Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe excel formule

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik met een excel formule een tabblad de gegevens van bijvoorbeeld A2 geven van het zelfde blad.
dus als ik de inhoud van A2 wijzig dat de naam van het tabblad ook veranderd??

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

Reptile209

- gers -

Dat kan niet met een formule, daarvoor moet je met een macro op het OnChange-event aan de slag. Die macro moet dan kijken of A2 veranderd is, en dat vervolgens aanpassen in de tabnaam.
Makkelijker is het om de naam van de tab in een cel te krijgen, dat kan via =CELL("filename", A1) (of CEL als je een Nederlandse Excel hebt) en dan wat tekstbewerking om de tabnaam er uit te strippen.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
maar de naam van de tabbladen wijzigen kost teveel tijd omdat het er veel teveel zijn.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:07
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:53:
maar de naam van de tabbladen wijzigen kost teveel tijd omdat het er veel teveel zijn.
Dan zou ik het toch maar overwegen als ik jou was, het is een keer al het werk en daarna ben je klaar ;) See it from the bright side.

Verwijderd

welkom jahor. gelieve even ons beleid door te nemen en dan met name de topic quickstart.
de bedoeling van ons forum is niet dat je zomaar je vraag neerplempt, maar even met een korte probleemstelling komt, de pogingen/zoektocht tot oplossing die je hebt ondernomen en welke problemen je ondervond bij implementatie daarvan.
ik laat het nog even open, in de hoop dat je met bovenstaand rekening houdt bij het nagaan van de uitstekende suggesties van Reptile209.
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:53:
dus : macro opnemen terwijl je tabnaam wijzigt -> code aanpassen met lusje of iets dergelijks om de rest van de tabbladen aan te passen. misschien bestaat er wel een vrije beschikbare addin die het gewenste doet, zoek daar ook eens naar, bv. met change sheet names

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke begrijp ik.

Maar ik bedoel wat anders, Ik wil het tegenovergestelde wat Reptile209 antwoorden

Ik wil graag dat de naam van het tapblad wordt veranderd, wanneer ik de naam van de aangeweze cel verander. Is dit mogelijk? en Zo ja, Hoe dan?

Groetjess Jahor

Verwijderd

en nu ga je eerst aan de slag met wat hierboven is gezegd, na doorlezen van het beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.