Toon posts:

GeForce GT 220

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb momenteel een GEForce 7800 GTX in mijn pc hangen.
Echter bij het spelen van Empire total War kreeg ik de schik van mijn leven :).

De 7800 GTX die zo'n 4 jaar geleden nog 500 euri koste kan nog maar tot de medium graphics setting komen.

ik wil een GeForce GT 220 gaan kopen deze is nog redelijk betaalbaar.

Mijn vraag is of deze " altijd" op mijn oude videokaart ingang past. (ja ik ben een leek).

En of deze wel de maximal settings zal gaan halen?

Alvast bedankt!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Denk niet dat de GT220 sneller zal zijn.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:46:
ik wil een GeForce GT 220 gaan kopen deze is nog redelijk betaalbaar.
[...]En of deze wel de maximal settings zal gaan halen?

Alvast bedankt!
Heb je al eens wat benchmarks opgezocht?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Hangt er van af, is je 7800GTX AGP of PCI-E?

Verder is die GTS220 een zwaar marginaal kaartje, voor dat geld heb je een Radeon 4670 die al wat sneller is. En dan nog zijn ze eerder uitgebreid in features dan echt in super-snelheid vergeleken met de 7800GTX (hoewel ze sneller zijn, laat dat voorop staan). Persoonlijk zal ik toch zeggen: schraap wat meer geld bij elkaar, en kijk eens naar een kaart als de 5770. Niet high end, maar zeker een stuk sneller dan wat je in huis haalt met het budget voor een GTS220. Maar goed, ik weet niets van de rest van je PC. Kijk daar eerst eens naar.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De GT220 is een budgetkaartje, erg low end vergelijkbaar met mid range 8000serie, wat ongeveer overeenkomt met een high end 7000 serie.

Verwijderd

Ik zou eventueel aanraden om dan voor dat geld een 2de hands 8800GTX/4870/4890 te zoeken. Die worden momenteel gedumpt en kan je normaal wel krijgen voor rond de €60.
Een GT220 zal geen redding zijn om betere prestaties uit Empire TW te krijgen.

Verwijderd

GT220 is nog langzamer als de gemiddelde onboard grafische chip.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik ben bang dat je 7800GTX toch een stuk sneller is dan een GT220... Een HD4670 zou al een iets betere koop zijn. Of anders een GTS250. Die hadden we op de HME ook al voor €89 en deze was zelfs een standaard OC versie op 760Mhz. Maar misschien ligt dat buiten je budget?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
opzich heb ik 100 euro te besteden maximaal...

Ver heb ik 2 Gb RAM geheugen.

Wat zijn de belangrijkste parameters om naar te kijken voor de viideo kaart ? Ik heb nu alleen het aantal transistors en aantal Mb vergeleken.

Alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:16:
Wat zijn de belangrijkste parameters om naar te kijken voor de viideo kaart ? Ik heb nu alleen het aantal transistors aantal Mb vergeleken.
En dat is waar je niet op hoeft te letten. NVidia en Ati gebruiken verschillende architecturen en tussen verschillende series en kaarten zitten ook weer de nodige technische verschillen, buiten hoeveelheid geheugen/transistors/MHz. Het enige wat telt is resultaat, en dus is de enige goede manier van vergelijken benchmarks kijken. Sterker nog, sommige budget-kaartjes die eigenlijk weinig voorstellen hebben 1GB geheugen om sneller te lijken, maar sommige kaarten scoren met 1GB aan boord niet sneller dan met 512MB! (omdat er gewoon te weinig grafische power is om dat extra geheugen te benutten). Met benchmarks kan je dat heel duidelijk zien. De HD4850 1GB scoort daar nauwelijks beter dan de 512MB maar de prestaties van de HD4870 met 1Gb zie je met sprongen vooruit gaan.

Voor iets over de 100,- heb je een 5750, dat is een mooi ding (uberhaupt de HD5000-serie maar de rest is nog duurder).
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:55:
GT220 is nog langzamer als de gemiddelde onboard grafische chip.
Het is geen killerkaart maar dat is wel heel overdreven hoor :P Ik denk dat de gemiddelde IGP een intel is, en dan is de GT220 tien keer zo snel... En hij is ook wel sneller dan de HD4200 (snelste IGP naar mijn weten).

[ Voor 37% gewijzigd door bwerg op 03-12-2009 14:49 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:16:
opzich heb ik 100 euro te besteden maximaal...

Ver heb ik 2 Gb RAM geheugen.

Wat zijn de belangrijkste parameters om naar te kijken voor de viideo kaart ? Ik heb nu alleen het aantal transistors en aantal Mb vergeleken.

Alvast bedankt!
kijk eerst of je AGP of PCI-E hebt

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-05 15:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Pfff, de snelste Single-GPU kaart op dit moment (de 5870) heeft zelfs ongeveer de helft van het aantal transistors als op het snelste nVidia alternatief word gebruikt (de GTS285). Kloksnelheden, aantal shaders, geheugen, geheugensnelheid, geheugenbitrate en kloksnelheden van het geheugen laten zich compleet niet vergelijken tussen de merken ATI en nVidia, hooguit onderling, maar dan komen er ook weer dingen om de hoek kijken als DirectX 10/10.1/11 support, shader versies, en meer van dat soort gedoe.

Overigens is het de moeite waard om meer te vertellen over het feit dat je 2GB geheugen hebt in je PC. Over dat geheugen alleen al valt een boek te schrijven (hoewel we hier voldoende zullen nemen met type en snelheid, latency e.d. kun je achterwege laten). Nogmaals: wat voor moederbord heb je? Heeft hij überhaupt PCI-E? Wat voor voeding heb je? Kan het de prik leveren om je nieuwe kaart te laten starten? Wat zit er aan PCI-E voedingaansluitingen op je voeding? En nou niet de 8-pins CPU voeding gaan verwarren met PCI-E. En als we het toch over je CPU hebben: wat is het voor CPU? Empire: Total War lust wel een lekker dualcoretje, en slikt nog wat lekkerder een goeie quad core door. Loop je echter nog met zo'n heethoofd van een Prescott rond, of een Athlon XP/Socket 754 Athlon64, dan is die nieuwe videokaart paarlen voor de zwijnen gooien.

Verwijderd

Umbrah schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:53:
Hangt er van af, is je 7800GTX AGP of PCI-E?

Verder is die GTS220 een zwaar marginaal kaartje, voor dat geld heb je een Radeon 4670 die al wat sneller is. En dan nog zijn ze eerder uitgebreid in features dan echt in super-snelheid vergeleken met de 7800GTX (hoewel ze sneller zijn, laat dat voorop staan). Persoonlijk zal ik toch zeggen: schraap wat meer geld bij elkaar, en kijk eens naar een kaart als de 5770. Niet high end, maar zeker een stuk sneller dan wat je in huis haalt met het budget voor een GTS220. Maar goed, ik weet niets van de rest van je PC. Kijk daar eerst eens naar.
Om verkeerde posts recht te zetten ze gaan gelijk op
http://www.hardware.info/..._GeForce_GT_240_test/14/5

Ontopic
Voor 100 euro heb je iig wel een veel sneller kaartje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 13:38 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In de benchmark die je linkt is de 4670 anders toch 30% sneller dan de GT220, en in de rest van de benchmarks daar soms wel 50% ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 03-12-2009 13:57 ]

Rail Away!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 00:25
Umbrah schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:39:
Pfff, de snelste Single-GPU kaart op dit moment (de 5870) heeft zelfs ongeveer de helft van het aantal transistors als op het snelste nVidia alternatief word gebruikt (de GTS285). Kloksnelheden, aantal shaders, geheugen, geheugensnelheid, geheugenbitrate en kloksnelheden van het geheugen laten zich compleet niet vergelijken tussen de merken ATI en nVidia, hooguit onderling, maar dan komen er ook weer dingen om de hoek kijken als DirectX 10/10.1/11 support, shader versies, en meer van dat soort gedoe.

Overigens is het de moeite waard om meer te vertellen over het feit dat je 2GB geheugen hebt in je PC. Over dat geheugen alleen al valt een boek te schrijven (hoewel we hier voldoende zullen nemen met type en snelheid, latency e.d. kun je achterwege laten). Nogmaals: wat voor moederbord heb je? Heeft hij überhaupt PCI-E? Wat voor voeding heb je? Kan het de prik leveren om je nieuwe kaart te laten starten? Wat zit er aan PCI-E voedingaansluitingen op je voeding? En nou niet de 8-pins CPU voeding gaan verwarren met PCI-E. En als we het toch over je CPU hebben: wat is het voor CPU? Empire: Total War lust wel een lekker dualcoretje, en slikt nog wat lekkerder een goeie quad core door. Loop je echter nog met zo'n heethoofd van een Prescott rond, of een Athlon XP/Socket 754 Athlon64, dan is die nieuwe videokaart paarlen voor de zwijnen gooien.
Op een HD5870 zitten 2.1 miljard transistors tegen 1.3 miljard transistors van de GTX285... En verder kan je voor €100,- ook een tweedehands HD4870 op de kop tikken, en die is veel sneller dan een GTS220. Ook je CPU is wel belangrijk, een HD4870 kopen voor bij een P4 is een beetje zonde.

Verwijderd

Mad Marty schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:55:
[...]

In de benchmark die je linkt is de 4670 anders toch 30% sneller dan de GT220, en in de rest van de benchmarks daar soms wel 50% ;)
Dan heb je het goed met de ogen 8)7

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 23:51
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:40:
[...]

Dan heb je het goed met de ogen 8)7
220, niet 240 ;)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Alles samenvattend, de GT220 is echt een veelste duur stukje hardware, waar je bijna geen prestatie winst krijgt, ik begrijp dat je denkt dat hij vele male sneller is (nVidia's naai PR), maar je moet écht niet ernaar kijken, ipv daarvan probeer een tweede hands 4870 (zeker 2x zo snel) of een 5750 op de kop te tikken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 04:14
Om te beginnen, wat zijn de specificaties van je overige systeem waar de GeForce 7800GTX in zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 03-12-2009 19:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1