken naar de session directory, aangezien het eerder werkte, lijkt mij dat deze idd vol is.

Verder weet ik niet hoe snel het cookie verloopt (door b.v. het fout instellen van session_set_cookie_params of session_cache_expire of session_cache_limiter (meer info: php.net))

[ Voor 28% gewijzigd door XiniX88 op 03-12-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
XiniX88 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:28:
Ehm misschien eerst het probleem localiseren (ipv gokken wat het kan zijn):
PHP:
1
2
3
4
<?php
session_start();
echo $_SESSION['hallo']." | sessie";
$_SESSION['hallo'] = "mooie";

Als test.php, en refresh deze pagina 2x. Als er komt te staan mooie | sessie, dan werken je sessies wel, anders zou je toch moeten kijken naar de session directory, aangezien het eerder werkte, lijkt mij dat deze idd vol is.

Verder weet ik niet hoe snel het cookie verloopt (door b.v. het fout instellen van session_set_cookie_params of session_cache_expire of session_cache_limiter (meer info: php.net))
Bovenstaande geprobeerd. Session directory was idd vol. volgens php.ini session dir geleegd en hij doet het weer!! Super bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Voortaan gewoon error_reporting aanzetten dan want dit hoort PHP naar mijn weten zelf aan te geven, standaard debugwerk. Misschien ook kijken naar de achterliggende reden dat je server die sessies niet opschoont. Anders heb je over een tijdje hetzelfde probleem weer.
Pagina: 1