Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eigen File hosting oplossing als alternatief voor bijlagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tijdje met een idee om een oplossing te creëren voor het probleem van bijlages groter dan 10 MB per e-mail te versturen.

Nu heeft een mede-tweaker het programma FTP-Upload gemaakt wat erg goed werkt en dit in combinatie met het kopiëren van de juiste link is dit een "redelijke" optie.

Alleen vind ik dit niet echt een super oplossing en zou graag een soort gelijke oplossing als DropBox of YouSendIt willen hebben.

Ik wil graag of een eigen server opzetten waar mijn klanten gebruik van kunnen maken of een stukje "misbruiken" van de hosting omgeving waar de websites staan van mijn klanten. Dit kan per klant een verschillende hosting partij zijn.

Nu las ik op het forum dat iemand zelf een .PHP script heeft gemaakt. Op zich prima en als dit de enige oplossing is, dan zoek ik wel een programmeur.

Maar er moet toch wel een andere oplossing zijn die ik in eigen beheer kan gebruiken en als een dienst kan leveren naar mijn klanten.
Mijn vraag aan jullie is of jullie ook enig idee hebben of hier al een software pakket of bundel voor bestaat die ik of de klant hiervoor kan aanschaffen.

Wat het minimaal moet kunnen is dat er een pagina is waar bestanden ge-upload kan worden en naar wie en dat er vervolgens een mail verstuurd wordt naar de eindklant.

Dit mag een redelijk standaard bericht zijn, maar graag wel met bepaalde opmaak die overeen kunnen komen met de e-mails die het bedrijf al stuurt.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49
Ben ik toevallig ook al lang naar op zoek, maar vandaag dit tegen gekomen http://xtrafile.com/products/xtraupload-v2/

Verder nog niet naar gekeken

Verwijderd

Ik heb zelf een simpel scriptje geschreven, waarmee ik bestanden op de server kan plaatsen.
Het enige nadeel is dat ik geen grote bestanden (15MB+) kan uploaden, omdat het script dan in de timeout loopt, die is ingesteld door mijn hosting provider.
Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, als het gaat om shared hosting.

Verwijderd

Topicstarter
sanderdw schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:51:
Ben ik toevallig ook al lang naar op zoek, maar vandaag dit tegen gekomen http://xtrafile.com/products/xtraupload-v2/

Verder nog niet naar gekeken
Zijn nogal wat probleempjes mee. Het ziet er alleen niet heel erg klantvriendelijk uit.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:58:
Ik heb zelf een simpel scriptje geschreven, waarmee ik bestanden op de server kan plaatsen.
Het enige nadeel is dat ik geen grote bestanden (15MB+) kan uploaden, omdat het script dan in de timeout loopt, die is ingesteld door mijn hosting provider.
Dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, als het gaat om shared hosting.
Daarom overweeg ik ook om het desnoods op mijn eigen servers te zetten of desnoods onderbreng per klant op hun eigen server.

Ik kom nu alleen heel veel php scriptjes tegen die het NET niet zijn of een beperking hebben van 10 tot 25 mb.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Limieten van 20MB zijn makkelijk aan te passen in de php config (php.ini), daarnaast is het de vraag in hoeverre het aan je eisen moet voldoen.
Zelf hebben wij voor klanten die grote bestanden krijgen een eigen ID aan elk file, welke 24 uur actief is. hierna wordt het id gewist en kan de klant het file niet meer downloaden.

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Midas.e schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:35:
Limieten van 20MB zijn makkelijk aan te passen in de php config (php.ini), daarnaast is het de vraag in hoeverre het aan je eisen moet voldoen.
Zelf hebben wij voor klanten die grote bestanden krijgen een eigen ID aan elk file, welke 24 uur actief is. hierna wordt het id gewist en kan de klant het file niet meer downloaden.
Wat voor software gebruiken jullie dan ?

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:49
Ik heb dat script eens geinstalleerd, je kan het hier testen: http://sanderdw.homeip.net/upload

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam ook nog wel een redelijke goeie tegen, althans als ik de reacties lees.
http://yabsoft.com/mfhs-feature.php

Iemand hier al ervaringen mee gehad?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:46:
Ik loop al een tijdje met een idee om een oplossing te creëren voor het probleem van bijlages groter dan 10 MB per e-mail te versturen.
Waarom gebruik je niet www.mijnfilehost.nl
ideale oplossing. ;)
Pagina: 1