Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dreamweaver CS4 handelt commando's niet goed af

Pagina: 1
Acties:

• Brains
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2024
Alleerst moet ik zeggen dat ik deze post in redelijk gefrustreerde status schrijf... dus pin me niet op negatief taalgebruik.

Ik ben bezig om wat HTML-templates te schrijven en dat doe ik een Dreamweaver. Waarom Dreamweaver: die zat in het Adobe pakket en de syntax highlighting werkt prettig. Maar steeds vaker heb ik problemen met het afhandelen van toetsencombinaties. Bijvoorbeeld de combinatie ctrl+c selecteert alles, maar kopieert niets. De combinatie ctrl+v werkt wel "altijd". Vooral dat samen werkt uiterst vervelend: ctrl+c gevolgd door ctrl+v resulteert in alleen het gekopieerde deel. Wanneer ctrl+c niet het gewenste resultaat oplevert dan staat de toetsencombinatie ook niet achter de optie in het menu.

Dreamweaver is geinstalleeerd in Windows Vista. Daar zit ik regelmatig in de klooien met toetsenbordindelingen omdat ik die pc regelmatig overneem vanaf mijn Mac via RDP.

Heeft iemand dit probleem vaker gehad? Zou het komen door een of andere software/hardware combinatie hier. Er zijn laatst andere drivers geinstalleerd voor een draadloos toetsenbord.

Verwijderd

Niet exact hetzelfde maar wel min of meer gelijkaardig, zo werd mijn desktop steeds in qwerty modus gedwongen bij het opstarten (\[ XP ] Azerty / Qwerty probleem in Remote desktop) na een RDP sessie vanaf mijn Macbook. Een oplossing heb ik nooit gevonden maar het probleem is ondertussen vanzelf wel opgelost (vermoedelijk door één of andere update maar welke ... geen idee?)

Nu wat je altijd eens kan proberen, http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb964665.aspx; Microsoft Keyboard Layout Creator, hiermee kan je je eigen indeling maken of een bestaande indeling aanpassen. Je zou dan eventueel de bestaande toetsenbord-indeling als 'custom' kunnen opslaan & misschien is het probleem hiermee verdwenen?